|
کدخبر: 172259

زنگ خطر بی آبی به صدا در آمد ! / بارندگی ها نصف پارسال

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: میانگین بارندگی کشور از ابتدای سال زراعی تا ۲۱ اردیبهشت امسال، ۱۲۷ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش پارسال در این بازه زمانی ۲۷۲ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری ۵۳ درصد کمتر از سال گذشته است.

راه و مسکن زنگ خطر بی آبی به صدا در آمد ! / بارندگی ها نصف پارسال

صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: امروز خصوصاً در ساعات بعد از ظهر و اوایل امشب، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان‌های قزوین، البرز، زنجان، تهران و سمنان، همچنین دامنه های زاگرس در استان‌های کرمانشاه، همدان، کردستان، قم، لرستان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، فارس، یزد، اصفهان، کرمان و هرمزگان و همچنین اردبیل، ارتفاعات خراسان شمالی و سواحل شمالی کشور خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی افزود: در روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری غیر از سواحل شمالی کشور در شمال غرب نیز رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: روز شنبه ۲۵ اردیبهشت در ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب استان‌های قم، اصفهان و مرکزی، شمال و شرق فارس، چهارمحال و بختیاری، لرستان، غرب یزد، ارتفاعات کرمان و هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار کرد: روز شنبه ۲۵ اردیبهشت در ارتفاعات البرز مرکزی و جنوب استان‌های قم، اصفهان و مرکزی، شمال و شرق فارس، چهارمحال و بختیاری، لرستان، غرب یزد و ارتفاعات کرمان و هرمزگان در ساعات بعد از ظهر رگبار باران و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش بینی می شود.

وی گفت: روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در اغلب نقاط کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود و روند افزایش نسبی دما حاکم است و در ساعات بعد از ظهر در ارتفاعات البرز مرکزی، جنوب استان مرکزی، جنوب قم، غرب اصفهان، لرستان و چهارمحال و بختیاری رشد ابر و رگبار پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان افزود: در سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در دو روز آینده در اردبیل و غرب سواحل خزر افزایش محسوس دما پیش بینی می‌شود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران روز آینده کمی ابری در بعدازظهر افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۹ و ۱۷ درجه خواهد بود.

ضیائیان اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای ۵ درجه بالای صفر خنک ترین مرکز استان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت بارش ها در سال زراعی جاری بیان کرد: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهر ۹۹) تا ۲۱ اردیبهشت امسال، ۱۲۷ میلیمتر ثبت شد، میزان بارش سال گذشته در این بازه زمانی ۲۷۲ میلیمتر بود که بارش سال جاری ۵۳ درصد کمتر از سال گذشته است.

 

منبع: فارس

ارسال نظر