|
کدخبر: 158261

زلزله زدگان دنا چقدر وام اجاره گرفتند؟

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶ میلیارد تومان تسهیلات اجاره بهاء به زلزله‌زدگان شهرستان دنا پرداخت شد.

راه و مسکن زلزله زدگان دنا چقدر وام اجاره گرفتند؟

حسین جنتی افزود: این مبلغ به عنوان قسط اول به زلزله زدگان در شهرستان دنا پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات اجاره به زلزله‌زدگان از سوی دولت ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است اظهارکرد: ۱۰ میلیون تومان به عنوان قسط اول به ۶۰۰ خانوار زلزله زده پرداخت شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تاکنون پرونده ۲ هزار ۸۰۰ نفر برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل تحویل و ۲۰۰ نفر هم برای صدور پروانه و آغاز بازسازی‌ها به شهرداری معرفی شده‌اند.

جنتی با بیان اینکه در شهر سی‌سخت ۶۸۲ واحد مسکونی نیازمند دریافت تسهیلات اجاره هستند، تصریح کرد: در مجموع واحدهای تخریبی یک هزار و ۲۶۰ واحد و واحدهای تعمیری ۲ هزار و ۹۰۰ واحد هستند.

وی مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تخریب شده از زلزله در شهرها را ۱۸۵ میلیون تومان و روستاها را ۱۶۰ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: ۱۰۰ میلیون تومان وام کم بهره، ۲۰ میلیون تومان بلاعوض، ۳۰ میلیون تسهیلات کم بهره معیشتی و ۱۵ میلیون تومان بلا عوض معیشتی و ۲۰ میلیون نیز اسکان موقت به واحدهای شهری پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده در حال آواربرداری هستند عنوان کرد: تاکنون حدود ۷۰ واحد مسکونی آواربرداری شده و این کار همچنان ادامه دارد.

جنتی با بیان اینکه تا پایان فروردین ۱۴۰۰، همه واحدهای تعمیراتی به اتمام می‌رسد بیان کرد: براساس برنامه‌های پیش‌بینی شده همه واحدهای تخریب شده زلزله در شهرستان دنا تا پایان تیر سال ۱۴۰۰ بازسازی و تحویل داده می‌شود.

منبع: ايسنا

ارسال نظر