|
کدخبر: 157751

تخریب ۱۱۰ ساختمان غیر مجاز در تهران

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران گفت: امسال ۱۵۶ حکم اجرای قطعی قلع و قمع ساختمان‌ها گرفته شده که تا بهمن ماه ۱۱۰ مورد آن اجرا و مابقی آن تا پایان سال اجرا می‌شود.

راه و مسکن تخریب ۱۱۰ ساختمان غیر مجاز در تهران

علی نقی حیدریان مدیر کل منابع طبیعی استان تهران امروز در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: استان تهران یک میلیون و ۳۷۰ هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان یک میلیون و ۷۶ هزار هکتار آن تحت پوشش منابع طبیعی استان تهران است.

وی افزود: ۷۵ هزار هکتار عرصه ملی و ۵۹ هزار هکتار مساحت جنگلی در استان وجود دارد که عمده این مراتع در شمال استان و مناطق ییلاقی است.

مدیر کل منابع طبیعی استان تهران ادامه داد: مراتع استان تهران ۹۱۸ هزار هکتار و ۲۸۸ هزار هکتار مناطق ییلاقی در شمال استان تهران وجود دارد. همچنین ۳۶۸ هکتار مناطق ییلاقی وجود دارد که عمده آن در جنوب استان تهران است.

حیدریان تصریح کرد: ۱۰۵ هکتار عرصه بیابان‌های استان تهران بوده که عمده آنها در ورامین، پیشوا، پاکدشت و ملارد است.

وی اظهارکرد: یک میلیون و ۴۳۷ هزار هکتار فعالیت آبخیزداری با ۱۳۴ زیرحوزه عملیات آبخیزداری وجود دارد که برای ۱۹۷ پروژه آن مطالعه و برنامه‌ریزی شده است. همچنین ۴۸ طرح اجرا و ۳۴ طرح نیز در دست اجرا است که اهمیت ویژه برای حفظ آب و خاک استان تهران دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: حفظ آب و خاک، پوشش گیاهی استان تهران از مسئولیت‌های این سازمان است اما برای اینکه بتوانیم به درستی مسئولیت خود را انجام دهیم نیازمند مشارکت عمومی به‌ویژه مردم هستیم و باید حفظ منابع طبیعی به صورت فرهنگ درآید.

مدیر کل منابع طبیعی استان تهران اظهارکرد: در هر هکتار ۱۶.۴ تن فرسایش خاک از طریق سیلاب‌ها که باعث شسته شدن خاک می‌شود ایجاد می‌شود همچنین ۲۱ تن فرسایش بادی ناشی از جابه‌جایی خاک توسط باد و طوفان‌ها وجود دارد.

وی اظهارکرد: از طریق آبخیزداری می‌توانیم در هر هکتار، جلوی فرسایش ۹ تن خاک را بگیری و همچنین امکان جلوگیری از رسوب ۴.۹ متر مکعب در سدها وجود دارد.

حیدریان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه سند دار کردن اراضی می‌تواند روند تغییر کاربری و زمین خواری‌ها را کاهش دهد گفت: در ۱۱ ماهه امسال برای ۴۳۲ هکتار زمین سند تک برگی از طریق حدنگاری‌های انجام شده صادر شده است که این رقم تا پایان سال به ۵۰۰ هزار هکتار می‌رسد و برای سال آینده نیز برنامه‌ریزی شده که به همین مقدار برای اراضی سند صادر شود.

مدیر کل منابع طبیعی استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه اعتبارات آبخیزداری از سال ۹۷ جهش خوبی کرده گفت: علاوه بر توجه بر آبخیزداری موضوع زارع چوب نیز در دستور کار است و شرایطی فراهم شده تا بخش خصوصی نیز به این موضوع ورود کند و توجیه اقتصادی برای آن تعریف شده است.

وی اظهارکرد: امسال ۱۵۶ حکم اجرای قطعی قلع و قمع ساختمان‌ها گرفته شده که تا بهمن ماه ۱۱۰ مورد آن اجرا و مابقی آن تا پایان سال اجرا می‌شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها