|
کدخبر: 144716

قیمت خانه در غرب تهران + جدول

یک واحد آپارتمان ۱۳۰متری و نوساز در محله طرشت متری ۳۳میلیون تومان معامله شد. واحدی ۹۵متری در صادقیه نیز متری ۳۸میلیون و ۵۲۶هزار تومان به فروش رفت.

راه و مسکن قیمت خانه در غرب تهران + جدول

بیشترین معاملات مسکن در مناطق غربی تهران ثبت می‌شود. نرخ مسکن در غرب تهران باتوجه به عوامل متفاوتی متغیر است؛ اما باید توجه داشت نرخ مسکن در غرب تهران معمولا نزدیک و یا بالاتر از متوسط نرخ مسکن در تهران است؛

هرچند آپارتمان‌های ارزان‌تر نیز معامله می‌شود، اما تعداد آپارتمان‌های با قیمتی بالاتر از متوسط نرخ مسکن بیشتر است. در غرب تهران نیز مانند سایر مناطق هرچه به سمت شمال نزدیک شویم، نرخ مسکن بالاتر می‌رود؛ مثلا نرخ مسکن در سعادت آباد و شهرک غرب بالاتر است؛ اما نرخ مسکن هرچه به سمت جنوب بیاییم، کاهشی می‌شود. پونک، صادقیه، طرشت، جنت آباد، سعادت آباد، شهرک غرب، گیشا و... از جمله محله‌های معروف غرب تهران است.

در خصوص نرخ مسکن برای آپارتمان‌های نوساز باید گفت: نرخ آپارتمان‌های نوساز معمولا بالاتر از سایر آپارتمان‌هاست؛ در برخی محله‌ها که نرخ مسکن به طور کل بالاست (مثلا سعادت آباد)، به علت ساخت آپارتمان‌های لوکس، واحدهای نوساز قیمت‌هایی بسیار بالا و نجومی دارد. در ادامه این گزارش به بررسی نرخ آپارتمان‌های نوسازی که طی یک ماه اخیر در غرب تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت.

پیش از هر چیز گفتنی است، ارقامی که در ادامه می‌آید، مربوط به معاملاتی است که طی یک ماه اخیر انجام شده است و به طور مطلق نرخ مسکن در محله ذکر شده را بیان نمی‌کند. در تعیین نرخ مسکن برای هر واحد عوامل متعددی چون متراژ، تعداد واحدهای هر طبقه، جهت ساختمان و... دخیل است.

یک واحد آپارتمان ۱۳۰متری و نوساز در محله طرشت متری ۳۳میلیون تومان معامله شد. واحدی ۹۵متری در صادقیه نیز متری ۳۸میلیون و ۵۲۶هزار تومان به فروش رفت. همچنین هزینه مورد نیاز برای خرید واحدی ۱۵۱متری در شهرک غرب ۵۵میلیون و ۹۲۶هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

واحدی ۹۰متری در جنت آباد متری ۴۵میلیون و ۹۴۴هزار تومان، یک خانه ۱۸۹متری در سعادت آباد متری ۱۲۵میلیون تومان و آپارتمانی ۸۶متری و نوساز در شهرک نفت متری ۴۷میلیون و ۶۷۴هزار تومان معامله شد.

گیشا یکی از محله‌های غربی تهران است که متوسط نرخ مسکن در آن از متوسط نرخ مسکن در تهران بالاتر است و گاهی واحدهایی با قیمت‌های بسیار بالا در آن به فروش می‌رسد. مثلا یک واحد آپارتمان ۱۷۳متری و نوساز در این محله متری ۸۵میلیون و ۳۲۲هزار تومان فروخته شد. برای خرید واحدی ۱۱۷متری در شادمهر نیز ۴میلیارد تومان هزینه پرداخت شده است.

یک دستگاه آپارتمان ۹۰متری در محله آزادی متری ۴۲میلیون و ۷۷۷هزار تومان امضا شد. همچنین جهت خرید یک خانه ۱۰۰متری در پونک متری ۴۵میلیون تومان و مجموعا ۴میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان سرمایه مورد نیاز است.

قیمت_آپارتمان‌

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال نظر