|
کدخبر: 239194

قیمت رهن مسکن در مناطق مختلف تهران + جدول

طی روزهای اخیر عرضه فایل با شرایط رهن کامل در برخی از مناطق شهر تهران افزایش یافته است.

برخی از مناطق مصرفی مانند منطقه۴، ۵، ۹ و ۱۰ شهر تهران که کانون عرضه آپارتمان‌‌های مصرفی است، عرضه فایل رهن کامل در بازار نسبت به ماه‌های قبل افزایش یافته است. منطقه ۵ شهر تهران پرمعامله‌‌ترین منطقه پایتخت و منطقه ۹ و ۱۰ مناطقی هستند که عرضه فایل کوچک‌‌متراژ با سطح قیمت مناسب برای متقاضیان مصرفی در آنها قابل توجه است.

تحقیقات میدانی درباره علت افزایش فایل‌‌هایی که طی روزهای اخیر با شرایط رهن کامل به بازار اجاره این مناطق عرضه شده‌‌اند نشان می‌دهد، یک دلیل مهم این رویداد، به افزایش نسبی تعداد معاملات خرید مسکن از سوی سرمایه‌‌گذاران بلندمدت مربوط می‌شود.

به‌ویژه در این سه منطقه طی هفته‌ها و روزهای اخیر خرید به قصد سرمایه‌‌گذاری بلندمدت افزایش یافته است و به دلیل گرانی در بازار اجاره و بالا بودن مبالغ رهن کامل واحدها، این گروه از سرمایه‌‌گذاران ترغیب به ورود به بازار مسکن برای خرید آپارتمان شده‌‌اند. چرا که بررسی‌‌ها نشان می‌دهد هم‌‌اکنون به طور متوسط یک‌چهارم مبلغ خرید آپارتمان در این مناطق از طریق عرضه آنها به بازار اجاره با شرایط رهن کامل تامین می‌شود. از این رو در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد فایل‌‌های رهن کامل در بازار اجاره این مناطق بوده‌‌ایم. هر چند در سایر مناطق نیز ردپایی از این رویداد مشاهده می‌شود. به‌طوری‌که علاوه بر مناطق ۴، ۵، ۹ و ۱۰، در سایر مناطق به‌ویژه مناطق پرتقاضا و مصرفی، عرضه فایل با شرایط رهن کامل به بازار نسبت به ماه‌های قبل بیشتر شده است.

در جدول زیر برخی از فایل‌‌هایی که روز گذشته با شرایط رهن کامل به بازار عرضه شدند درج شده است.

رهن-مسکن

 

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر

 

سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها