|
کدخبر: 140929

قیمت فرسوده‌های بازار مسکن! + جدول

در گزارش پیش رو به بررسی جزییات خرید و فروش قدیمی‌ترین آپارتمان‌هایی که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است، خواهیم پرداخت.

راه و مسکن قیمت فرسوده‌های بازار مسکن! + جدول

با مدرن شدن شهرها و ساخت‌وساز آپارتمان‌های لوکس و جدید، شاید دیگر ردپایی از خانه‌ها و آپارتمان‌های قدیمی در تهران باقی نمانده باشد؛ بسیاری از این خانه‌ها و آپارتمان‌های قدیمی، تخریب شده و آپارتمان‌ها و برج‌های جدید جایگزین آنها شده است.

با این حال هنوز هم افراد زیادی وجود دارند که هنگام خرید خانه به سراغ آپارتمان‌های قدیمی می‌روند؛ برخی با هدف ساخت‌وساز جدید، برخی به علت نرخ پایین‌تر این آپارتمان‌ها و برخی نیز به خاطر علاقه‌ای که به بافت‌های قدیمی دارند، این خانه‌ها را انتخاب می‌کنند. وجود حیاط، حوض، باغچه، مساحت بالا و... از جمله دلایل این افراد برای علاقه به خانه‌های قدیمی است.

قیمت مسکن برای خرید خانه‌های قدیمی متفاوت است و عوامل زیادی در تعیین نرخ این خانه‌ها نقش دارد. محله، متراژ، سن و... از عوامل تاثیرگذار در نرخ مسکن است؛ اما در خصوص آپارتمان‌های قدیمی و سنتی باید توجه داشت بسیاری از این آپارتمان‌ها به علت بافت فرسوده به بازسازی نیاز دارد و اینکه خانه تا چه میزان به بازسازی نیاز داشته باشد، در تعیین نرخ مسکن برای آن خانه یا آپارتمان اهمیت دارد.

در ادامه این گزارش به بررسی نرخ آپارتمان‌هایی که طی یک ماه اخیر در تهران معامله شده است و متراژِی بالای ۵۰سال داشته است، خواهیم پرداخت.

در خصوص خرید خانه قدیمی باید گفت: اکنون شاید پیدا کردن مسکنی که قدمتی بیش از ۵۰سال داشته باشد، کار آسانی نیست و در همه محله‌ها نمی‌توان به راحتی آپارتمان و یا خانه‌ای را که قدمتی بالا داشته و مالک آن نیز مایل به فروش باشد، پیدا کرد.

در برخی از محله‌ها دیگر اثری از بافت قدیمی موجود نیست؛ بنابراین برای خرید این خانه‌ها باید به محله‌هایی رفت که هنوز هم بافت قدیمی خود را حفظ کرده است؛ البته باید گفت در محله‌های جدید نیز ممکن است آپارتمان قدیمی وجود داشته باشد ولی پیدا کردن آن کار آسانی نیست.

یک واحد آپارتمان ۱۵۳متری و ۵۹سال ساخت در جوادیه متری ۳۵میلیون و ۲۹۴هزار تومان و واحدی ۱۹۳متری و ۵۱سال ساخت در محله کاخ متری ۲۵میلیون تومان معامله شد.

خانه‌ای ۸۷ساله و ۱۹۹متری در محله ارگ پامنار متری ۱۳میلیون و ۵۶۷هزار تومان و یک واحد ۷۲متری در نظام آباد متری ۱۶میلیون تومان به فروش رفت.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خانه‌های قدیمی متراژ بالای آن‌هاست. یک خانه ۱۷۴متری و ۵۲سال ساخت در مشیریه متری ۲۴میلیون و ۵۶۸هزار تومان، خانه‌ای ۱۲۴متری و ۵۴سال ساخت در چهارصد دستگاه متری ۲۴میلیون و ۱۰۰هزار تومان و یک واحد ۱۷۲متری در دانشکده افسری متری ۳۸میلیون و ۱۷۸هزار تومان معامله شد.

نیاوران از محله‌هایی است که آپارتمان‌های مدرن و لوکس زیادی در آن دیده می‌شود؛ اما یک آپارتمان ۷۸متری و ۵۲سال ساخت در آن متری ۷۳میلیون تومان فروخته شد. همچنین نرخ مسکن برای خرید یک واحد ۵۵متری و ۶۲سال ساخت در شهرآرا ۳۰میلیون و ۶۵۸هزار تومان در هر متر مربع بوده است.

در پایان لازم به یادآوری است؛ قیمت‌ها براساس معاملات انجام‌شده در یک ماه اخیر بوده و واحدهای گران‌تر و ارزان‌تر در هر یک از محله‌ها وجود دارد.

آپارتمان_قدیمی

 

 

 

منبع: اقتصاد آنلاین
  • ناشناس ارسالی در

    تا چاپ پول و رشد بی رویه بورس است در نا باوری مسکن رشد میکند .چون ملاک دیگر فروش نیست فقط حفظ ارزش سرمایه است .

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها