|
کدخبر: 139275

قیمت زمین در مناطق لاکچری شمال کشور

رئیس اتحادیه املاک بابل می‌گوید: روند رشد نرخ ویلا متوقف شده است. نرخ زمین نسبت به ماه گذشته هنوز کاهش نیافته است.

«روند رشد نرخ ویلا متوقف شده است.» این تازه‌ترین گفته رئیس اتحادیه املاک بابل است.

روند توقف رشد نرخ ویلا در شمال کشور در حالی از سوی فعالان بازار مسکن مطرح می‌شود که بر اساس گزارش منتشر شده توسط بانک مرکزی در آبان ماه سال ۱۳۹۹، سرعت رشد نرخ معاملات مسکن در شهر تهران هم نسبت به مهر ماه امسال کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در آبان ماه سال ۱۳۹۹، به ۴.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۴۸.۴ درصد کاهش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹.۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

قیمت ویلا ارزان نشد

به گفته رئیس اتحادیه املاک بابل، روند خرید و فروش ویلا در شمال کشور راکد است و نرخ زمین نسبت به مدت مشابه ماه گذشته ثابت باقی مانده است. یعنی نرخ زمین نسبت به ماه گذشته هنوز کاهش نیافته است.

رضا صادقی معتقد است: علت رکود بازار مسکن شمال کشور این است که فعلا مردم پولی برای سرمایه‌گذاری در ویلاهای شمال کشور را ندارند. همین موضوع باعث شده خرید و فروش ویلا نسبت به سال‌های گذشته کمتر شود.

رئیس اتحادیه املاک بابل شهریور ماه امسال نیز از راکد شدن خرید و فروش ویلاهای شمال کشور خبر داد و گفته بود: «جهش نرخ در بازار مسکن حتی قدرت خرید پولدارها را هم کاهش داده است.»

حداقل و حداکثر نرخ زمین چند است؟

حالا صادقی درباره نرخ زمین در مناطق لاکچری گفت: قیمت زمین در مناطق لاکچری متری ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است. همچنین میانگین نرخ زمین متری ۹ تا ۱۰ میلیون تومان گزارش شده است. در عین حال حداقل نرخ زمین در شمال با متری شش تا هفت میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

آنچه پیداست فعلا روند معاملات خرید و فروش ویلا راکد است و مردم پولی برای سرمایه‌گذاری برای ویلاهای شمال کشور را ندارند. آژانس‌های معاملاتی مسکن می‌گویند با افزایش یک‌باره قیمت‌ها نه فروشنده‌ای در بازار وجود دارد و نه خریداری.

 

منبع: تجارت نیوز

ارسال نظر