|
کدخبر: 136152

قیمت مسکن در ارزان‌ ترین محله‌های تهران + جدول

املاک منطقه ۱۲ که در محدوده مرکزی و بافت قدیمی تهران قرار دارند کم مشتری هستند و بررسی‌ها نشان می‌دهد در چند ماه گذشته این منطقه کم‌ترین میزان رشد نرخ را داشته است.

راه و مسکن قیمت مسکن در ارزان‌ ترین محله‌های تهران + جدول

منطقه ۱۲ در لیست ۵ محله کم معامله تهران قرار دارد. ماه گذشته (مهرماه ) تنها ۲۰۱ معامله مسکن در این منطقه ثبت شده است، این درحالی است که میانگین قیمتی املاک فروش رفته در این منطقه در مهر ماه امسال ۱۴ میلیون ۵۰۸ هزار تومان بوده که نسبت به متوسط نرخ خرید و فروش یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی در تهران که ۲۶ میلیون و ۷۲۰ هزار تومان در این ماه بوده، قیمت پایینی است و از مناطق ارزان تهران محسوب می‌شود.

تفاوت نرخ در محله کم معامله پایتخت

 همچنین این منطقه کمترین میزان رشد نرخ (۳ درصد ) را در مهر ماه تجربه کرده است. هرچند تفاوت نرخ در محلات این منطقه بسیار قابل توجه است و می‌توان آپارتمان هایی در این منطقه پیدا کرد که در آبان ماه متری ۶ میلیون تومان معامله شده‌اند.

واسطه گران ملکی درباره ویژگی‌های برخی از محلات این منطقه می‌گویند؛ تغییر نرخ در محله‌های با آسیب اجتماعی بالا می‌تواند ضربه گیر رشد متوسط نرخ مسکن در هر محله‌ای باشد زیرا در این محله تمایل به خرید ملک است و بیشتر خرید و فروش‌ها بین افراد ساکن همان محدوده است. این ویژگی سبب می‌شود میانگین نرخ برخی مناطق فاصله زیادی از متوسط رشد نرخ در تهران داشته باشد.

 در چند ماه گذشته بیشترین فراوانی معاملات انجام شده در دامنه قیمتی ۱۶ تا ۱۸ میلیون تومان به ازای هر مترمربع بنا بوده و منطقه ۱۲ بیشتر معاملاتش در همین دامنه قیمتی قرار می‌گیرد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه اطلاعات بازار املاک ایران در سه هفته نخست آبان ماه تنها ۱۱۰ معامله قطعی در این منطقه به ثبت رسیده است. یکی از دلایل تعداد پایین خرید و فروش مسکن در این منطقه را می‌توان، تعداد پایین فایل مسکونی در منطقه ۱۲ دانست.

خرید خانه در منطقه ۱۲ تهران سخت است چون...

خرید خانه در منطقه ۱۲ با توجه به قدیمی بودن و کلنگی بودن بیشتر موارد فروشی سخت به نظر میرسد اما با کمی تحقیق و جست‌وجو میتوان خانه مناسب را پیدا کرد.

 دروازه شمیران، ایران، بهارستان، فردوسی، آبشار، امام ‌زاده یحیی، پامنار، سنگلج، قیام، کوثر، هرندی (مولوی) و تختی (مختاری) در این منطقه قرار دارند.

همچنین مقایسه فایل‌های پیشنهادی فروش آپارتمان در سایت‌های املاک در این منطقه با قیمت‌های فروش رفته قطعی تفاوت معنا داری دارد. املاک پیشنهادی از متری ۱۱ میلیون تومان شروع می‌شود و تا متری ۳۲ میلیون تومان نیز به چشم می‌خورد اما قیمت‌های معامله شده از متری۶ میلیون تومان تا متری ۲۵ میلیون تومان است.

به طور مثال آپارتمانی ۹۰متری در خیابان ۱۷ شهریور جنوبی که ۱۷ سال قدمت دارد متری ۳۰ میلیون و ۵۰۰هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.

 در میدان شهدا نیز آپارتمانی ۷۷ متری که ۱۱ سال از عمر بنای آن می‌گذرد متری ۲۸ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است. در محله هدایت هم آپارتمانی با عمر بنای ۱۵ سال، متری ۳۲ میلیون تومان برای فروش گذاشته شده است.

جدول-قیمت-منطقه۱۲

جدول۱-قیمت-منطقه۱۲

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها