|
کدخبر: 201298

رویای خرید مسکن برای قشر ضعیف به واقعیت تبدیل می شود؟

اقبال شاکری در مراسم اختتامیه بیست و یکمین نمایشگاه صنعت ساختمان اظهار داشت: صنعت ساختمان موتور متحرک اقتصاد است همه فعالیت‌های اقتصادی دیگر نیز در این زیرساخت فعالیت می‌کند، اقدامات خوبی در این راستا در حال انجام است برای مثال تفاهم‌نامه ساخت ۲ میلیون مسکن مسکونی در وزارتخانه منعقد شده است.

وی افزود: در بودجه ۱۴۰۰ نیز ساخت حدود یک میلیون و دویست هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شده است. یعنی حتی ساخت یک میلیون مسکن در سال که وعده آن از طرف دولت داده شده حدود ۲۰۰ هزار کمتر از چیزی است که در بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده و ساخت این تعداد مسکن مشکلاتی مثل تورم را نخواهد داشت چراکه از منابع دولتی نبوده و با همکاری بانک‌ها خواهد بود. بانک‌هایی که در این راستا همکاری نکنند خود را محروم کرده‌اند.

وی در ادامه اضافه کرد: با قانون مالیات بر خانه‌های خالی به دنبال بازگشت آنها به چرخه اقتصادی کشور بودیم که حدود یک میلیون واحد مسکونی از طریق قانون به چرخه اقتصادی بازگردد. علاوه بر این قانون مالیات بر عایدی سرمایه نیز وجود دارد که انگیزه را برای سوداگری در بازار مسکن کاهش می‌دهد. می‌خواهیم که رویای ۳۰ ساله داشتن مسکن به هفت تا هشت سال کاهش پیدا کند.

 

منبع: ایلنا
  • بازنشسته بدبخت تامین اجتماعی ارسالی در

    رویای خرید مسکن برای قشر ضعیف به واقعیت تبدیل می شود؟
    منه از کار افتاده ت امین اجتماعی با حقوق 3میلیون 600 هزارتو مان و با خانه ای که ماهیانه 1میلیون توما ن اجاره ان است
    فکر چادر زدن در خی ابان راهم از سرم بیرون کنم چه برسه خونه دار شدن زندگی به شرطه نمردن
    زندگی نیست ما میکنیم قمار است قمار

  • ناشناس ارسالی در

    خیر هرگز

ارسال نظر