|
کدخبر: 158547

ارزان و گران ترین مناطق مسکونی تهران + جزییات

۸ منطقه تهران در برابر افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن مقاومت کردند منطقه ۱۲ با کاهش ۷.۳۷ درصدی بیشتر رشد منفی نرخ را در بهمن ماه تجربه کرد.

راه و مسکن ارزان و گران ترین مناطق مسکونی تهران + جزییات

روند کاهشی نرخ مسکن در دی ماه دچار توقف شد و رشد اندک ۱.۸ درصدی نسبت به ماه گذشته را تجربه کرده بود، این اتفاق در بهمن ماه نیز ادامه پیدا کرد اما شیب افزایش شدیدتر شد.

آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد در بهمن ماه متوسط نرخ خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۲۸ میلیون و ۹۳۹ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل ۳.۷ درصد افزایش داشته است.

جابه جایی رکورداران افزایش و کاهش قیمت

بررسی رشد نرخ مسکن در مناطق مختلف نشان می‌دهد منطقه ۱۱ که در دی ماه با ۵.۶۹ درصد رشد منفی در جایگاه اول کاهش نرخ قرار داشت در بهمن ماه با رشد ۱۶.۱۲ درصدی قیمت‌ها رکورد دار افزایش نرخ می‌شود. همچنین منطقه ۱۲ که بیشترین رشد نرخ را در دی ماه تجربه کرده بود در بهمن ماه با کاهش ۷.۳۷ درصدی در رتبه نخست بیشترین کاهش نرخ در میان مناطق تهران قرار می‌گیرد.

با وجود ادامه دار بودن افزایش قیمت‌ها در بهمن ماه همچنان ۸ منطقه در برابر افزایش نرخ مقاومت کردند و ۱۶ منطقه نیز زیر متوسط رشد ماهیانه نرخ مسکن قرار می‌گرفتند که از این میان ۸ منطقه رشد منفی و ۸ منطقه هم زیر ۳.۷ درصد افزایش نرخ داشتند.

آپارتمان در کدام مناطق ارزان شد؟

کاهش نرخ مسکن در بهمن ماه نسبت به ماه گذشته در ۸ منطقه اتفاق افتاده است. بیشترین کاهش نرخ نیز مربوط به منطقه ۱۲ تهران است که ۷.۳۷درصد کاهش نرخ را تجربه کرده است.

مناطق ۱۰ با رشد منفی ۲.۳۶درصد، منطقه ۱۸ با رشد منفی، ۱.۳۴ درصد، منطقه ۱۳ با ۱.۲۹ درصد، منطقه ۶ با ۰.۰۳ درصد، منطقه ۱۵ با ۰.۲۶ درصد، منطقه یک با ۰.۲۴ درصد و منطقه ۳ با ۰.۰۳ درصد ۸ منطقه بودند که در دومین ماه زمستان کاهش نرخ را تجربه کردند.

 کدام مناطق رکورد دار گرانی شدند؟

همچنین منطقه ۱۱ با ۱۶.۱۲ درصد، منطقه ۴ با ۱۴.۴درصد، منطقه ۲۲ با ۸.۷۸ درصد، منطقه ۱۴ با ۶.۴۳درصد، منطقه ۸ با۵.۷۱ درصد و منطقه ۵ با ۵.۲۹ درصد بیشترین افزایش نرخ را در بهمن ماه داشتند.

جدول_تغییرات_قیمت_خانه

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها