|
کدخبر: 159178

مسکن چگونه ارزان خواهد شد؟

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی معتقد است با اجرای صحیح قوانین حمایتی مجلس درحوزه مسکن شاهد تعادل در عرضه و تقاضا در بازار ملک و کاهش نرخ خانه در سال آینده خواهیم بود.

راه و مسکن مسکن چگونه ارزان خواهد شد؟

اسماعیل حسین زهی با اشاره به تبصره ۱۸ قانون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ و هدایت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی به حوزه ساخت مسکن، گفت: با توجه به اینکه اولویت مجلس یازدهم پس از موضوع معیشت و اقتصاد، ساماندهی بازار مسکن است در همین راستا با موافقت نمایندگان مبلغی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای تسهیلات بانکی به حوزه مسکن اختصاص پیدا کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس با ارائه طرح جهش تولید و تامین مسکن، به دنبال ساماندهی بازار خانه است افزود: یقیناً اجرای صحیح طرح‌ جهش تولید مسکن توسط دولت موجب برقراری تعادل در عرضه و تقاضا شده و نهایتاً به کاهش نرخ خانه منجر خواهد شد.

وی بهترین راه برای خانه دار کردن اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه را حمایت تسهیلاتی دانست و تصریح کرد: باید با نظارت دقیق بر بانک‌ها تلاش کنیم تسهیلات حوزه مسکن در محل مناسب خودش هزینه شده و در اختیار جامعه هدف قرار بگیرد این در حالی است که امروزه در سایه خلاء نظارتی بخش عمده از تسهیلات به افرادی پرداخت می‌شود که بنگاه‌های اقتصادی کلانی دارند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: اعتبار خوبی برای پرداخت تسهیلات درحوزه مسکن پیش‌بینی شده است اما متاسفانه بانک‌ها به وظایف خودشان به خوبی عمل نکرده و وام‌ها را به افرادی می‌دهند که واجد شرایط نیستند و تسهیلات را به سوی واسطه گری و دلالی‌ها هدایت می‌کنند.

نماینده مردم خاش در مجلس افزود: معتقدم مجلس باید نظارت عالیه بر نحوه صحیح اجرای قوانین توسط دستگاه‌های اجرایی داشته باشد، همچنین وزارت راه شهرسازی نیز باید خود را موظف بداند با نظارت دقیق زمینه بهره‌مندی دهک‌های پایین از تسهیلات حوزه مسکن را فراهم کند. در این صورت سال آینده با ایجاد تعادل در بازار ملک شاهد کاهش نرخ نسبی خانه خواهیم بود.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر