|
کدخبر: 150162

شتاب در توسعه صنعت ریلی با همکاری شرکت‌های دانش‌ بنیان

رسولی گفت: در کارگروه‌های ما ترکیبی خاص از دانشگاهیان، بازنشستگان و صاحبان تخصص حضور دارند و از نظرات آنها در صنعت ریلی به‌منظور پیشرفت آن در همه عرصه‌ها استفاده می‌کنیم.

راه و مسکن شتاب در توسعه صنعت ریلی با همکاری شرکت‌های دانش‌ بنیان

مدیرعامل شرکت راه‌آهن از بررسی ۳۰ طرح اولویت دار در مرکز جهادی پیشرفت راه آهن خبر داد و اظهار کرد که با همت همکاران فنی و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان، سرعت توسعه و پیشرفت را در صنعت ریلی افزایش خواهیم داد.

سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم امضای تفاهمنامه مشترک بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت علوم و تحقیقات با موضوع صنعت ریلی، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده، تاکنون ۱۷۶ مسئله پیش روی این صنعت را با حضور کارشناسان و مدیران شناسایی کردیم و اکنون ۳۰ مسئله اولویت‌دار، در دست بررسی کارگروه‌های مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن قرار دارد.

وی افزود: در کارگروه‌های ما ترکیبی خاص از دانشگاهیان، بازنشستگان و صاحبان تخصص حضور دارند و از نظرات آنها در صنعت ریلی به‌منظور پیشرفت آن در همه عرصه‌ها استفاده می‌کنیم.

رسولی گفت: از نمایندگان بخش خصوصی و همچنین دانشمندان در این زمینه همواره در جلسات دعوت می‌کنیم تا در مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن حضور پیدا کنند تا از نظرات و تخصص آنها در حوزه پیشرفت ریلی بتوانیم استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن با یادآوری از اینکه مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در تیرماه امسال افتتاح شد، گفت: این مرکز در حوزه علم و فناوری و با تکیه بر توان داخلی و استفاده از امکاناتی که در این بخش وجود دارد، سعی می‌کند بخش ریلی را در حوزه فناوری ارتقا دهد.

وی اظهار کرد: در حوزه تولید داخل هم با رهنمودهای اعلام شده، گام‌های بلندی را در صنعت ریلی برداشته‌ایم و با طراحی سامانه جامع جهش تولید در صنعت ریلی را تقویت خواهیم کرد.

رسولی گفت: با همت همکاران فنی و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح جهاد خودکفایی سرعت توسعه و پیشرفت را افزایش خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروز یازدهمین رویداد سه‌شنبه‌های ریلی با طعم فناوری است. ما سعی داریم هر سه‌شنبه این مراسم برگزار شود و در آینده نزدیک تبدیل به یک رویه در صنعت ریلی شود، امیدواریم این جلسات را در سطح بین‌المللی و خاورمیانه ارتقا دهیم.

 وی گفت: از طریق فضای مجازی این مراسم هر هفته دنبال می‌شود و امیدواریم با برنامه‌ای که در دستور کار داریم از ظرفیت متخصصان داخل کشور هم استفاده شود‌.

 معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ما از استعداد جوانان در حوزه راه‌آهن استفاده می‌کنیم و سعی خواهیم کرد نهادهای تسهیل‌کننده را در این بخش تقویت کنیم و با شناسایی تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان یک بازار فناوری ایجاد شود.

رسولی عنوان کرد: اکنون در شرکت راه‌آهن واحد ارتباطات دانشگاه ایجاد کرده‌ایم و مسائل علمی و تخصصی دانشجویان و پایان‌نامه‌های آنها در حوزه صنعت ریلی را بررسی و از ظرفیت آنها در این بخش استفاده خواهیم کرد.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر