|
کدخبر: 146947

تهرانی ها حق ثبت نام مسکن ملی نصیرشهر را ندارند

محبت خواه گفت: ظرفیت ۸۰۰ نفری سایت اقدام ملی نصیر شهر تنها برای ساکنان ۵ شهر صالحیه، نصیر شهر، نسیم شهر، گلستان و رباط کریم باز شده است و تهرانی‌هایی که برای نصیر شهر ثبت نام کنند در مرحله پالایش متقاضیان حذف خواهند شد.

راه و مسکن تهرانی ها حق ثبت نام مسکن ملی نصیرشهر را ندارند

مدیر کل راه‌وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان مسکن ملی نصیرشهر که ساکن شهر تهران هستند در مرحله پالایش حذف می‌شوند.

خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با اعلام این خبر که تهرانی‌ها در پروژه نصیر شهر طرح مسکن ملی ثبت نام نکنند، گفت: ظرفیت ۸۰۰ نفری سایت اقدام ملی نصیر شهر تنها برای ساکنان ۵ شهر صالحیه، نصیر شهر، نسیم شهر، گلستان و رباط کریم باز شده است و تهرانی‌هایی که برای نصیر شهر ثبت نام کنند در مرحله پالایش متقاضیان حذف خواهند شد.

محبت خواه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین شرایط طرح اقدام ملی مسکن قرمز نبودن فرم ج و سابقه سکونت در منطقه است، افزود: از شرایط استفاده از مسکن ملی مشابه مسکن مهر، بومی بودن متقاضی برای شهرستان مربوطه است که این مسئله بارها از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شده است.

به گفته محبت خواه ثبت نام ظرفیت‌های باقیمانده یا همان تکمیل ظرفیت در استان تهران منوط به اعلام وزارت راه‌وشهرسازی است.

او تاکید کرد: در زمان باقیمانده ساکنان فاقد مسکن در ۵ شهر اعلام شده، می‌توانند از این فرصت تا پنج شنبه ۲۵ دی ماه استفاده کنند.

ظرفیت مسکن ملی نصیر شهر چقدر است؟

مدیر کل راه‌وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه تاکنون ۲۲ هزار نفر برای نصیر شهر در طرح مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند، افزود: بسیاری از این متقاضیان، تهرانی هستند که در مرحله پالایش تمامی ساکنان تهران حذف و تنها ۸۰۰ نفر از ساکنان ۵ محله واجد شرایط شناخته می‌شوند.

این مقام مسئول تصریح کرد: دور سوم ثبت نام از ساعت ۱۰ صبح روز پنج شنبه ۱۸ دی آغاز شده و تا ساعت ۲۴، روز ۲۵ دی این ثبت نام انجام می‌شود.

محبت خواه با بیان اینکه در استان تهران در ۲۰ شهر در مرحله قبل ثبت نام انجام داده‌ایم و در مراحل اول و دوم بسته به ظرفیت‌های ایجاد شده ثبت نام در پردیس، پرند، هشتگرد، ایوانکی و خود شهر تهران انجام شده است، افزود: در شهرهای جنوبی، غربی و شرقی تهران و بخش‌هایی که فرصت ثبت نام در آنها وجود داشت ثبت نام انجام داده‌ایم و در این دوره تنها برای نصیر شهر توانسته‌ایم ظرفیت ایجاد کنیم.

محبت خواه تصریح کرد: مبلغ آورده اولیه متقاضیان ۴۰ میلیون تومان است و با توجه به آنکه هم اکنون پیشرفت فیزیکی این طرح به ۶۰ درصد رسیده است، امیدواریم متقاضیان متناسب با پیشرفت فیزیکی آن اقساط و آورده خود را پرداخت کنند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران یاد آور شد: شرایط متقاضیان در این دوره از ثبت نام هیچ تفاوتی با دوره‌های قبل ندارد و متقاضیان می‌توانند تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۵ دی‌ماه ثبت نام خود را انجام دهند.

 براساس این گزارش از شرایط ثبت نام طرح مسکن ملی می‌توان به تاهل، نداشتن سابقه استفاده از تسهیلات مسکن، سکونت در شهر مورد تقاضا و نداشتن مسکن ملکی اشاره کرد. برای این طرح وام ۷۵ میلیون تومانی با نرخ بهره ۱۸ درصد و دوره بازپرداخت ۱۰ ساله در نظر گرفته شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر