|
کدخبر: 268846

خانه های نوساز در تهران چند؟ + جدول

آپارتمان ۱۰۰ متری و کلیدنخورده در کامرانیه ۱۳ میلیارد آگهی شده؛ متری ۱۳۰ میلیون. متوسط قیمت مسکن در این منطقه تهران حدود ۸۰ میلیون و برای کل پایتخت نزدیک ۴۰ میلیون تخمین زده می‌شود

فرارو- متوسط قیمت مسکن در تهران درحالی به متری ۴۰ میلیون رسیده که خرید آپارتمان کلیدنخورده ممکن است بیشتر از سه برابر این رقم آب بخورد. در منطقه یک – گران‌ترین نقطه تهران- مالک آپارتمان ۱۰۰ متری در ازای ۱۳ میلیارد تومان حاضر به‌فروش است. به‌این ترتیب ارزش هر متر این خانه نوساز حدود ۱۳۰ میلیون تومان محاسبه می‌شود. خانه‌های نوساز و کلیدنخورده در هر نقطه تهران بیشتر از متوسط قیمت مسکن در آن منطقه فروخته می‌شوند. در منطقه ۱۸ که ارزان‌ترین گزینه برای خریداران مسکن است، آپارتمان ۹۸ متری را یک میلیارد تومان بیشتر از میانگین ارزش خانه‌های این منطقه آگهی کرده‌اند. طبق آمار‌های رسمی حدود ۲۰ درصد از خانه‌های خرید و فروش شده در تهران طی ماه اخیر مربوط به واحد‌های ۸۰ تا ۱۰۰ متر می‌شود و در این نوشته سراغ این خانه‌ها رفتیم.

قیمت آپارتمان‌های کلیدنخورده در شمال تهران

 متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران به‌عنوان گران‌ترین نقطه پایتخت متری ۸۱ میلیون تومان اعلام شده است. به‌این ترتیب خرید خانه ۸۰ تا ۱۰۰ متر به‌طور میانگین باید در منطقه یک بین شش میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان تا هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تمام شود، اما وقتی سراغ آپارتمان‌های کلیدنخورده می‌رویم، با رقم‌های بیشتری روبرو می‌شویم.

مثل واحدی ۸۲ متری در نیاوران که مالک در ازای ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان حاضر به فروش است و بابت هر مترمربع بیشتر از ۱۱۲ میلیون تومان دریافت می‌کند. این واحد دوتا اتاق خواب دارد و به‌قول املاکی‌ها فول‌امکانات فروخته می‌شود. در محله کامرانیه واحدی ۱۰۰ متری را دقیقا ۱۱ میلیارد تومان آگهی کرده‌اند؛ متری ۱۱۰ میلیون تومان. این آپارتمان که هنوز کلیدنخورده، پارسال ساخته شده و آسانسور، انباری و پارکینگ دارد. در فرمانیه آپارتمانی با همین متراژ فروخته می‌شود که قیمت آن ۱۳ میلیارد تومان است.

قیمت مسکن در منطقه ۱۸ ماه گذشته به‌طور میانگین به متری ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. بعد این منطقه، مناطق ۱۷ و ۲۰ با متوسط قیمت ۲۱ میلیون تومان دومین و سومین نقطه ارزان‌قیمت پایتخت در بازار مسکن تهران به‌شمار می‌روند. این ارقام نشان می‌دهند که خرید آپارتمان ۸۰ تا ۱۰۰ متر در ارزان‌ترین محله‌های تهران که جنوب شهر واقع شده‌اند، به‌طور متوسط بین ۱.۵ تا ۲.۱ میلیارد تومان هزینه دارد، اما گاهی ارقام اعلام شده از سوی فروشنده‌ها بابت واحد‌های کلیدنخورده بیشتر است. در محله فلاح تهران واحد ۹۰ متری کلیدنخورده را نزدیک سه میلیارد تومان می‌فروشند. یعنی متری بیشتر از ۳۲ میلیون تومان که از متوسط قیمت مسکن در ۱۲ منطقه تهران بیشتر است. مالک آپارتمان ۹۸ متری کلیدنخورده در یافت‌آباد رقم فروش را دو میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان اعلام کرده است و در شهرری آپارتمان ۹۵ متری با قیمت دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

قیمت آپارتمان کلیدنخورده در مرکز تهران

خرید آپارتمان در مرکز تهران طبق آمار‌های رسمی متری ۲۴ تا ۲۸ میلیون تومان آب می‌خورد. این ارقام متوسط قیمت مسکن در سه منطقه ۱۰، ۱۱ و ۱۲ است که تقریبا مرکز تهران واقع شده‌اند و شامل تمام آپارتمان‌های خرید و فروش شده طی خرداد امسال در این بخش شهر می‌شوند. حالا اگر فقط سراغ واحد‌های کلیدنخورده در مرکز شهر برویم، رقم درخواستی مالک‌ها به چقدر می‌رسد؟ واحدی ۹۰ متری و نوساز در خیابان جمهوری چهار میلیارد تومان آگهی شده که ارزش هر متر آن را باید ۴۴ میلیون تومان بدانیم. حوالی مترو دروازه شمیران آپارتمان ۱۰۰ متری که انباری ندارد، دقیقا پنج میلیارد تومان فروخته می‌شود. در میدان ولیعصر مالک واحد ۸۸ متری که هنوز کلیدنخورده، در ازای پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان – یعنی متری تقریبا ۶۰ میلیون تومان- حاضر به فروش است.

قیمت آپارتمان‌های کلیدنخورده در شرق تهران

قیمت مسکن در منطقه چهار به‌عنوان گران‌ترین نقطه شرقی تهران به‌طور میانگین متری ۴۲ میلیون تومان اعلام شده است. در این بخش شهر متوسط قیمت مسکن در منطقه ۱۴ متری ۳۰ میلیون تومان است و ارزان‌ترین محدوده برای خرید آپارتمان در شرق تهران به‌شمار می‌رود. یعنی اگر دنبال خرید آپارتمان ۸۰ تا ۱۰۰ متر در شرق تهران هستید، باید به‌طور میانگین بین دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تا چهار میلیارد و ۱۰۰ ملیون تومان کنار بگذارید، اما مالک آپارتمان ۸۲ متری و کلیدنخورده در پاسداران قیمت را برای خریدار هفت میلیارد تومان یعنی متری ۸۵ میلیون تومان تعیین کرده است. در محله پیروزی خرید آپارتمان ۹۵ متری می‌تواند بیشتر از چهار میلیارد تومان آب بخورد. قیمت هر مترمربع از این واحد حدود ۴۳ میلیون تومان درنظر گرفته شده است. حوالی میدان هروی هم آپارتمان ۹۳ متری که در آن سه‌تا اتاق خواب ساخته شده، هفت میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

قیمت آپارتمان‌های کلیدنخورده در غرب تهران

متوسط قیمت مسکن در مناطق ۲۲ و ۲۱ به‌ترتیب ۳۷ و ۳۰ میلیون تومان اعلام شده است. مناطقی که در غرب تهران قرار دارند و اگر در منطقه ۲۲ دنبال خرید آپارتمان ۸۰ تا ۱۰۰ متر باشید باید بین دو میلیارد و ۹۶۰ میلیون تومان تا سه میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بپردازید. حوالی دریاچه چیتگر مالک آپارتمان ۹۶ متری کلیدنخورده در ازای چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان حاضر به فروش است که ارزش هر متر مربع آن را باید بیشتر از ۴۶ میلیون تومان بدانیم. آمار نشان می‌دهد در منطقه ۲۱ خرید آپارتمان‌های ۸۰ تا ۱۰۰ متر حداقل دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و نهایتا سه میلیارد تومان بودجه لازم دارد، ولی در شهرک راه‌آهن آپارتمان ۹۰ متری نوساز را نزدیک شش میلیارد تومان خرید و فروش می‌کنند. مالک این آپارتمان دقیقا پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان طلب کرده که باید ارزش هر متر از این خانه را بیشتر از ۶۵ میلیون تومان بدانیم.


 

 

 

موقعیت

متراژ

امکانات

قیمت

فرمانیه

۱۰۰ متر

آسانسور، انباری و پارکینگ

۱۳ میلیارد تومان

کامرانیه

۱۰۰ متر

آسانسور، انباری و پارکینگ

۱۱ میلیارد تومان

نیاوران

۸۲ متر

آسانسور، انباری و پارکینگ

۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

میدان هروی

۹۳ متر 

آسانسور، انباری و پارکینگ

هفت میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان

پاسداران

۸۲ متر

آسانسور، انباری و پارکینگ

هفت میلیارد تومان

شهرک راه‌آهن

۹۰ متر

آسانسور، انباری و پارکینگ

پنج میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان

دریاچه چیتگر

۹۶ متر

آسانسور، انباری و پارکینگ

چهار میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان

پیروزی

۹۵ متر

آسانسور، انباری و پارکینگ

چهار میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان

میدان ولیعصر

۸۸ متر

آسانسور، انباری و پارکینگ

پنج میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان

دروازه شمیران

۱۰۰ متر

آسانسور و پارکینگ

پنج میلیارد تومان

خیابان جمهوری

۹۰ متر

آسانسور، انباری و پارکینگ

چهار میلیارد تومان

فلاح

۹۰ متر

آسانسور، انباری و پارکینگ

سه میلیارد تومان

یافت‌آباد

۹۸ متر

آسانسور، انباری و پارکینگ

دو میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان

شهرری

۹۵ متر

آسانسور، انباری و پارکینگ

دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

منبع: نبض بازار

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها