|
کدخبر: 167182

کسانیکه املاک زیادی دارند در خطر مالیاتی هستند؟

تضمین معاون وزیر راه به مالکان مسکن؛ افرادی که املاک زیادی دارند هم در خطر پرداخت مالیات نیستند

راه و مسکن  کسانیکه املاک زیادی دارند در خطر مالیاتی هستند؟

معاون وزیر راه با بیان "کسانیکه املاک زیادی هم دارند در خطر مالیات نیستند" به امضای قراردادهای صوری توسط برخی مالکان در بنگاه‌های املاک واکنش نشان داد.

 محمود محمودزاده درباره سامانه ملی املاک و اسکان اظهار کرد: اگر کسی اعم از مالک و مستأجر به صورت غیرواقعی قراردادی را تنظیم کنند متحمل خسارت شخصی خواهد شد یعنی یک نوع خودتنظیمی در قانون لحاظ شده است.

وی ادامه داد: هر فردی در ثبت اطلاعات خود در سامانه باید محل سکونتی را برای خودش اعلام کند و طبیعی است کسی که بر اساس قانون به اسم خانوار شناسایی می شود نمی تواند دو شخصیت و دو محل اقامت داشته باشد لذا اگر کسی محل غیرواقعی را به عنوان محل اقامت خود اعلام کند محل اقامت اصلی او دچار چالش خواهدشد مگر اینکه برخی خانوارها هیچ سرپناهی نداشته باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که قراردادهای صوری ممکن است در هر معامله ای اتفاق بیفتد اما مهم این است که قانون ساختار محکمی داشته باشد تا این موارد را به حداقل ممکن برساند، گفت: قانون یک خودتنظیمی خاصی دارد و هر کسی که قرارداد صوری ببندد در وهله اول خودش متضرر می شود ضمن اینکه با جریمه دو برابری نیز مواجه می شود چراکه همه اطلاعات اشخاص، کدملی و کدپستی ها را در اختیار داریم.

محمودزاده با بیان اینکه ثبت اطلاعات در سامانه املاک و اسکان هیچ ضرر و زیانی برای افراد عادی جامعه ندارد گفت: کسانی که املاک زیادی هم دارند در خطر مالیات نیستند و صرفاً خانه های خالی واجد شرایط مشمول مالیات خواهندشد.

محمودزاده از افزایش اطلاع رسانی ها برای چگونگی ثبت نام در سامانه املاک و اسکان در هفته آینده خبرداد و گفت: کلیپ های آموزشی متعددی تهیه و در خود سامانه بارگذاری شده است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره دلیل ضرورت خوداظهاری افراد در این سامانه گفت: ممکن است اطلاعات با یک تاخیری وارد چرخه ها شوند به عنوان مثال ما در سامانه قبلی ۱۳.۴ میلیون واحد و ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد خالی را شناسایی کردیم و ممکن است در این مدت مواردی از این واحدها معامله شده باشند.

وی افزود: هر یک از بنگاه های معاملاتی هر گونه معامله اعم از رسمی و غیررسمی را باید در سامانه کد رهگیری ثبت کنند.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها