|
کدخبر: 147605

ثبت نام ۱۷۷ هزار زن سرپرست خانوار برای مسکن ملی

صادقی‌ فر گفت: شمار زنان سرپرست خانوار شاغل کارگری ۸ هزار و ۹۵۱ نفر است و در حدود ۲۱ هزار و ۷۲۴ نفر از زنان سرپرست خانوار در دهک‌های یک تا سه قرار دارند.

راه و مسکن ثبت نام ۱۷۷ هزار زن سرپرست خانوار برای مسکن ملی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۱۷۷ هزار و ۵۴۷ نفر از ثبت‌نام‌کنندگان طرح اقدام ملی مسکن در کشور را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

ابراهیم صادقی‌ فر روز چهارشنبه در حاشیه نشست شورای مسکن استان سمنان مجموع ثبت‌نام‌کنندگان واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن‌ از جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور را ۸۵۰ هزار نفر ذکر کرد.

وی ادامه داد: دولت برای کمک به جامعه هدف، جامعه کارگری، بازنشستگی، مستمری‌بگیر، زنان سرپرست خانوار شاغل کارگری و دهک‌های یک تا سه کشور تسهیلات و کمک‌هایی را در طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته است تا این قشر در ادامه پرداخت‌ها دچار مشکل نشوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: توضیحات بیشتر در زمینه برنامه‌های حمایتی از افرادی که آورده اولیه برای ساخت خانه در طرح اقدام ملی مسکن را پرداخت کردند به زودی اعلام می‌شود.

وی بیان کرد: شمار زنان سرپرست خانوار شاغل کارگری ۸ هزار و ۹۵۱ نفر است و در حدود ۲۱ هزار و ۷۲۴ نفر از زنان سرپرست خانوار در دهک‌های یک تا سه قرار دارند و کمک این قشر از جامعه برای خانه‌دار شدن در اولویت دولت است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور در قالب طرح اقدام ملی مسکن هدف‌گذاری شده است.

وی یادآور شد: از مجموع ۸۵۰ هزار نفر ثبت‌نام‌کننده واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن‌ از جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور، ۱۷۵ هزار نفر در فرآیند ثبت نام، پرداخت آورده اولیه و تکمیل موجودی قرار گرفتند.

وی تصریح کرد: برای ثبت‌نام در طرح اقدام ملی مسکن در ۸۳ شهر جدید و ۷۰۰ شهری که تکمیل ظرفیت مورد نیاز است تا ساعت ۲۴ فردا شب بیست و ششم دی فرصت باقی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارکرد: جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور که در فرآیند ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن واجد شرایط معرفی شدند تا پایان دی امسال برای پرداخت اولیه آورده فرصت دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به منظور شرکت در شورای مسکن استان سمنان، افتتاح سالن ورزشی چندمنظوره در ایوانکی گرمسار و شرکت در چند جلسه داخلی حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به سمنان سفر کرد.

شهریور سال ٩٨ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رئیس‌جمهوری کلنگ زنی شد و نخستین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس‌جمهوری افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است.

۴۰ درصد متقاضیان واجد شرایط طرح اقدام ملی مسکن را کارگران تشکیل می‌دهند و دولت در تلاش برای تسهیل در خانه‌دار شدن این قشر است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر