|
کدخبر: 131030

کف بودجه برای خرید خانه در تهران

قیمت‌های پیشنهادی مربوط به فایل‌های عرضه شده به بازار معاملات مسکن شهر تهران هم‌اکنون یکی از مراجع قابل استناد برای تخمین حداقل بودجه خرید مسکن در پایتخت است.

راه و مسکن کف بودجه برای خرید خانه در تهران

در شرایط فعلی ارزان‌ترین فایل‌ها برای خرید مسکن در شهر تهران از چند ویژگی‌ مهم برخوردار هستند که مجموع این شرایط آنها را به فایل‌هایی تبدیل کرده است که می‌توان از آنها به‌عنوان مرجعی برای اطلاع از سطح حداقلی بودجه مورد نیاز برای خرید آپارتمان استفاده کرد.

البته سطح حداقلی بهای خرید آپارتمان در هر منطقه متفاوت است و به‌طور معمول هر چه افراد، متقاضی خرید مسکن در محلات مرغوب‌تر و مناطق و محلات بالاتر باشند سطح حداقلی بودجه موردنیاز برای خرید آپارتمان در آن محلات نیز افزایش خواهد یافت. با این حال هم‌اکنون ارزان‌ترین واحدهای مسکونی در هر محله واحدهایی با عمربنای بیش از ۲۰ سال هستند. این واحدها همچنین به لحاظ مساحت کمتر از ۵۰ مترمربع هستند و عمده آنها فاقد یک یا چند مورد از امکانات واحدهای مسکونی فول همچون پارکینگ، انباری و آسانسور هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد سطح بودجه حداقلی برای خرید مسکن در مناطق جنوبی شهر تهران هم‌اکنون به حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است. این در حالی است که در مناطق متوسط و مصرفی شهر مانند مناطق ۴ و ۵ بودجه حداقلی برای خرید آپارتمان‌های کوچک‌متراژ، قدیمی ساز و فاقد امکانات معمولا حول و حوش ۸۰۰ تا یک میلیارد تومان است. البته سطح حداقلی ۸۰۰ میلیون تومانی مربوط به مناطق مصرفی واقع در شرق پایتخت وسطح حداقلی یک میلیاردی مربوط به مناطق مصرفی غرب تهران است.

با این حال، نمونه‌های نادری از فایل‌های ارزان‌تر نیز برای متقاضیانی که سطح بودجه آنها کمتر است قابل دسترسی است اما خرید آنها به متقاضیان چندان توصیه نمی‌شود.

خانه

منبع: دنیای اقتصاد

ارسال نظر