|
کدخبر: 148756

پیشنهاد ریلی ایران به افغانستان

محمد اسلامی امروز در مراسم آغاز دوره آموزشی راه‌آهن ایران برای فراگیران افغانستانی گفت: صلح و امنیت کشورهای منطقه و همسایه در واقع صلح و امنیت ایران است.

راه و مسکن پیشنهاد ریلی ایران به افغانستان

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امیدواریم خط آهن خواف-هرات به مزارشریف متصل شود، گفت: ما به افغانستان گفتیم با چه شرایطی می‌توان با سازماندهی قدرتمند پروژه را اجرا کرد و به قندهار، کابل و مرزهای جنوبی و شرقی افغانستان رسید، اعلام آمادگی کردیم در صورت موافقت افغانستان این مسیر را اجرا کنیم.

محمد اسلامی امروز در مراسم آغاز دوره آموزشی راه‌آهن ایران برای فراگیران افغانستانی اظهارکرد: صلح و امنیت کشورهای منطقه و همسایه در واقع صلح و امنیت ایران است.

وی تاکید کرد: هرگونه خلل در پیرامون ما برای همه ما است و همزمان پیشرفت کشورهای همسایه با توسعه و پیشرفت ایران گره خورده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی از سیاست‌های پایدار ایران این است که صلح پایدار در منطقه وجود داشته باشد و دست بیگانگان از دخالت در سرنوشت ملت‌ها کوتاه شود و کشورها خود سرنوشت خود را بدون دخالت بیگانگان تعیین کند.

اسلامی بیان کرد: توسعه و پیشرفت برای بهبود کیفیت زندگی مردم ضروری است، ما همواره آماده کمک و پشتیبانی از ملت افغانستان بوده و هستیم تا یک هم پیوندی فرهنگی و تاریخی در همه سرفصل‌ها متجلی شود و به جهان نشان دهیم ملت‌های هم‌فرهنگ می‌توانند با ثروت‌های انسانی و ذخایر خدادادی کشور خود را در ریل توسعه قرار دهند.

وی تاکید کرد: امیدواریم فراگیران افغانستانی از این فرصت به خوبی استفاده کنند و آینده سازان صنعت راه آهن افغانستان باشند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در کنار حضور فراگیران افغانستانی امیدواریم تجار و فعالان اقتصادی استفاده از خط موجود و مسیر ترانزیتی موجود (خواف-هرات) را هرچه سریع تر در دستور کار قرار دهند تا این سرمایه‌گذاری به خوبی بهره‌برداری شود.

اسلامی ادامه داد: امیدواریم خط آهن خواف-هرات به مزارشریف متصل شود البته ما به افغانستان اعلام کردیم با چه شرایطی می‌توان با سازماندهی قدرتمند پروژه را اجرا کرد و سپس به قندهار، کابل و مرزهای جنوبی و شرقی افغانستان رسید.

وزیر راه و شهرسازی گفت: برای ما این امر ضروری است و در این راستا اعلام آمادگی کردیم در صورت موافقت افغانستان این مسیر ریلی را اجرا کنیم.

منبع: فارس

ارسال نظر