|
کدخبر: 221378

افزایش ۵۵ درصدی اجاره مسکن

هزینه سکونت در کلان‌شهری مثل تهران از توان متقاضیان مسکن استیجاری خارج شده و با وجود ثبات نسبی قیمت مسکن، نرخ اجاره آپارتمان در تهران سر به فلک کشیده است.

راه و مسکن افزایش ۵۵ درصدی اجاره مسکن

مسکن در شرایطی با تورم در بخش اجاره‌بها رو به رو شده که همچنان خرید و فروش در این حوزه با رکود عمیق مواجه است. به گفته مشاوران املاک مناطق مختلف تهران، میزان اجاره بها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد افزایش یافته است!

آخرین گزارش بانک مرکزی ایران از معاملات مسکن در شهر تهران طی آبان سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی به بیش از ۳۲ میلیون تومان رسیده است که نسبت‌به ماه قبل ۱.۲ درصد و نسبت‌به ماه مشابه سال قبل معادل۱۷.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد. این آمار گرچه نشان می‌دهد سرعت افزایش قیمت مسکن نسبت‌به سال گذشته کندتر شده، اما در سویی دیگر از بحرانی‌تر شدن قیمت‌ها در بازار اجاره مسکن حکایت می‌کند.

طبق این آمارها، درحالی‌که در ماه‌های اخیر قیمت مسکن به ثبات نسبی رسیده است، اما نرخ رشد اجاره‌بها در شهر تهران در آبان‌ماه امسال نسبت‌به آبان سال ۱۳۹۹ رشد ۵۱.۶ درصدی را ثبت کرده و این میزان در کل مناطق شهری ۵۴.۹ درصد است.

نگاهی به سایت ثبت و جمع‌آوری امضا نشان می‌دهد برخی از مستاجران در اعتراض به افزایش شدید قیمت اجاره‌بهای مسکن در کمتر از سه ماه، دو کمپین برای رساندن صدای اعتراض خود به دولت تشکیل داده‌اند.

 

منبع: ایران جیب

ارسال نظر