|
کدخبر: 167912

پرواز به هند ممنوع شد؟

در پی توییت انتقادی سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره برقرار بودن پروازهای هند و امارات با وجود شرایط نابسامان کرونایی در این کشورها، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: هیچ پرواز برنامه‌ای به هند نداریم و برخی پروازها تنها برای بازگرداندن ایرانیان با اخذ مجوز انجام می‌شود.

راه و مسکن پرواز به هند ممنوع شد؟

کیانوش جهانپور- سخنگوی سازمان غذا و دارو- امروز (۴ اردیبهشت ماه) در توییتی نوشت: «روم به دیوار، روم به دیوار، جسارت نباشه، بی ادبی نباشه، به کسی برنخوره، افع بفرمایید، جسارتا یه نگاهی به آنچه در هند می گذرد بیاندازید و پروازهای هند و امارات. ته رودخانه در خدمت هستیم...»

این توییت در شرایطی منتشر شد که هندوستان یکی از کشورهایی است که اوضاع به شدت بحرانی را در زمینه شیوع ویروس کرونا پشت سر می‌گذارد.

تورج دهقان زنگنه -رئیس سازمان هواپیمایی کشوری - در گفت‌وگویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با وجود این وضعیت حاد کرونایی در کشورهایی از جمله هند پرواز به این کشور انجام می‌شود یا خیر؟ اظهار کرد: هیچ پرواز برنامه‌ای به مقصد هندوستان نداریم و برخی پروازها به صورت موردی و برای بازگرداندن دانشجویان و ایرانیان از هند انجام می‌شود.

وی افزود: در صورتی که پروازی به صورت موردی بخواهیم انجام دهیم، مجوز آن را از ستاد ملی مقابله با کرونا دریافت کرده و همه پروتکل‌های ابلاغی درباره آن را به دقت اجرا می‌کنیم چرا که ما در این زمینه متولی نیستیم و تنها خود را مجری مصوبات و ابلاغیه‌های بهداشتی می‌دانیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه هندوستان در ریف کشورهای ممنوعه برای پروازهای مسافری قرار دارد، گفت: مرجع تصمیم گیری درباره انجام شدن یا نشدن پرواز مسافری خارجی یا داخلی در شرایط کرونایی امروز، سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی نیست و ما تابع ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم. درباره انتقادهای صورت گرفته نسبت به انجام پروازهای خارجی نیز باید گفت که تاکنون هر مصوبه و ابلاغیه‌ای که به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال شده در لحظه آن را اجرا کرده‌ایم و اگر مسئولان مورد نقضی را سراغ دارند اعلام کنند.

دهقان زنگنه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در شرایط کنونی با توجه به تغییر وضعیت کشورها در زمینه شیوع ویروس کرونا آیا ممکن است تغییراتی در پروازهای خارجی اعمال شود، تأکید کرد: هر لیست و فهرستی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره کشورهای ممنوعه یا پروتکل‌های بهداشتی مورد نیاز برای انجام پرواز برنامه ای یا موردی به ما ابلاغ شود همان روز آن را اجرا خواهیم کرد و اگر اجرای مصوبه‌ای در این زمینه به تأخیر افتاده به دلیل ابلاغ دیرهنگام پس از تصویب بوده است.

منبع: ايسنا

ارسال نظر