|
کدخبر: 149489

قیمت خانه در شرق پایتخت + جدول

نرخ مسکن در برخی محله‌ها نزدیک و یا پایین‌تر از متوسط نرخ مسکن در تهران (۲۶میلیون و ۹۰۰هزار تومان) است و در برخی محله‌ها نیز آپارتمان‌ها با قیمتی بالاتر معامله می‌شود.

راه و مسکن قیمت خانه در شرق پایتخت + جدول

باتوجه به آمار بانک مرکزی، نرخ مسکن در تمام مناطق شرقی تهران جز منطقه۸ از متوسط نرخ مسکن در تهران پایین‌تر بوده و معاملات انجام‌شده در دی ماه نیز موید این موضوع است.

مناطق ۴، ۸، ۱۳ و ۱۴ از منطقه‌های شرق تهران محسوب می‌شود که نرخ مسکن در هر یک از آنها باتوجه به محله، سن بنا، متراژ، مواد و مصالحی که در ساختمان استفاده شده است، جهت ساختمان، کوچه و... متفاوت است و می‌توان قیمت‌های بسیار بالا، متوسط و یا پایین (نسبت به متوسط نرخ مسکن در تهران) را در شرق تهران مشاهده کرد.

تعداد معاملات مسکن در یک الی دو ماه اخیر کاهش محسوسی داشته است و این کاهش محسوس در شرق تهران نیز آشکار بود. برای مثال طی دی ماه۹۹ در این چهار منطقه فقط ۱۱۳معامله انجام شده است که البته با توجه به اینکه تعداد کل معاملات دی ماه در تهران ۴۶۵معامله بود، این رقم تقریبا یک چهارم معاملات دی ماه را تشکیل می‌دهد؛ به عبارتی دیگر یک چهارم از معاملاتی که طی دی ماه در تهران انجام شد، در این چهار منطقه بوده است؛ در ادامه به بررسی نرخ مسکن در هر یک از این مناطق و محله‌های آنان خواهیم پرداخت.

منطقه۴ یکی از مناطق شهرداری تهران در شرق پایتخت است. نرخ مسکن در این محله به عوامل متعددی از جمله محله بستگی دارد؛ نرخ مسکن در برخی محله‌ها نزدیک و یا پایین‌تر از متوسط نرخ مسکن در تهران (۲۶میلیون و ۹۰۰هزار تومان) است و در برخی محله‌ها نیز آپارتمان‌ها با قیمتی بالاتر معامله می‌شود.

اوقاف، حکیمیه، پاسداران، تهران پارس، قنات کوثر، لواسان، لویزان، حسین آباد و... از محله‌های شرقی تهران محسوب می‌شود؛ البته طی دی ماه۹۹ در برخی از این محله‌ها هیچ معامله‌ای صورت نگرفته است؛ معامله‌های انجام‌شده نیز تفاوت نرخ تقریبا بالایی با قیمت‌های اعلامی از سوی مالکان داشته است.

یک واحد آپارتمان ۱۲۵متری و ۳سال ساخت در محله قنات کوثر متری ۳۱میلیون و ۹۵۶هزار تومان معامله شد. نارمک یکی از محله‌هایی است که در منطقه ۴و ۸ شهرداری تهران قرار دارد و متقاضی خرید مسکن در آن بالا است. یک خانه ۹۰متری و یک سال ساخت در محله نارمک متری ۲۶میلیون و ۸۳۳هزار تومان به فروش رفت.

شمس آباد یکی دیگر از محله‌های منطقه۴ است. واحدی ۱۰۴متری و ۱۷سال ساخت در این محله متری ۴۱میلیون و ۳۸۷هزار تومان به فروش رسید. نرخ مسکن برای خرید واحدی ۴۴متری و ۳۲سال ساخت در محله شهید عراقی ۲۸میلیون و ۸۵۹هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

اراج از دیگر محله‌های منطقه۴ است که متوسط نرخ مسکن در آن تقریبا بالاست. یک واحد آپارتمان ۹۹متری و ۲سال ساخت در اراج متری ۴۸میلیون و ۱۵۴هزار تومان معامله شد. واحدی ۷۵متری و ۸سال ساخت در حکیمیه نیز متری ۲۵میلیون و ۱۱۲هزار تومان به فروش رسید.

گفتنی است؛ منطقه۴ تنها محله شرق تهران است که متوسط نرخ مسکن در آن طی آذر ماه از متوسط نرخ مسکن در تهران بالاتر بود. در حالی که مطابق با آمار بانک مرکزی متوسط نرخ مسکن در تهران ۲۶میلیون و ۹۰۰هزار تومان در هر متر مربع اعلام شد، متوسط نرخ مسکن در منطقه۴، طی آذر ماه ۲۸میلیون و ۳۲۸هزار تومان در هر متر مربع بود.

قیمت مسکن در منطقه ۸ تهران

منطقه۸ از مناطق شرق تهران است؛ تهرانپارس، نارمک، هفت حوض، مداین، مجیدیه، تسلیحات، لشگر وحیدیه، زرکش و... از محله‌های معروف این منطقه به حساب می‌آید. عوامل متعددی در تعیین نرخ مسکن در این منطقه دخیل است که محله، کوچه و خیابانی که واحد در آن قرار دارد از مهم‌ترین این عوامل محسوب می‌شود. در ادامه به برخی از معاملاتی که طی یک ماه اخیر در منطقه۸ انجام شده است اشاره خواهیم کرد. متوسط نرخ مسکن در منطقه۸ طی آذر ماه امسال ۲۵میلیون و ۴۳۳هزار تومان در هر متر مربع بود که رقمی نزدیک به متوسط نرخ مسکن در تهران است.

وحیدیه یک از محله‌های منطقه۸ شهرداری تهران است. نرخ مسکن برای خرید واحدی ۱۱۷متری و ۲۹سال ساخت در این محله متری ۲۵میلیون و ۹۸۲هزار تومان بود. خانه‌ای ۹۲متری و ۲۰سال ساخت در کرمان نیز متری ۲۲میلیون و ۹۵۳هزار تومان معامله شد. یک واحد آپارتمان ۷۲متری و ۱۷سال ساخت در نارمک شرقی متری ۲۴میلیون و ۷۴۴هزار تومان و خانه‌ای ۵۸متری و ۲۰سال ساخت در مجیدیه نیز متری ۱۶میلیون و ۱۸۹هزار تومان به فروش رسید.

قیمت مسکن در منطقه ۱۳ تهران

منطقه۱۳ از مناطق شرقی تهران است که نرخ مسکن در غالب محله‌های آن از متوسط نرخ مسکن در تهران پایین‌تر است. پیروزی، نیروی هوایی، تهران نو، دروازه شمیران و... از محله‌های معروف این منطقه به حساب می‌آید و نرخ مسکن در هر یک متفاوت است. طبق آمار بانک مرکزی متوسط نرخ مسکن در منطقه۱۳ طی آذر ماه۹۹، ۲۲میلیون و ۸۵۶هزار تومان در هر متر مربع است که باتوجه به متوسط نرخ مسکن در تهران، این محله جزو محله‌های ارزان نرخ محسوب می‌شود.

یک دستگاه آپارتمان ۵۰متری و ۱۷سال ساخت در نیروی هوایی متری ۲۳میلیون و ۵۶۹هزار تومان معامله شد. فردی جهت خرید واحدی ۹۰متری و نوساز در دروازه شمیران ۲۶میلیون تومان در هر متر مربع پرداخت کرده است. پیروزی و تهران نو از دیگر محله‌های منطقه۱۳ شهرداری تهران در شرق است. یک واحد ۱۱۰متری و نوساز در تهران نو متری ۲۸میلیون تومان و خانه‌ای ۹۸متری و نوساز در پیروزی متری ۲۰میلیون تومان معامله شد.

قیمت مسکن در منطقه ۱۴ تهران

منطقه۱۴ از مناطق شرق تهران است که با داشتن ۲۶محله، بیشترین محله‌ها را در بین مناطق در خود جای داده است؛ با این وجود واحدهای کمی طی دی ماه در آن معامله شد. ابوذر، آهنگ، شیوا، چهارصد دستگاه، صد دستگاه و... از محله‌های نام آشنا در منطقه۱۴ است.

یک واحد ۷۲متری و ۳سال ساخت در ابوذر متری ۲۳میلیون و ۸۸۴هزار تومان، واحدی ۱۲۶متری و نوساز در آهنگ متری ۱۹میلیون و ۳۲۵هزار تومان و یک خانه ۳۹متری و ۷سال ساخت در محله شیوا متری ۱۹میلیون و ۱۰۹هزار تومان به فروش رسید. لازم به ذکر است متوسط نرخ مسکن در منطقه ۱۴ طی آذر ماه ۲۰میلیون و ۴۶۷هزار تومان بود که از این رقم از متوسط نرخ مسکن در تهران پایین‌تر است.

قیمت_مسکن

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها