|
کدخبر: 147103

پس از ۸ ماه قیمت به سایت‌ها برگشت

قیمت خرید و فروش و اجاره مسکن و همچنین نرخ خودرو که از اواخر اردیبهشت ماه و به دستور دادستانی از اپلیکیشن‌ها، وب سایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی حذف شده بود، از عصر امروز و پس از حدود ۸ ماه ممنوعیت انتشار نرخ خرید و فروش و رهن و اجاره، به وب سایت‌ها بازگشته است.

راه و مسکن پس از ۸ ماه قیمت به سایت‌ها برگشت

در حالی که از اواخر اردیبهشت ماه و به دستور دادستانی، نرخ مسکن و خودرو از اپلیکیشن‌ها و سایت‌ها حذف شده بود، از ۱۸ دی ماه نرخ خودرو و از امروز نرخ مسکن به این پلتفرم‌ها برگشته است.

قیمت خرید و فروش و اجاره مسکن و همچنین نرخ خودرو که از اواخر اردیبهشت ماه امسال (۲۴ اردیبهشت ۹۹) و به دستور دادستانی از اپلیکیشن‌ها، وب سایت‌ها و پلتفرم‌های اینترنتی حذف شده بود، از عصر امروز و پس از حدود ۸ ماه ممنوعیت انتشار نرخ خرید و فروش و رهن و اجاره، به وب سایت‌ها بازگشته است.

این در حالی است که نرخ خودرو نیز از ۱۸ دی ماه به وب سایت‌های خرید و فروش آنلاین بازگشته بود.

دادستانی در آن زمان، جلوگیری از التهاب بازار مسکن و همچنین قیمت‌گذاری صوری از سوی برخی پلتفرم‌ها را عاملی برای صدور این دستور دانسته بود.

متوسط نرخ مسکن در زمان صدور دستور دادستانی در تهران (اردیبهشت ۹۹) متری ۱۷ میلیون تومان بر اساس اعلام دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بود.

این در حالی است که متوسط نرخ مسکن در پایان آذر ماه امسال بر اساس اعلام بانک مرکزی، حدود ۲۷ میلیون (۲۶ میلیون و ۹۰۵ هزار تومان) در هر متر مربع است که نشان دهنده افزایش ۳۷ درصدی متوسط نرخ مسکن در تهران در فاصله ۸ ماه ممنوعیت انتشار نرخ در سایت‌ها و اپلیکیشن‌های موبایلی پر مخاطب بوده است.

منبع: مهر

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها