|
کدخبر: 156083

تحویل ۱۰۰ هزار خانه تا پایان دولت

اسلامی گفت: زمین حدود ۲۳۰ هزار واحد طرح نیز به صورت فروش اقساطی واگذار شده و قرارداد واگذاری ۹۹ ساله است و متقاضیان به پروژه‌ها وصل شده‌اند.

راه و مسکن تحویل ۱۰۰ هزار خانه تا پایان دولت

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت از تحویل ۶۰ تا ۱۰۰ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی تا پایان دولت به مردم خبر داد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، چهارشنبه ۶ اسفند در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص طرح اقدام ملی مسکن اظهارکرد: در طول طرح اقدام ملی مسکن متقاضیان واجد صلاحیت در چند مرحله شناسایی شدند و علی‌رغم شرایط کرونایی که مشکلاتی را برای ما به وجود آورد خوشبختانه پروژه‌ پیشرفت مناسبی داشته است.

وی افزود: ما اکنون در سطح کشور حدود ۵۰۴ هزار واحد مسکونی در دست ساخت داریم که در سه نوع ساخته می‌شوند؛ نوع اول پروژه‌هایی است که ما زمین را به صورت فردی و گروهی به خود مردم ارائه کرده‌ایم و در قالب نقشه و پیوست‌هایی که دستگاه‌های کارگزاری ما مانند بنیاد مسکن آنها را هدایت می‌کنند.

اسلامی ادامه داد: زمین حدود ۲۳۰ هزار واحد طرح نیز به صورت فروش اقساطی واگذار شده و قرارداد واگذاری ۹۹ ساله است و متقاضیان به پروژه‌ها وصل شده‌اند.

وی افزود: تاکنون ۱۴۰ هزار نفر از تاییدصلاحیت‌شدگان طرح اقدام ملی مسکن افتتاح حساب کرده‌‌‌اند و بخشی از آنها پول را به حساب سازندگان واریز کرده‌اند. ان‌شاءالله سایرین هم به زودی آورده خود را تکمیل و اقساط را پرداخت کنند تا پروژه‌ها شتاب گیرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: نوع سوم واحدهای طرح اقدام ملی مسکن نیز در قالب پروژه‌هایی است که به صورت فروش اقساطی و سرمایه‌گذاری مشترک با وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌هایی که با ما تفاهمنامه دارند در حال ساخت بوده که تعداد این واحدها نیز بالغ بر ۷۰ هزار واحد می‌شود.

وی ادامه داد: موضوع مهم در خصوص طرح اقدام ملی مسکن این بوده است که ما بتوانیم در یک برنامه زمان‌بندی این واحدها را آماده بهره‌‌برداری کنیم.

او گفت: بخش اول واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن را چند ماه پیش با حضور رئیس‌جمهوری افتتاح کردیم و تا پایان دولت نیز پیش‌بینی می‌کنیم که بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار واحد آماده تحویل به مردم باشد و سایر واحد نیز تا آن زمان از پیشرفت خوبی برخوردار باشند.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها