|
کدخبر: 141778

محله ایده آل مستاجران منطقه ۱ تهران کدام است؟

ساکنین مناطق شمالی شهر تهران را اغلب افراد و خانواده های پردآمدی تشکیل داده اند که به سکونت در این محله ها عادت کرده و نمی توانند به راحتی در مناطق پایین تر شهر زندگی کنند.

راه و مسکن محله ایده آل مستاجران منطقه ۱ تهران کدام است؟

این مهم برای مالکان اهمیت چندانی ندارد، چراکه سکونت آنها دائمی است و اگر هم قصد جابجایی داشته باشند، با فروش خانه خود، ملکی دیگری در نزدیکی محل سکونت فعلی شان خریداری می کنند. اما شرایط مستاجران ساکن دراین مناطق متفاوت است و شوربختانه با هر رویداد اقتصادی که به افزایش قیمت مسکن منجر می شود، اجاره بهای آنها بیشتر شده و در اکثر مواقع محل سکونت آنها تغییر می کند.

مدتی است شرایط اقتصادی حاکم در کشور، شرایط را برای اجاره نشیان سخت کرده و سیاست های کمکی که ابتدای سال برای این بخش اتخاذ شد، توان کنترل این بازار بزرگ و غرق در رکود را نداد. این مهم در مناطق شمالی شهر نیز باعث ایجاد مشکلات زیادی شده و بسیاری از مستاجران را به دلیل اجاره بهای سنگین، مجبور به جابجایی کرده است.

در این بین، عادت به زندگی در مناطق شمال شهر، باعث می شود سکونت در محله های ارزان تر شهر، سخت و ناخوشایند به نظر برسد و اکثر ساکنین این مناطق سعی می کنند در حد امکان، در حوالی همان محله، خانه های ارزان تری پیدا کرده و در نهایت در خانه کوچک تری زندگی کنند.

گفتنی است قیمت و شاخصه های سکونت در محله های مختلف این منطقه لوکس نشین تهران، با هم تفاوت هایی دارد که برای متقاضیان بازار اجاره که احتمال تغییر محل سکونتشان بیشتر شده، نسبتا مهمتر است. چراکه برخی از این مناطق، مولفه های سایر محله ها را داشته و با وجود اینکه از نظر موقعیت مکانی هم بسیار نزدیک هستند، اجاره بهای کمتری دارند. در ادامه شاخص ترین وجوه تمایز سه محله معروف منطقه 1 را به همراه میانگین قیمت املاکشان مرور می کنیم تا متقاضیان اجاره خانه در این محله ها، با دید بازتری تصمیم بگیرند.

اینپین۱

اجاره آپارتمان در ولنجک

نکته قابل توجه در آپارتمان‌های مناطق شمالی تهران، امکاناتی همچون سالن‌های ورزشی و تفریحی آنهاست، که بیشتر ساختمان‌ها از آن برخور دارند. می‌توان گفت استخر و سونا در کنار سالن ورزشی در بیشتر آپارتمان‌ها وجود دارد و ساکنان هر ساختمان، به تناسب نوع ساخت آن، از امکانات بهتری در سالن‌های ورزشی بهره می‌برند. در کنار این سالن ها، المان‌های دیگری همچون وجود لابی مجلل، روف گاردن، سالن اجتماعات و نگهبانی، مواردی است که در قیمت و انتخاب متقاضیان نقش مهمی ایفا می‌کند.

در این راستا ولنجک یکی از محله‌های منطقه ۱ تهران است که بیشتر ساختمانهایش، علاوه بر امکانات فوق، معماری و کیفیت ساخت فوق العاده‌ای دارند. از طرفی توجه ویژه سازندگان به نمای ساختمان، علاوه بر اینکه جلوه بصری بسیار زیبایی در این محله ایجاد کرده، باعث شده درنگاه نخست، نظر تمام متقاضیان خرید و اجاره آپارتمان در ولنجک جلب شود. به طوری که با قدم زدن در این محله، می‌توان انواع نمای ساختمانی را از سنتی تا مدرن مشاهده کرد. همچنین علاوه بر زیبایی نمای خارجی ساختمان، در معماری و فضای داخلی خانه‌ها نیز وجوه تمایزی وجود دارد.

گفتنی است اجاره آپارتمان در ولنجک نیز، همچون سایر محله‌ها به تناسب قیمت خرید و سایر مشخصات مهم آن ملک تعیین می‌شود. از این رو با برآورد قیمت یک واحد مسکونی ۱۰۰ متری با امکانات متوسط در مناطق میانی ولنجک، میزان حدودی رهن آپارتمان در ولنجک را محاسبه می‌کنیم.

درحال‌حاضر هر مترمربع واحد مسکونی در ولنجک، با افزایشی که در یک ماه گذشته تجربه کرده به حدود ۵۰ میلیون تومان رسیده است. با این پیش فرض که خانه مورد نظر بیش از ۱۰ سال از عمر ساخت آن می‌گذرد و مبلغ رهن آن یک ششم قیمت خرید آن است، برای رهن این واحد باید حدود ۸۵۰ میلیون تومان پرداخت کرد.
 

اینپین۲

اجاره آپارتمان در زعفرانیه

نزدیک‌ترین محله به ولنجک که از نظر اجتماعی و قیمت خانه نیز با هم به موازات پیش می‌روند، زعفرانیه است. نکته قابل توجه در خانه‌های زعفرانیه، متراژ بالای ساختمان‌ها و واحدهای پنت هاوس متعدد در این محله است. به این صورت بیشتر متقاضیان اجاره آپارتمان در زعفرانیه، باید به فکر اجاره خانه‌های بزرگتر از ۱۲۰ متر باشند.

گفتنی است مجموعه سعدآباد در ضلع شمالی زعفرانیه قرار دارد که وجود این کاخ و مجموعه‌های اطرافش که بیشتر آنها به موزه تبدیل شده، گویای اهمیت این منطقه و شرایط جوی و محیطی زعفرانیه است. همچنین این محله میزبان سفارت‌های متعدد و مهمی است که وجود آنها، امنیت این محله را دوچندان کرده است. از این رو اجاره آپارتمان درزعفرانیه، برای افرادی که توان مالی پرداخت اجاره بهای آن دارند، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد.

گفتنی است قیمت املاک این منطقه، با تفاوت کمی نسبت به ولنجک در کانال ۵۲ میلیون تومانی قرار دارد. با این تفاوت که متراژ بیشتر واحدهای این منطقه بیش از ۱۲۰ متر مربع بوده و با توجه به تعداد کمتر واحدهای آماده عرضه، اجاره آپارتمان در زعفرانیه هزینه بیشتری نسبت به ولنجک خواهد داشت.

اینپین۳

اجاره آپارتمان در قیطریه

نمی توان به جست‌وجوی اجاره آپارتمان در منطقه یک پرداخت و قیطریه را در فهرست محله‌های هدف قرار نداد. قیطریه یکی دیگر از مناطق لوکس نشین شمال شهر است که به واسطه وجود پارک بزرگی به نام پارک قیطریه، در ذهن مردم مانده و بیشتر ساکنان تهران، این منطقه را با همین المان می‌شناسند.

 از طرفی تردد آسان تر با خودروی شخصی به این محله، اجاره آپارتمان در قیطریه را جذاب تر از دو محله دیگر کرده که این مهم را وجود بزرگراه دوطبقه صدر در مجاورت این محله ایجاد کرده است. همچنین به واسطه نزدیکی به خیابان ولیعصر، ایستگاه‌های متعدد اتوبوسرانی در نزدیکی این محله وجود دارد که دسترسی به مرکز شهر را آسان می‌کند.

گفتنی است قیطریه از جنوب با اتوبان صدر، از غرب با الهیه و تجریش، از شمال با محله دزاشیب و از شرق با چیذر همسایه است. این جانمایی باعث شده دسترسی به مراکز تجاری معروف و فروشگاه‌های عرضه محصولات برند و لوکس آسان تر شود. از طرفی وجود فروشگاه‌های مختلف در مرکز قیطریه، خرید روزانه را هم آسان کرده است. همچنین نرخ اجاره آپارتمان در قیطریه به نسبت ولنجک و زعفرانیه کمتر بوده و واحدهای کوچک نیز بیشتر یافت می‌شود. می‌توان گفت اجاره آپارتمان در قیطریه، به واسطه در دسترس بودن امکانات و تسهیل درتردد با خودروی شخصی و نزدیکی به حمل‌ونقل عمومی، و قیمت مناسب تر نسبت به دو محله ولنجک و زعفرانیه، جذابیت بیشتری دارد.

هوش مصنوعی، بهترین راهنمای مشاورین املاک

لازم به ذکر است فعالیت مشاورین املاک در محله‌های فوق و سایر مناطق شمال تهران با مسئولیت بیشتری همراه است. چرا که مبالغ زیادی در معاملات ملکی این مناطق مبادله می‌شود که باید با آگاهی کامل و در نظر گرفتن منافع دوسمت معامله، مشاوره دو طرفه و منطقی انجام داد. در این راستا مجموعه اینپین در جهت افزایش فعالیت مشاورین املاک و کمک به مردم برای انجام بهتر معاملات ملکی، ابزار و خدماتی ایجاد کرده که بهره گیری از آنها، ارزش افزوده‌های بیشماری برای فعالان ملکی به همراه آورده است.

گفتنی است اینپین با استفاده از هوش مصنوعی، تمام فرآیند جست‌وجوی ملکی را بروزرسانی کرده و با توسعه مداوم ابزارهای خود، به مشاورین املاک و مردم کمک می‌کند تا امور ملکی خود را با سرعت و کیفیت بیشتری انجام دهند. کافی است برای آشنایی با ابزار و خدمات این سامانه دانش‌بنیان، واژه “inpin”را در نوار ابزار مرورگر گوشی یا رایانه خود وارد کرده و یا از بسترهای ارائه برنامه، اپلیکیشن اینپین را دریافت کنید. این راهنمای خرید، نخستین بار در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است: منبع

نویسنده: رپورتاژ

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها