|
کدخبر: 159710

مشکلات پروژه‌های مسکن مهر هشتگرد حل شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از اتمام مسکن مهر استان البرز در شهرهای بالا و زیر ۲۵ هزارنفر جمعیت و مسکن مهر شهر جدید هشتگرد به زودی و قبل از پایان دولت تدبیر و امید، خبر داد.

راه و مسکن مشکلات پروژه‌های مسکن مهر هشتگرد حل شد

احمد اصغری‌مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی جزییات بازدید از هشتگرد و روند اتمام مسکن مهر آن شهر را اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سهم مسکن مهر هشتگرد ۴۹ هزار و ۵۴۷ واحد بوده که از این تعداد، هم‌اکنون ۳۵ هزار واحد در تعهد شهرهای جدید هشتگرد است که در مراحل پایانی قرار دارد و مابقی به دلیل آنکه پیشتر فاقد متقاضی بوده و یا به دلایل مختلف راکد مانده بودند از آمار مسکن مهر هشتگرد خارج شده و برخی نیز به دلیل مشکلات و مسائل حقوقی در دادگاه‌ها در حال پیگیری است.

مهرآبادی ادامه داد: برای آنکه مسکن مهر هشتگرد سریعتر به اتمام برسد از محل تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن کمک می‌دهیم تا سریعتر باقیمانده‌های مسکن مهر فاقد متقاضی به اتمام برسند. سازمان ملی برای تکمیل این واحدها علاوه بر آورده متقاضیان، تسهیلات ۴۵ میلیون تومانی مسکن مهر با سود ۴ درصد، تسهیلات مسکن ملی نیز به این واحدها تخصیص می‌دهد.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین از بازدید خود از چندین پروژه که روند کندی داشتند و هم اکنون در ریل تکمیل قرار گرفتند خبر داد و گفت: پروژه‌های جنوب سازه که روند کندی در اجرا داشت با تزریق ۱۰ میلیاردتومان از محل زمین به پروژه‌ها برای ساخت، سرعت گرفته است. همچنین پروژه آذرنگ عمران نواقصی داشت که برطرف شد و پروژه کلبه‌سازان که مشکلاتی در خصوص آسانسور داشت نیز حل شده است.

مهرآبادی در خصوص مسکن مهر استان البرز نیز توضیح داد: سهمیه مسکن مهر در استان البرز در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت حدود ۳۴ هزار و ۸۰۰ واحد و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ۸ هزار و ۷۰۰ واحد بود که هم اکنون ۲۵۰۰ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و یکهزار و ۷۹۱ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر باقیمانده است که در مرحله نازک کاری قرار دارند و به زودی تکمیل و تحویل متقاضیان می‌شوند.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر