|
کدخبر: 146102

آغاز ساخت خانه برای محرومان

نوری‌زاده گفت: سهیمه استان هرمزگان در اجرای طرح مسکن محرومان ۳۰۰۰ واحد است.

راه و مسکن آغاز ساخت خانه برای محرومان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن محرومان استان هرمزگان با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: واحدهای سیل‌زده استان تا پایان امسال تحویل متقاضیان می‌شود.

شهریار نوری‌زاده مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان در خصوص افتتاح مسکن محرومان که روز گذشته ۱۵ دی ماه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور و علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در هرمزگان آغاز شد، گفت: سهیمه استان هرمزگان در اجرای طرح مسکن محرومان ۳۰۰۰ واحد است که روز گذشته با حضور رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معاون رئیس‌جمهوری به شکل نمادین یک واحد از آن در روستای دولت آباد بشاگرد که هم اکنون ۷۰ واحد کپری با جمعیتی بالغ بر ۱۸۷ نفر دارد، افتتاح شد.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان همچنین در خصوص بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده استان هرمزگان خاطرنشان کرد: ۱۱ روستای شهرستان جاسک در دی‌ماه ۹۸ به دلیل طغیان دو رودخانه سدیج و گابریک دچار حادثه و تخریب شدند که در ارزیابی‌های انجام شده ۲۴۷ واحد باید بازسازی می‌شدند.

نوری‌زاده ادامه داد: بنیاد مسکن از محل اعتبارات بازسازی برای هر واحد تخریبی تا سقف ۸۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض و کم بهره را اختصاص دادند. مقرر شد تا ۲۴۷ واحد روستایی بازسازی شوند که تاکنون عملیات اجرای سقف ۱۶۷ واحد به اتمام رسیده و ۱۶ واحد بهره‌برداری شده است که به شکل نمادین با حضور رئیس بنیاد مسکن و معاون رئیس‌جمهوری یک واحد از آن کلنگ‌زنی شد.

وی گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده است تا پایان امسال تمامی واحدهای تخریبی سیل در اختیار روستاییان قرار بگیرد.

مدیرکل بنیاد مسکن هرمزگان از دیگر برنامه‌های روز گذشته استان را بازدید رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای طرح هادی در هفت روستا که مشکلاتی داشتند اعلام کرد و گفت: با اعتباری بالغ بر ۵ میلیاردتومان مقرر شد تا اجرای طرح هادی هفت روستای استان که اشکالاتی داشتند برطرف شود.

نوری‌زاده از امضای تفاهمنامه بین بنیاد مسکن و سازمان برنامه و بودجه در محل شورای برنامه‌ریزی استان برای آغاز عملیات اجرایی طرح هادی هفت روستا خبر داد.

منبع: وزارت راه و شهرسازی

ارسال نظر