|
کدخبر: 182666

در گفت و گوی مدیرعامل مترو تهران با گسترش نیوز:

خبر خوش مدیرعامل مترو به شهروندان تهرانی

مدیر عامل شرکت مترو تهران گفت:تا پایان شهریور سال جاری، افتتاح ۲ ایستگاه شهید رضایی در خط شش و ایستگاه توحید در خط ۷ را در برنامه کاری داریم.

راه و مسکن خبر خوش مدیرعامل مترو به شهروندان تهرانی

علی امام مدیرعامل متروی تهران در خصوص وضعیت بهره برداری از ایستگاه های جدید مترو گفت: در بدترین وضعیت شرایط اقتصادی کشور میزان بهره برداری از ایستگاه های جدید مترو در شرایط مطلوبی پیش رفته است. از نیمه دوم سال ۹۶ تا الان ۳۰ ایستگاه افتتاح شده است. در ماه های اخیر ۱۳ ایستگاه افتتاح شده است.

علی+امام

بزودی ایستگاه رضایی و توحید افتتاح می شود

وی افزود: تا پایان شهریور سال جاری، افتتاح ۲ ایستگاه شهید رضایی در خط شش و ایستگاه توحید در خط ۷ را در برنامه کاری داریم. ایستگاه شهید رضایی سیزدهمین ایستگاهی است که در خط ۶ مترو افتتاح می شود و به سبب مجاورت با محدوده خیابان های ۱۷ شهریور، منصور و تیردوقلو، مورد استقبال بخش قابل توجهی از شهروندان مناطق ۱۲ و ۱۵ قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل مترو تهران اشاره کرد: در مجموع با افتتاح این دو ایستگاه، ۳۲ ایستگاه فعال در خطوط مترو خواهیم داشت.

سالانه ۸ ایستگاه اضاه کردیم

امام خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته، هر سال ۸ ایستگاه به خطوط مترو اضافه کردیم.با توجه به شرایط مالی شهرداری و کشور آمار قابل توجهی بشمار می رود.خطوط افتتاح شده عمدتا در خط ۶ و ۷ هست به این دلیل که جدیدترین خط های ما در سنوات گذشته شروع شده است و در دست تکمیل است.

مدیر عامل شرکت راه آهن تهران و حومه ادامه داد: الویت ما کامل کردن افتتاح ایستگاه های این دو خطوط است که آماده بهره برداری و مسافربری شود. خط شش و هفت، در مجموع ۵۹ کیلومتر طول با ۴۹ ایستگاه خواهد بود که در حال تکمیل تدریجی است تا وارد مدار بهره برداری شود.

استانداردهای ایمنی رعایت شده است

امام با یادآوری مشکل تهویه خط ۷ در گذشته گفت: در مورد موضوع تهویه خط ۷ در سال ۹۶ ، یکسری ایرادها بر تهویه و مسائل دیگر  وارد بود که به تدریج برطرف شده و به مدار بهره برداری اضافه شد. در حال حاضر از نظر موارد ایمنی و تهویه مشکل خاصی ندارد.

وی افزود: در چهار سال گذشته تمام سعی ما این بوده است که استانداردهای لازم ایمنی در ایستگاه های مترو و خطوط مترو رعایت شود.

مدیر عامل شرکت راه آهن تهران و حومه در خصوص نوسازی ناوگان مترو اشاره کرد: ۱۳۳ واگن جدید در دوره جدید مدیریتی وارد مدار بهره برداری شد.

مترو الویت اول مردم است

امام کلام پایانی خاطرنشان کرد: مترو در تمام دنیا مصداق حمل و نقل عمومی پاک است. نیاز مردم به مترو در اولویت است و همچنان هم در اولویت خواهد ماند. امیدواریم در ادامه فعالیت شورای جدید و مدیریت جدید شهرداری تهران و سطح کلان شهرها شاهد اتفاق خوبی در توسعه خطوط مترو باشیم.

البته گفتنی است که خطوط شش و هفت در دوره مدیریت شهری پیشین مورد بهره‌ برداری واقع شد اما بلافاصله پس از روی کار آمدن شورای شهر فعلی تهران، بهره‌ برداری از خطوط یاد شده متوقف شد و دلیل اصلی این تصمیم را، مربوط عدم نصب سیتسم‌ های ارکاندیشن و شرایط ایمنی تونل‌ ها و برخی از ایستگاه ها اعلام کرده بودند.

 

گزارش از سارا سمیع شمس

ارسال نظر