|
کدخبر: 186047

لیستی از خانه های خوش قیمت در تهران +‌جدول

تحقیقات میدانی درباره جزئیات قیمت‌های پیشنهادی فایل‌های عرضه‌شده به بازار معاملات مسکن شهر تهران در روز گذشته، از عرضه تعداد زیادی فایل فروش مسکن با قیمت کمتر از متوسط قیمت آپارتمان در شهر تهران به بازار حکایت داشت.

راه و مسکن لیستی از خانه های خوش قیمت در تهران +‌جدول

 این فایل‌ها علاوه بر اینکه از پراکندگی مناسبی در مناطق مصرفی –حتی مناطق مصرفی واقع در نیمه شمالی تهران- مانند منطقه ۵  برخوردار بودند، ویژگی مهم دیگری را هم در خود جای داده بودند. این ویژگی به قرار داشتن این فایل‌ها در گروه واحدهای مسکونی کوچک‌متراژ و میان متراژ برمی‌گردد.

در ماه‌های گذشته که بازار در شرایط جهش قیمت قرار داشت، عمده فایل‌هایی که قیمت هر مترمربع آنها کمتر از میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در کل شهر تهران بود، فایل‌های با مساحت بزرگ یا واحدهای بزرگ‌متراژ بود.

هم‌اکنون تعداد این فایل‌ها در میان گروه‌های متراژی کمتر از ۶۰مترمربع و همچنین کمتر از ۱۰۰مترمربع نیز افزایش یافته است. نکته مهم دیگر افزایش این گروه فایل‌ها در مناطق مصرفی معمولی است.

در حالی‌که پیش‌تر این گروه از واحدها در مناطق مصرفی نیمه‌جنوبی تهران تمرکز یافته بودند، هم‌اکنون در برخی محلات مصرفی نیمه شمالی تهران نیز می‌توان این فایل‌ها را جست‌وجو کرد و یافت.

موضوع مهم دیگری که در مورد جزئیات و مشخصات این فایل‌ها می‌توان به آن اشاره کرد، این است که بخش زیادی از این فایل‌ها، فایل‌های سبزرنگ هستند، یعنی فایل‌هایی که قیمت آنها از میانگین قیمت عرف منطقه و واحدهای مشابه آنها مناسب‌تر است. این موضوع می‌تواند علامتی برای ادامه کاهش قیمت‌های پیشنهادی در روزهای اخیر به دلیل ادامه رکود در بازار مسکن باشد.

 

 

 

 

منبع: دنیای‌اقتصاد

ارسال نظر