|
کدخبر: 159330

رجا ۴۰ درصد کسری بودجه دارد

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا در آستانه سال نو در دیدار و جلسه‌ای توجیهی با رؤسای قطار و ترن‌ست‌رانان این شرکت، بر رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در سفرهای ریلی تاکید کرد.

راه و مسکن رجا ۴۰ درصد کسری بودجه دارد

محمد رجبی با بیان اینکه تمام صنایع در کشور از جمله صنعت حمل‌ونقل ریلی سال بسیار سختی را به ویژه در زمینه اقتصادی پشت سرگذاشتند گفت: در جریان کامل مشکلات معیشتی کارکنان در مجموعه‌ شرکت هستیم و تمام تلاش خود را برای تأمین منابع مالی لازم به کار می‌گیریم تا حقی از کسی ضایع نشود.

وی در خصوص هزینه‌ها و درآمد شرکت رجا گفت: حدود ۵۵۰ میلیارد تومان هزینه داریم در حالیکه تا انتهای سال با نگاه خوشبینانه حدود ۲۵۰ میلیارد تومان درآمد خواهیم داشت این در حالیست که بانک عامل قول داده است طی همین روزها تسهیلات را پرداخت کند.

مدیرعامل رجا ضمن اشاره به افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها و کسری بودجه ۳۰ تا ۴۰ درصدی شرکت در سال ۹۹ افزود: پیگیری و دریافت بخشی از مطالبات گذشته رجا از شرکت‌ها، فروش تعدادی واگن‌ فرسوده و دریافت تسهیلات از سازمان تامین اجتماعی و... برخی منابع مالی در سال ۹۹ بودند که با درایت و هوشمندی مدیران و کارکنان رجا، توانستیم تا حدودی هزینه‌ها را جبران کنیم.

رجبی کمبود لکوموتیو را یکی از موانع بزرگ برای راه‌اندازی قطارهای جدید مسافری عنوان کرد و گفت: از ۱۵۰ لکوموتیو مسافری زیمنس در کشور حداکثر ۹۵ دستگاه از آن برای نوروز قابلیت استفاده دارد که مابقی از لکوموتیوهای غیر مسافری تامین شدند که باید هم در بخش باری و هم در بخش مسافری استفاده شود و قطعا پاسخ‌گوی نیاز کشور نخواهد بود.

وی با بیان اینکه با وجود تمامی مشکلات، از آینده شرکت غافل نبوده‌ و حدود ۳۰۰واگن فرسوده را به حال خود رها نکرده‌ایم، گفت: کارگاه بازسازی رجا فعال است و از محل تبصره ۱۸ حدود ۴۵ میلیارد تومان برای بازسازی واگن‌ها وام گرفته‌ایم و حدود ۸ واگن نیز به تازگی از واگن پارس تحویل گرفته‌ایم با این امید که بتوانیم سال ۱۴۰۰ را بدون ضعف و پرقدرت شروع کنیم.

 مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا شغل رئیس قطاری و ترن‌ست‌رانی را یک شغل ارزش افزا و کلیدی عنوان و تأکید کرد: شما همگی انتخاب شده و متخصص هستید و در یک جریان استخدامی درست و دقیق به این شغل منسوب شده‌اید و برای شرکت اعتبار حاصل می‌کنید، امید است همانند گذشته با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی در قطارها سفری ایمن را برای مسافران رقم بزنید.

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها