|
کدخبر: 146815

بنیاد مسکن ۴۰ هزار خانه می سازد

بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، اجرای طرح اقدام ملی مسکن تحت‌مسئولیت بنیاد در ۵۵۶ شهر برنامه‌ریزی شده است و بنیاد مسکن تاکنون برای احداث مسکن ۴۰ هزار و ۶۹۳ متقاضی به شکل مستقیم و غیرمستقیم تعهد دارد.

راه و مسکن بنیاد مسکن ۴۰ هزار خانه می سازد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روند احداث طرح اقدام ملی مسکن را که تحت مسئولیت بنیاد است، تشریح کرد.

جواد حق‌شناس معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، عملکرد بنیاد مسکن را در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، تشریح کرد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با یادآوری این مطلب که اجرای طرح اقدام ملی مسکن در دو دسته از شهرها، یکی در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت تحت‌مسئولیت بنیاد و برخی شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت با هماهنگی وزارت راه و شهرسازی پیگیری و انجام خواهد شد، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، اجرای طرح اقدام ملی مسکن تحت‌مسئولیت بنیاد در ۵۵۶ شهر برنامه‌ریزی شده است و بنیاد مسکن تاکنون برای احداث مسکن ۴۰ هزار و ۶۹۳ متقاضی به شکل مستقیم و غیرمستقیم تعهد دارد.

حق‌شناس با یادآوری اینکه از ۲۶۰ هزار نفر متقاضی مسکن ملی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ۱۷۸ هزار و ۵۳۸ نفر حائز شرایط شناخته شدند، افرادی که مدارک خود را تکمیل کرده و به بانک معرفی شدند، ۴۶ هزار و ۷۰۵ نفر عنوان کرد و افزود: تاکنون حدود ۳۴هزار نفر واریز وجوه اولیه را که ۴۰ میلیون تومان و بیشتر بوده است، انجام دادند.

معاون بنیاد مسکن، خاطرنشان کرد: با توجه به تامین زمین و واریز وجوه اولیه و احراز شرایط، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای۲۹ هزار و ۴۹۹ نفر می‌تواند طرح اقدام ملی مسکن را عملیاتی و اجرایی کند.

فراهم شدن مقدمات اجرای طرح اقدام ملی مسکن برای ۱۷۶۵۱ واحد

وی گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۶۵۱ واحد در دستور ساخت بنیاد مسکن قرار گرفته است. روند اجرای کار به این شکل است که برای ۵۴ پروژه، طراحی تمام شده و برای ۸ هزار و ۶۰۸ واحد طراحی در حال انجام است. همچنین، دستور تهیه نقشه و پروانه ساختمانی ۱۱ هزار و ۴۷۸ واحد در دست انجام است.

حق‌شناس تاکید کرد: اجرای طرح اقدام ملی مسکن در بندرعباس از سیستم سنتی خارج شده و به شکل صنعتی‌سازی درآمده است و واحدهای مسکن ملی در آنجا به شکل صنعتی احداث خواهند شد.

اجرای ۶۸۰۰ واحد طرح اقدام ملی مسکن توسط بنیاد مسکن

وی بخشی از مشکلات را در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، رعایت نشدن تخفیف‌های عوارض شهرداری و تخفیف‌های خدمات نظام مهندسی ساختمان برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا در جلسات مشترکی که با تلاش وزارتخانه برگزار می‌شود، این مشکلات حل شده و اجرای طرح مسکن ملی، سرعت بگیرد.

وی افزود: انجام عملیات اجرایی ۶۸۰۰ واحد مسکن ملی در استان آغاز شده است.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن، گفت: تعدادی از پروژه‌های مسکن ملی در شهرهای بندرعباس، قم، اصفهان، لردگان، ساری، فارس آباد، نورآباد، شاهرود، بوشهر، اسفراین، خرمدره، اشتهارد و کرمان آغاز شده است.

حق‌شناس همکاری بانک‌ها را در اجرای طرح اقدام ملی مسکن مثبت ارزیابی کرد و گفت: حدود ۱۹ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن برای افتتاح حساب و عقد قرارداد به بانک معرفی شدند که بانک‌ها تاکنون با ۳هزار واحد قرارداد، منعقد کردند.

وی افزود: تخفیف عوارض شهرداری در ۱۱ استان و تخفیف خدمات نظام مهندسی در ۲۹ شهر در ۲ استان با مشکلاتی مواجه شده است که انتظار می‌رود این مشکلات برطرف شود.

معاون بنیاد مسکن ادامه داد: تاکنون برای ۳۶ درصد واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن اراضی تامین شده است.

حق‌شناس مشکل تامین زمین و اجرای طرح اقدام ملی مسکن را در استان‌های البرز، قزوین، زنجان، خراسان‌رضوی، تهران، کردستان، فارس، لرستان، مازندران، عنوان کرد.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر