|
کدخبر: 246149

اقدامی ویژه برای خانه دار کردن محرومان

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با همکاری دولت و بنیاد مستضعفان برای ساخت ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور تسهیلات ارزان‌قیمت، کمک بلاعوض و مصالح مورد نیاز اختصاص یافته است.

راه و مسکن اقدامی ویژه برای خانه دار کردن محرومان

اکبر نیکزاد در حاشیه آغاز عملیات اجرایی احداث ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان در سراسر کشور که با حضور رییس بنیاد مستضعفان و استاندار خراسان جنوبی در روستای نوغاب شهرستان درمیان برگزار شد، افزود: در این روز مبارک و عید مبعث به همراه رییس بنیاد مستضعفان در شهرستان مرزی درمیان حضور یافتیم و کار بسیار خوبی در سطح کشور شروع شد.

وی در جمع خبرنگاران گفت: در حالی که بودجه مشکلاتی دارد، با عنایت ویژه رئیس جمهور بر تامین تسهیلات ارزان‌قیمت ویژه مسکن روستایی تاکید شده است و با نگاه ویژه رییس بنیاد مستضعفان، مصالح از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز به این ۲۰ هزار واحد مسکونی تعلق می‌گیرد.

رییس بنیاد مسکن اظهار داشت: ستادی را برای احداث مسکن به‌ویژه در مناطق سیلزده و زلزله‌زده راه‌اندازی کردیم و اینجا هم به فوریت کار ادامه خواهد داشت تا بتوانیم از این فرصت ایجاد شده استفاده کنیم.

وی افزود: با عنایت دولت هم در پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و هم بنیاد مستضعفان با در نظر گرفتن ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای هر واحد مسکونی، تامین میلگرد و سیمان رایگان کار ارزشمندی انجام می‌شود.

نیکزاد ضمن قدردانی از مسوولان کشوری و استانی در حمایت از طرح مسکن محرومان گفت: ستاد در این منطقه و نقاط دیگر کشور فعال شده تا به فوریت از این فرصت استفاده شود و مردم واحدهای خوب و مقاوم بسازند و با آرامش در آن زندگی کنند.

وی اضافه کرد: همچنین با عنایت ویژه بنیاد مستضعفان برای ۴۰ نقطه هدف محرومیت‌زدایی در سراسر کشور قیر رایگان تامین شد.

رییس بنیاد مسکن کشور گفت: مشکل اصلی در این مناطق تامین قیر بود که با مساعد مجلس شورای اسلامی در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برای تبدیل قیر به آسفالت در بنیاد مسکن و دهیاری‌ها مشکل نقدینگی داشتیم که قرار شد در این ۴۰ منطقه هدف بنیاد مستضعفان برای محرومیت‌زدایی هم‌افزایی داشته باشد.

نیکزاد گفت: همه کمک خواهند کرد تا در چند ماه آینده قیر به آسفالت تبدیل شود و شبکه معابر روستاهای هدف بنیاد مستضعفان را آسفالت و به مردم کشور تقدیم کنیم.

رییس بنیاد مستضعفان که دیروز (دوشنبه) وارد مرکز خراسان جنوبی شد، امروز در دومین روز سفرش به همراه رییس بنیاد مسکن کشور در روستای مرزی نوغاب شهرستان درمیان حضور یافت تا توافق‌نامه احداث ۲۰ هزار واحد مسکن محرومان با مشارکت بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سراسر کشور از این منطقه اجرایی می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظر