|
کدخبر: 192955

کاهش ۳۰ درصدی ظرفیت مسافری اتوبوس‌ها

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از امروز تمامی بخش‌های حمل ونقلی موظف هستند ظرفیت جابه جایی مسافر خود را به یک سوم کاهش دهند.

راه و مسکن کاهش ۳۰ درصدی ظرفیت مسافری اتوبوس‌ها

شهرام آدم نژاد معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی در گفت‌وگویی، با بیان اینکه از امروز تمامی بخش‌های حمل ونقلی موظف هستند تعداد سفر‌های خود را به یک سوم برسانند، گفت: با توجه به بخش نامه‌ای که توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شده باید تمامی ناوگان حمل ونقلی تعداد سفر‌های خود را ۳۰ درصد کاهش دهند.

او ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی کشور و ممنوعیت سفر به شهر‌های قرمز و نارنجی، علاوه بر کاهش ظرفیت داخل کابین، تعداد سفر‌ها را هم کم کرده ایم به عنوان مثال اگر تعداد ۹ اتوبوس در یک خط ارتباطی حرکت می‌کرد اکنون فقط ۳ اتوبوس فعالیت خواهد کرد.

آدم نژاد ادامه داد: ظرفیت مسافری هواپیما‌ها نیز به ۶۰ درصد کاهش یافته ضمن آنکه ظرفیت جابجایی قطار و اتوبوس به ۵۰ درصد رسیده است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه از امروز این بخش نامه لازم الاجرا و تا ۳۰ مرداد ماه ادامه خواهد داشت، گفت: تمام مسافرانی که در این مدت بلیت پیش خرید کرده بودند می‌توانند مبالغ بلیت خود را استرداد کنند و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت بوده و در سامانه ثبت شده باشد به مدت ۱۶ روز نمی‌توانند برای هیچ سفری بلیت خریداری کنند، افزود: حوزه حمل و نقل برون شهری وزارت راه و شهرسازی، همواره در زمان شیوع بیماری کرونا همکاری حداکثری با وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا داشته و ضد عفونی همه ناوگان و پایانه‌های مسافری به طور جدی در دستور کار قرار گرفته است.

او بیان کرد: ابزار و دستگاه‌های نظارتی در این مدت به صورت کامل بر اجرای کامل این بخش نامه نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف با آن برخورد خواهد کرد.

این مقام مسئول تاکید کرد: اجرای این بخش نامه تا پایان تعطیلات شنبه(۳۰مرداد)  ادامه خواهد داشت.

گفتنی است از روز گذشته بخش حمل ونقل جاده ای و هوایی به تمامی شرکت های حمل ونقلی  این بخش نامه را ابلاغ کرده اند و شرکت راه آهن هم از امروز این کاهش ظرفیت در دستور کار خود قرار داده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها