|
کدخبر: 212817

تسهیلات با سود ۶ درصدی برای کامیون داران

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: برای کامیون‌های تولید داخل ۶۰ تا ۸۰ درصد قیمت خودرو تسهیلات پرداخت می‌شود.

داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره آخرین آمار نوسازی ناوگان کامیونی از دو محل واردات کامیون با عمر حداکثر سه سال و تولید داخل، گفت: ۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون با عمر کمتر از سه سال وارد کشور شده و در گمرکات موجود است، همچنین یک هزار و ۳۰۰ دستگاه کامیون نیز پیش از این، از گمرک ترخیص شده است، بنابراین از محل واردات کامیون‌های با عمر سه سال و کمتر، تعداد ۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون تاکنون نوسازی شده است.

امانی اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از سال گذشته تلاش کردند که نوسازی ناوگان کامیونی به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ثبت سفارش‌ها در حال انجام است، تصریح کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفته سرعت ترخیص کالا از گمرکات کشور افزایش یافته و کار شماره گذاری کامیون‌ها هم سرعت گرفته که امیدواریم با این اقدامات روند نوسازی در این حوزه بیشتر شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: پس از ورود دستگاه قضایی به موضوع و سرخط کردن تعداد زیادی از دستگاه‌های متولی، شرایط ترخیص این کامیون‌ها تسهیل شد، موانعی که وجود داشت که تا اندازه‌ای برطرف شده است، همچنین فرآیند‌های دو مرحله‌ای حذف و یک مرحله‌ای شد.

او بیان کرد: امیدواریم فرآیند اجرا و ترخیص کار افزایش یابد و بتوانیم تا ۴ ماه آینده مابقی کامیون‌های باقی مانده را ترخیص کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تمامی کامیون‌های وارداتی از برند‌های روز دنیا است و به طور معمول شرکت‌های سازنده این کامیون‌ها هم نمایندگی در داخل کشور دارند، افزود: بعد از برگزاری جلسات بسیار متعدد در این حوزه و با ورود دستگاه‌های قضایی به این بخش مشکلاتی که در حوزه خدمات پس از فروش در این حوزه وجود داشت به صورت کامل برطرف شد.

او اضافه کرد: امیدواریم در اسرع وقت این ۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه کامیون هم از گمرکات ترخیص و به ناوگان کامیونی کشور اضافه شوند تا به این ترتیب متوسط سن ناوگان کامیونی کاهش یابد و جزو ناوگان جوان لحاظ شود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر