|
کدخبر: 150337

ارز حاصل از صادرات را در سامانه نیما عرضه می کنیم

مدیرعامل کشتیرانی حمهوری اسلامی گفت: از شهریور ماه سال گذشته ارز حاصل از صادرات را در سامانۀ نیما عرضه می‌کنیم.

راه و مسکن ارز حاصل از صادرات را در سامانه نیما عرضه می کنیم

مدیرعامل کشتیرانی حمهوری اسلامی ایران با اعلام اینکه در گذشته منابع ارزی در بازار غیررسمی فروخته می‌شد، گفت: از شهریور ماه سال گذشته ارز حاصل از صادرات را در سامانۀ نیما عرضه می‌کنیم.

«محمدرضا مدرس خیابانی» در نشست مشترک با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با ارائه گزارشی از عملکرد گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مورد ساماندهی شرکت‌های گروه کشتیرانی براساس نظام حاکمیت شرکتی گفت: دستورالعمل حاکمیت شرکتی سال گذشته به تمام شرکت‌های گروه ابلاغ شده است تا اعضاء هیات مدیره شرکت‌ها و مدیران به آن واقف شوند و خودشان را پاسخگو بدانند زیرا هر یک موظف هستند مسئولیتی را که عهده‌دار می‌باشند، دنبال کنند.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به ساماندهی سیستم‌های حسابرسی و کنترل‌های داخلی، شکل‌گیری کمیتۀ مقابله با تحریم‌ها برای به حداقل رساندن ریسک سازمانی، انضباط مالی و حسابرسی شرکت‌ها، مدیریت نقدینگی در دفاتر خارجی و بازپرداخت بدهی‌ها و شفاف‌سازی شرکت‌ها برای ورود به بورس را از دیگر اقدامات انجام شده در مجموعه کشتیرانی برشمرد.

وی با اشاره به اینکه در گذشته منابع ارزی در بازار غیررسمی فروخته می‌شد، یادآور شد: از شهریور ماه سال گذشته ارز حاصل از صادرات را در سامانۀ نیما عرضه می‌کنیم.

 مدرس خیابانی اضافه کرد: یکی از کارهایی که کشتیرانی به عنوان یک مجموعه تحت عنوان پدافند غیرعامل دنبال کرده است، ارائه خدمات در بنادر شمالی کشور بوده که در این راستا بندر آستاراخان روسیه می‌تواند نقش استراتژیک را به عنوان جایگزین بنادر جنوبی ایفا کند و ترانزیت کالاهای اساسی از طریق آن انجام پذیرد.

وی ضمن اشاره به دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص استفاده از خدمات داخلی خاطرنشان کرد: در این مورد تفاهمنامه‌ای را با مجموعه ایزوایکو برای ساخت دو فروند شناور ۳۸ تُنی منعقد کرده‌ایم که اکنون منتظر تأمین منابع مالی آن هستیم.

این جلسه با حضور محمد شریعتمداری، محمد رضوانی فر مدیرعامل شستا و محمدرضا مدرس خیابانی نائب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و تعدادی از مدیران این مجموعه در محل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظر