|
کدخبر: 146169

توسعه سواحل مکران در دستور کار است

راستاد گفت: یکی از برنامه‌های راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی نقش‌آفرینی ویژه در توسعه سواحل مکران است.

راه و مسکن توسعه سواحل مکران در دستور کار است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در سفر معاون اول رئیس‌جمهوری با همراهی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی قرار است پروژه‌های توسعه سواحل مکران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمد راستاد با اشاره به سفر امروز معاون اول رئیس‌جمهوری با همراهی وزیر راه و شهرسازی به بندر چابهار اظهار کرد: قرار است در این سفر مقام عالی وزارت راه و شهرسازی به همراه معاون اول رئیس‌جمهور بازدیدی را از بندر چابهار داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که در این سفر پیش‌بینی شده بابت جلسه‌ بررسی پروژه‌های توسعه سواحل مکران است تا مهم‌ترین اقدامات انجام گرفته در قالب گزارش ارائه و مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی مهم‌ترین اقداماتی که برای سواحل مکران انجام داده مربوط به پروژه‌های بندر چابهار است و در این زمینه ظرفیت این بندر از ۲ میلیون تن در سال به ۸ میلیون تن ارتقاء‌ داده شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با اشاره به سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به بندر چابهار که تعدادی پروژه روبنایی تکمیل و به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: پروژه‌های زیرساختی و تجهیزاتی و همچنین کریدور لجستیکی یا دسترسی بندر به پسکرانه کماکان در بندر چابهار در حال انجام است. قرار است در این سفر معاون اول رئیس‌جمهوری در جریان آخرین اقدامات قرار گیرند.

راستاد با اشاره به اهمیت بالای نقش‌آفرینی توسعه سواحل مکران برای سازمان بنادر و وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی نقش‌آفرینی ویژه در توسعه سواحل مکران است. در همین زمینه مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور برای پوشش سواحل مکران ابتدا برای هرمزگان تکمیل و پس از تطبیق برای استان سیستان و بلوچستان هم در حال انجام است تا به طور کلی این مطالعات این سواحل را پوشش می‌دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به همین خاطر برای این اتفاق برنامه عمل را در کل سواحل مکران در دستور کار داریم. در همین راستا برنامه این است که یک بندر دیگر را در سواحل مکران برای افق‌های آتی حمل‌ونقل دریایی کشور داشته باشیم.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها