|
کدخبر: 179786

بحران جدی برای تعاونی مسکن فرهنگیان

ماجرای اختلاف تعاونی مسکن فرهنگیان با منطقه ۲ شهرداری کرج که موجب اختلال در کار این مجموعه شده، بالا گرفته و به شورای اسلامی شهر رسیده تا در خصوص آن تصمیم گیری شود.

عباس حجتی، معاون منطقه ۲ شهرداری کرج، امروز در خصوص مشکل تعاونی مسکن فرهنگیان با شهرداری این منطقه، گفت: این تعاونی در سال ۸۶ با اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری آغاز به کار کرد که مرحله سفت کاری ساختمان به اتمام رسیده است. تخلفات ساخت این ملک در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری بررسی و مبلغی به عنوان جریمه در نظر گرفته شده، اما مالک در خصوص پرداخت مبلغ جریمه به شهرداری هیچ اقدامی نکرده است.

وی افزود: با توجه به عدم پرداخت مبلغ جریمه توسط تعاونی، شهرداری در راستای استیفای حقوق خود از طریق اجرای ثبت، نسبت به تملک ۴ دانگ از ۶ دانگ یک باب از واحدهای تجاری این مجموعه اقدام کرده است. اخیرا مدیرعامل تعاونی مسکن فرهنگیان اخیرا با مراجعه به شهرداری برای پرداخت مبلغ بدهی اعلام آمادگی کرده، اما شهرداری معتقد است؛ با توجه به تملک ۴ دانگ از یک واحد تجاری، مبلغ بدهی تعاونی مسکن فرهنگیان به شهرداری، باید بر اساس ارزش این ۴ دانگ محاسبه شود.

این مدیر شهری گفت: مدیرعامل تعاونی مسکن فرهنگیان برای این موضوع به شورا مراجعه کرده و رئیس شورا گزارشی در این خصوص از شهرداری خواسته است که توسط شهرداری تهیه و روز گذشته به شورا ارسال شده است و هرتصمیمی از سوی شورا گرفته شود، با دستور شهردار کرج توسط شهرداری منطقه اجرا می شود.

تقاضای مسکن فرهنگیان قانونی نیست؛ شهرداری منطقه اختیار تصمیم گیری ندارد

وی دلیل طولانی شدن روند حل این مشکل را به دلیل غیرقانونی بودن تقاضای تعاونی مسکن فرهنگیان اعلام کرد و افزود: با توجه به مالکیت شهرداری در ۴ دانگ از یک واحد تجاری مجموعه فوق، اگر تعاونی مسکن فرهنگیان نسبت به پرداخت مبلغی برابر ارزش سهم شهرداری از این ملک اقدام کند، مشکلی وجود ندارد و به سرعت قابل انجام است. اما تقاضای این مجموعه نادیده گرفتن مالکیت قانونی شهرداری و پرداخت مبلغ جریمه و دیرکرد آن است که خلاف روند اداری و قانونی است.

حجتی خاطر نشان کرد: تصمیم گیری در این خصوص در اختیار شهرداری منطقه نیست و باید توسط شورای اسلامی شهر به عنوان مرجع بالادستی تصمیم گیری و به دستور شهردار کرج قابلیت اجرا توسط شهرداری منطقه را پیدا کند.

اگر شورا موافقت کند؛ برای کمک‌ به تعاونی مسکن فرهنگیان آماده ایم

وی روند مالکیت شهرداری در خصوص ۴ دانگ تجاری از مسکن فرهنگیان را یاد آور شد و افزود: تخلف ساختمانی در مجموعه در حال ساخت تعاونی مسکن فرهنگیان در کمیسیون ماده ۱۰۰ بررسی و جریمه شده اما پرداخت نشده است. شهرداری برای استیفای حق خود از طریق کمیسیون ماده ۷۷ و اجرای ثبت دادگاه اقدام کرده است. دادگاه با تعیبن مهلت دو ماهه تعاونی مسکن فرهنگیان را به پرداخت مبلغ جریمه و دیرکرد آن درمهلتی دوماهه موظف کرد؛ اما بازهم از سوی تعاونی برای پرداخت این مبلغ اقدامی نشد. در این راستا اجرای ثبت با برگزاری مزایده بر اساس قیمت کارشناسی، شهرداری را مستحق تملک ۴ دانگ از یک واحد تجاری این مجموعه دانسته است.

وی با بیان اینکه منطقه ۲ شهرداری کرج در راستای کمک به فرهنگیان آماده است اما اختیار تصمیم گیری در این خصوص از عهده مدیر منطقه خارج است، گفت: این موضوع باید در شورا تصمیم گیری و لایحه آن توسط شهردار کلانشهر کرج در شورا مطرح و به تصویب برسد تا شهرداری منطقه ۲ بتواند نسبت به اجرای آن اقدام کند.

منبع: فارس

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها