|
کدخبر: 287269

خرید مسکن رویایی دست نیافتنی شد

بررسی‌ها نشان می‌دهد بسته به منطقه‌ای که ملک در آن قرار دارد به ۱.۵ تا ۵ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

این روزها که بازار مسکن مدام رشد می‌کند و خرید ملک هر روز رویایی دست نیافتنی‌تر می‌شود، خانه‌های کوچک‌متراژتر جزو املاک بسیار پرتقاضا محسوب می‌شوند که عمده خریداران مصرفی و حتی برخی خریداران در جست‌وجوی آن هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این خانه‌ها عمدتا در مناطق مرکزی و جنوبی پایتخت که بیشتر مورد تقاضای مصرفی هستند قرار دارند. البته در این میان منطقه نسبتا شمالی و لوکس‌نشین ۵ با سهم نزدیک به ۱۸ درصدی از معاملات خانه‌های ۵۵ تا ۶۵ متری پایتخت، بیشترین میزان خانه‌های کوچک‌متراژ را در خود جای داده است. علت این اتفاق را نه در ساخت و عرضه سنگین خانه‌های کوچک‌متراژ این منطقه بلکه در تعداد بسیار بالای کل خانه‌های این منطقه می‌توان دید.

دیگر نکته جالب توجه این که بررسی برخی معاملات انجام شده ملکی در تهران نشان می‌دهد که در مناطق شمالی اغلب خانه‌های کوچک‌متراژ به ازای هر متر مربع قیمتی کمتر از میانگین منطقه دارند. در حالی که در مناطق جنوبی و مرکزی این اختلاف به مراتب کمتر است. چنین چیزی نشان می‌دهد که احتمالا در مناطق شمالی خانه‌های کوچک‌متراژ در محلات ارزان‌قیمت‌تر ساخته می‌شوند ولی در مناطق جنوبی و مرکزی با توجه به این که عمده تقاضا مصرفی است، به طور کل متراژ خانه‌ها هم چندان بالا نیست و قیمت خانه های ۵۵ تا ۶۵ متری هم به میانگین نزدیک‌تر است.

به طور کل هم برای خرید خانه حدودا ۶۰ متری به حداقل ۱.۵ میلیارد تومان پول نیاز است که این عدد با توجه به منطقه ملک می‌تواند تا بیش از ۵ میلیارد تومان هم افزایش یابد.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها