|
کدخبر: 163132

خبر خوش برای مستاجران!

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی گفت: قرارداد‌های اجاره در سال ۱۴۰۰ و تا سه ماه پس از اعلام رسمی پایان کرونا همچنان به طور اجباری تمدید خواهد شد و مالکان نمی‌توانند مستاجران خود را جواب کنند.

راه و مسکن خبر خوش برای مستاجران!

آقای محمود محمودزاده درباره چگونگی اجرای مصوبه تمدید اجباری قرارداد‌های اجاره که در سال ۹۹ به دلیل شیوع کرونا مصوب شد، افزود: مصوبه ستاد مبارزه با کرونا درباره تمدید قرارداد‌های اجاره تا سه ماه پس از اتمام کرونا اعلام شده است، بنابراین امسال هم این مصوبه اجرایی می‌شود.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ و تا سه ماه بعد از اعلام پایان رسمی کرونا در کشور، این مصوبه ملاک عمل خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: هر فردی که اجاره نامه‌اش تمام شده باشد با درصدی که اعلام خواهد شد مجدد اجاره‌نامه خود را تمدید خواهد کرد و نیازی به اسباب‌کشی وجود ندارد.

وی ادامه داد: امسال هم مالکان نمی‌توانند مستاجران خود را جواب کنند.

۲۲۰ هزار نفر تسهیلات وام ودیعه دریافت کردند

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره پرداخت وام اجاره در سال گذشته نیز گفت: مصوبه تعیین سقف اجاره بها و پرداخت وام ودیعه در سال قبل تا حدودی توانست بازار اجاره را تعدیل کند.

به گفته محمودزاده، پارسال ۹۲۰ هزار نفر متقاضی دریافت وام ودیعه ثبت‌نام و ۳۳۵ هزار نفر مدارک خود را تکمیل کردند و به نظام بانکی معرفی شدند و در نهایت ۲۲۰ هزار نفر تسهیلات وام ودیعه را دریافت کردند.

وی افزود: چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان وام ودیعه مسکن در سال گذشته پرداخت شد، اما رقمی که دولت در نظر گرفته بود فراتر بود. بسیاری از مستاجران شرایط عمومی دریافت وام را نداشتند و نتوانستند مدارک خود را تکمیل کنند.

ستاد ملی کرونا به دلیل مشکلاتی که برای برخی از مستاجران و فاقدان مسکن در شرایط کرونا به دلیل محدودیت‌ها و خلل در کسب درآمد‌ها پیش آمد، این امکان را فراهم کرد تا متقاضیان مستاجر در شهر‌های بزرگ، متوسط و کوچک با دریافت مبالغی نسبت به تامین مسکن موردنیاز خود اقدام کنند.

رقم ودیعه مسکن برای مستاجران تهران ۵۰ میلیون تومان، برای سایر کلان‌شهر‌ها ۳۰ میلیون تومان و برای شهر‌های کوچک ۱۵ میلیون تومان است.

متقاضیان باید پس از یک سال اصل ودیعه را به بانک بازگردانند. سود این تسهیلات ۱۳ درصد تعیین شده است.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
  • ناشناس ارسالی در

    به جای تحکم وقلدری،امکانات برای مردم از محل درامد عمومی ایجاد کنید،نه دست تو جیب مردم کنید،و وظایف ذاتی خود را فراموش کن ید.

  • احمدرضا ارسالی در

    با قاعده تسلیط در تضاد است.

  • کمیل ارسالی در

    دخالت دولت آن هم بدون داشتن اطلاعات حقو قی لازم، در مورد اصول و قواعد حقوقی که در صلاحیت قوه قضاییه است ، با چه هدفی صو رت می گیرد ؟...!بهتر است در خصوص قواعد ح قوقی لاضرر ، مالکیت و آثار آن ، عقود و ق رار دادها و قواعد حاکم بر آن ،شرایط شکلی و ماهوی عقد اجاره کمی مطالعه نموده سپس اظهار فضل فرمایند. با تشکر

  • ناشناس ارسالی در

    با این تصمیم نپخته ی دولت دادگاهها پر میشه از شاکی . سال گذشته با این تصمیم دولت ، مورد فحاشی مستاجر قرار گرفتم و با وجود اینکه قصد فروش ملک خود را داشتم بدلیل کرونا از شکایت صرفه نظر کردم و دچار مشکلات عدیده شدم . خدا آخر عاقبت ما را با این دولت ختم بخیر بگرداند . انگار اصلا مالکیت خصوصی برایشان مفهومی نداره .

    • ناشناس ارسالی در

      حقته نوش جانت

  • ناشناس ارسالی در

    لطفا یک خبر خوش هم برای مالکینی که تنها محل درآمدشان از اجاره یک واحد آپارتمان است و دولت آنها را به روز سیاه نشانده بدهید .

  • حامد ارسالی در

    سلام.آقای وزیر بهتره ی خورده حقوق رو هم مطالعه بکنی اینقدر تحکمی وزوری فشار به م ردم واردنکنی .خانهای که خرید وفروش شده ط وری شما خونه مردم رو به زور در تصاحب مست اجر قرار میدی فقط مردم رو به هم در گیر م ی کنید بااین کار نابخردانه وبی قانونی.!! !؟؟؟!!!؟؟

  • الم ارسالی در

    چرا نتیجه ندانم کارهاتو از جیب مردم میپر دازید تو چه کاره ای بجای مالکین تصمیم بگ یری طوری حرف میزنی که انگار امورات قوه قضاییه هم به شما محول شده در حد خودت حرف بزن نادان

  • رضا ارسالی در

    دولت رسما دست کرده تو جیب ملت و ملت و م یندازه به جون هم . دولت خبیث

  • سعید ارسالی در

    به این می گویند بخشش از کیسه خلیفه من صاحب خانه که تمام سرمایه و هزینه زندگیم از اجاره یک واحد است امسال چگونه با همان کرایه سال قبل زندگی کنم آن آقای وزیر مسکن راست می گوید امسال حقوقش را افزایش ندارند بعد ما هم این کار را انجام می دهیم همین قیمت مرغ بطور مصوب و آنهم در صف‌های طولانی شد بیست و چهار هزار و نهصد من ی که محل درآمدم اخرعمری هست ادم نیستم چه بکنم با شکم خانواده یک مشت بی لیاقت شده اند عهده دار کار مردم

  • ناشناس ارسالی در

    قشنگ داره برامون تصمیم می گیره ها!! فردا میاد تو ساعت خواب و بیداری و شام چی بپزی و ناهار چی بپزی هم دخالت می کنه!!

  • ناشناس ارسالی در

    چه چرت ، دولت شده کمونیست،از جیب خودش بب خشه ،

  • بنده خدا ارسالی در

    به جای آنکه دولت مستاجر را با مالک یا طو ر دقیق تر مردم را با مردم درگیر کند امکا ناتی فراهم کند که تمام کسانی که مستاجر ه ستند صاحب خانه شوند یکی از مشکلات بزرگی که در این کشور وجود دارد مسکن است چرا که بنده به طور مشخص دو سوم حقوق یک ماهم را صرف پرداخت اجاره میکنم کشور ایران هم په ناور است و هم سرشار از ثروت خدادای چرا ب اید یک خانواده برای یک آپارتمان مثلا 80 متری باید هر سال عضاب بکشند حالا کرایه م اهیانه که جای خود که تا چشم بر هم میزنی سر ماه میشود

  • رسولی ارسالی در

    باسلام.بنده خانه ای به صورت ویلایی پارسا ل اجاره کرده ام برج 3 سال 1400 هم قرار د ادم به اتمام میرسد حالا صاحب خانه میگوید که باید خانه را امسال تخلیه کنید چرا که میخواهم خانه را بسازم حالا ایشان دروغ م یگوید و یا اینکه راست میگوید حالا با این شرایط کشور که خانه برای اجاره کردن مشکل پیدا میشود چاره بنده چیست؟این ور قضیه ه م دولت را داریم که میگوید باید به صورت ا جبار قرارداد تمدید شود با همه این اوصاف میتوانم خانه را تخلیه نکنم و با موجر قرا رداد ببندم یه خیر؟؟؟

  • عمران ارسالی در

    مصوبه ای که ضمانت اجرایی نداشته باشد به چه درد میخورد؟؟؟؟
    مثل اون مصوبه اف زایش 15 الی 25 درصدی اجاره ها که وقتی به موجر یا املاکی میگفتی با خنده و تمسخر بدرقه ات میکردند.
    ما که مجبور شدیم با افزایش 100% مبلغ رهن که مورد نظر موج ر بود قرارداد را تمدید کنیم.
    شما نمیتوانید کاری بنفع مردم انجام دهید چون از مردم نیستید.حتی یک کارگر بهتر از شما میتواند کشور را اداره کند.

  • ناشناس ارسالی در

    واقعا ظلم به انسانی که امکانات زندگی برا ی خیلی دشوار است دشوار میکنید یعنی چه مر دم اگه پول داشته باشند به ودیعه خودشون ا ضافه میکنند اینهمه بدو بانک این ور و اون ور خودش هم بعد از یکسال اصل پول به اضافه ۱۳ درصد سود برگردون واقعا دیوانگی هست شما چه فک میکنین مردمان مستاجر وبیچاره

  • محمد ارسالی در

    آقای مسئول شما چطوراین حق رابه خودمیدهی مال کسی را به دیگری هبه کنی .اگرهم این ح ق راداشته باشی برای مردم سوریه است نه ما .

  • ناشناس ارسالی در

    به خدا این خیلی بی انصافیه تومملکت اسلام ی مستاجرمونومیگم خونروتحویل احتیاج دارم خودم بده گردن کلفتی میکنه میگه کروناس دو لت گفته تحویل نده بروبینیم بابا...

  • ناشناس ارسالی در

    خواهش کمک مستاجر کی میخواد بشه یک خونه ک ه پارسال 700 بوده اجارش الان همون خونه گ فته برجی دو میلیون کجای قانون اینجور نوش ته یک کارگر باید با برجی دو تومان سه وعد ه نون و تخم مرغ بخوره کی آیا جواب گو هست

  • ناشناس ارسالی در

    من الان شش ماه هست دنبال خونه هستم نمیتو نم خونه قیمت مناسب پیدا کنم همه از دم چه خونه کوچک چه بزرگ چه قدیمی چه نوساز میگ ن برجی دو میلیون

ارسال نظر