|
کدخبر: 278660

خانه‌های ۵۰۰ میلیاردی در شهر قم

دانستن اطلاعاتی درباره گران‌ترین خانه همیشه برای مردم جالب بوده است اما شاید کمتر کسی بداند در شهری که زندگی می‌کند گران‌ترین خانه‌ها چقدر قیمت دارد؛ برای مثال شاید کمتر شهروند قمی بداند خانه‌هایی در این شهر وجود دارند که صدها میلیارد تومان ارزش دارند و معامله می‌شوند.

شاید شنیدن نرخ‌های عجیب و غریب برخی از این خانه‌ها برای مدت کوتاهی جالب توجه باشد اما وقتی کمی می‌اندیشیم دیگر جذابیت گذشته را ندارد و حتی دردناک هم می‌شود که چگونه در فاصله‌ای کمتر از ۲۰ دقیقه‌ای دو منطقه از یکدیگر، قیمت خانه‌ها گاهی تا ۵۰۰ برابر می‌شود، امری که گاهی باورش هم سخت است.

در کنار خانه‌های گران قیمت‌، خانه‌هایی که پایین‌ترین قیمت را دارند برای کسانی که تصمیم به خانه‌دار شدن گرفته‌اند کاربرد بیشتری دارد با گشتی در آگهی‌های مسکن ارزان‌ترین خانه هایی که در شهر قم می‌توان خریداری کرد را پیدا کردیم.

با وجودی افزایش قیمت شدیدی که قیمت مسکن طی سال‌های اخیر تجربه کرده است هنوز هم خانه‌هایی در قم یافت می‌شوند که کمتر از یک میلیارد تومان هستند.

حداقل متراژ مناسب برای یک خانواده سه نفر ۸۰ متر است

برای بررسی دقیق‌تر قیمت حداقل‌ها و حداکثرها و مقایسه‌ای نسبی بین قیمت گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در شهر قم گفت‌وگویی با کارشناس املاک داشتیم:

امیر حاجی موسایی، کارشناس املاک، با بیان اینکه بیشترین رنج معاملات در واحدهای آپارتمانی برای متراژهای حدود ۸۰ متر است، عنوان کرد: به طور استاندارد حداقل متراژ برای هر نفر ۲۵ تا ۲۷ متر برای هر نفر است و معمولاً برای یک خانواده سه نفر به ۸۰ متر نیاز است.

وی ادامه داد: اگر به صورت عادلانه و استاندارد قیمت‌گذاری شود و قیمت یک مجتمع ۱۰۰ واحدی حدوداً متری ۱۳ میلیون تومان و در شخصی‌سازی متری ۱۸ میلیون تومان است و در شهرک‌ها نیز قیمت مجتمع ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان و شخصی سازهای چهار تا شش واحدی بین ۱۴ تا ۱۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری می‌شود اما همیشه ارزش واقعی و ارزیابی‌ها باقیمت‌هایی که رایج است تفاوت دارد.

مشاور امور حقوقی و آموزشی اتحادیه املاک قم با بیان اینکه فقط در مسکن مهر است که عرصه محسوب نمی‌شود، اظهار کرد: قیمت در مسکن در قم برای عرصه و عیان است اما عیانی سهم بیشتری در قیمت دارد.

وی با بیان اینکه همانند ۲۰ سال گذشته، منطقه سالاریه، بخش لوکس نشین قم است، عنوان کرد: در گذشته کسانی که در مناطق صدوق و کوچه‌های منتهی به صفاشهر زندگی می‌کردند از قشر معمولی بودند؛ اما امروزه جز مناطق لوکس نشین محسوب می‌شوند.

قیمت-خانه

 

منبع: فردای اقتصاد

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها