|
کدخبر: 281455

انتقاد تند نماینده مجلس از دولت / از زمین های خالی مالیات بگیرید

نماینده مردم کاشمر،خلیل‌آباد ،بردسکن و کوهسرخ در مجلس گفت: آقای رئیسی، آقای بذرپاش! از بخش های خصوصی و از بافت‌های فرسوده برای حل معضل مسکن کمک بگیرید.

جواد نیک بین در نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۰ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: فرقی میان طعنه و تعریف خلق نیست،چون رود بگذر از همه ی سنگریزه ها.

نماینده مردم کاشمر،خلیل‌آباد ،بردسکن و کوهسرخ در مجلس مطرح کرد: چند تذکر به دوستان محترم در دولت می گویم؛مسکن مُسکن جامعه است،شعار اصلی دولت مسکن بوده است؛ راه حل مشکل و معضل مسکن دو موضوع است؛ یک مالیات بر خانه های خالی است و دوم مالیات بر زمین خالی.

از زمین های خالی مالیات بگیرید

وی افزود: در شهرها و روستاها بسیار زمین خالی وجود دارد ،از این زمین های خالی مالیات بگیرید تا عرضه در بازار مسکن و زمین زیاد شود و طبیعتا قیمت خانه ها شکسته شود؛ چون اصلی ترین مولفه قیمت در موضوع مسکن ،زمین است.چهار میلیون مسکن محقق نخواهد شد راه دیگری در پیش بگیرید،اگر بخواهیم چهار میلیون مسکن بسازیم ،۶۳ هزار هکتار زمین لازم داریم درحالی که ۱۳۲ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد.

نیک بین تاکید کرد: آقای رئیسی، آقای بذرپاش! شما که مسئول مستقیم مسکن هستید راه حل این است که از بخش های خصوصی و از بافت‌های فرسوده کمک بگیرید، چون ایجاد مسکن در زمینی که خارج از محدوده شهری است؛ نیازمند زیرساخت‌های خاصی است که کشور چنین توانی را ندارد.

نماینده مردم کاشمر و بردسکن و خلیل آباد،کوهسرخ در مجلس با اشاره به موضوع وام های روستایی خاطرنشان کرد: موضوع عدم پرداخت وام های روستایی بارها و بارها تکرار شده است؛آقای رئیس جمهور شما دستور دادید و گفتید شنبه واریز می‌شود و مردم شنبه مراجعه کنند! این شنبه ها گذشت و ماه ها گذشت و دستور شما بارها و بارها بر زمین مانند. دولت همراهتان نیست یا سازمان برنامه؟ برخورد جدی کنید.

 

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها