|
کدخبر: 260167

اراضی اختلافی میان مسکن و شهرداری‌ها تعیین تکلیف خواهد شد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: دنبال تسهیل در صدور سنددار کردن اراضی کشاورزی و منابع‌طبیعی سطح کشور هستیم.

حسن بابایی عصر امروز در حاشیه سفر خود به شهرستان قروه در جمع خبرنگاران با ابراز خرسندی از اینکه در کردستان حضور یافته است، اظهار داشت: به دنبال نقشه‌برداری ثبتی اراضی کشاورزی و منابع‌طبیعی که ارزش حقوقی داشته باشد، هستیم.

وی افزود: قرارگاه جهادی اجرای کاداستر در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور راه‌اندازی و اولویت اصلی سازمان در سال‌جاری اجرای طرح کاداستر عنوان شده است.

معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: اراضی کشاورزی و منابع طبیعی سطح کشور از جمله استان کردستان بر اساس وضعیت حدنگار و یا نقشه‌برداری حقوقی انجام خواهد شد.

وی از اعزام هیئتی چند نفره به شهرستان‌های استان کردستان خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده اراضی اختلافی میان اداره مسکن و شهرسازی و شهرداری‌ها تعیین تکلیف خواهد شد.

به گفته وی، اولویت این سفر به کردستان تسهیل در صدور اسناد مسکونی مردم در سطح استان است.

بابایی همچنین در این سفر با خانواده سرادر شهید حاج هوشنگ ورمقانی از شهدای والامقام انقلاب اسلامی استان کردستان در قروه دیدار کرد و گفت:کل کشور کربلا است و کردستان خیمه گاه امام حسین(ع) است و راه شهدا در این سرزمین باز است و همیشه شاهد رشادتمردان انقلابی در این خطه بوده و هستیم.

وی تاکید کرد: فراموش نکنیم امنیت کشور و مناطق مرزی مرهون خون شهدا است و شهید ورمقانی اسوه و الگوی مردان انقلابی ایران بوده است.

معاون قوه قضاقیه ابراز داشت: از مسئولان درخواست می شود به خانواده شهدا رسیدگی کنند و با آنها تامل داشته و به جایگاه این عزیزان احترام بگذارند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بدو ورود به شهرستان قروه شاهد خوش‌آمدگویی فرزند 8ساله شهید جواد عبدی از شهدای گرانقدر چند سال اخیر در شهرستان قروه بود و گفت: قروه شهرستان شهید پرور کردستان است و نمونه آن شهید جواد عبدی است که در دفاع از این آب و خاک و حفظ آن به شهادت رسیده است.

دیدار با نماینده ولی‌‌فقیه در استان کردستان، امام جمعه سنندج، علمای اهل‌سنت و کارکنان اداره ثبت و اسناد از دیگر برنامه‌های سفر معاون قوه قضائیه به کردستان است.

منبع: تسنیم

ارسال نظر