|
کدخبر: 169308

خانه های زیر ۶۰۰ میلیون تومان در نقاط مختلف تهران + جدول

بازار مسکن، سال ۱۴۰۰ را با افت سه درصدی قیمت شروع کرد که از کاهش انتظارات تورمی حکایت دارد.

راه و مسکن خانه های زیر ۶۰۰ میلیون تومان در نقاط مختلف تهران + جدول

فروردین ۱۴۰۰ قیمت مسکن در تهران کاهش پیدا کرد. طبق گزارش بانک مرکزی، میانگین نرخ هر متر خانه در تهران ۲۹ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان بوده که از افت ۳.۱ درصدی نسبت به ماه قبل و افزایش ۹۲ درصدی در مقایسه با ماه مشابه سال قبل حکایت دارد. تعداد معاملات نیز ۲۰۹۴ فقره بوده که نسبت به اسفند و فروردین پارسال به ترتیب ۶۰ درصد کاهش و ۶۸ درصد افزایش یافته است.

این نشان می‌دهد که بازار مسکن در اولین ماه از سال ۱۴۰۰ گرمتر از فروردین پارسال بوده اما نمی‌توان از آن به عنوان رونق یاد کرد؛ بنابراین با توجه به پایین بودن تعداد معاملات، داده‌های قیمتی اهمیت چندانی ندارد. با این حال به نظر می‌رسد به دلیل ثبات بازارهای ارز و طلا، انتظارات تورمی در بازار مسکن نیز کاهش یافته است.

با توجه به متراژ ۸۷ متری متوسط واحدهای معامله شده در تهران، در حال حاضر میانگین قیمت یک واحد مسکونی در شهر تهران ۲.۵ میلیارد تومان است. اما هنوز می‌توان با بودجه کمتر از یک میلیارد و حتی کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان صاحب خانه شد. به طور مثال در محله فلاح یک واحد ۵۴ متری ۱۹ سال ساخت ۵۶۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. در هاشم آباد شهرری واحد ۶۴ متری دوخوابه ۵ سال ساخت به مبلغ ۵۷۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

قیمت-مسکن

منبع: ایسنا

ارسال نظر