|
کدخبر: 120552

خبر خوش به متقاضیان مسکن مهر پردیس

مدیرعامل عمران شهر جدید پردیس با اشاره به هزینه ۳ میلیون تومانی ساخت طرح ملی مسکن گفت: خرید و فروش پروژه‌های روی خاک مسکن مهر پردیس قانونی است.

راه و مسکن خبر خوش به متقاضیان مسکن مهر پردیس

مهدی هدایت در حاشیه آغاز تحویل ۱۴ هزار مسکن مهر شهر جدید پردیس اظهار کرد: امروز پروژه‌های مسکن مهر افتتاح نمی‌شوند و طی روزهای آینده با حضور رئیس جمهوری این پروژه‌ها به صورت ویدئو کنفرانس رسما افتتاح خواهد شد. امروز برخلاف افتتاح‌های قبلی ما شروع تحویل واحدها را آغاز کردیم که پیش بینی می‌کنیم حدود ۳ ماه زمان ببرد.

وی افزود: ۱۴ هزار نفر مالک مسکن مهر از امروز برای دریافت دفترچه اقساط و تحویل واحد به بانک معرفی می‌شوند.

مدیر عامل عمران شهر جدید پردیس با تاکید بر اینکه کنتور انشعاب واحدها به نام متقاضی است و بدون پرداخت هزینه تحویل می‌شود تاکید کرد: حدود ۶۰ هزار نفر در این ۱۴ هزار واحد سکونت خواهند کرد و در واقع یک شهر بزرگ است.

هدایت با اشاره به اینکه برخی متقاضیان واحدهای مسکن مهر برای تحویل آنها مراجعه نمی‌کنند گفت: در بسته افتتاح قبلی این اتفاق افتاده و تلاش می‌کنیم عدم مراجعه برای تحویل را به حداقل برسانیم.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵ هزار واحد مسکن آماده است ولی مالکان آن برای تحویل مراجعه نمی‌کنند اضافه کرد: مشخص نیست این واحدها در دست دلالان است یا سرمایه‌گذاران. برای تسریع در تحویل این واحدها اقداماتی را انجام دادیم که افزایش سود وام به ۱۸ درصد یکی از آنهاست. براین اساس پیش‌بینی می‌کنیم از سال آینده سرعت سکونت در واحدهای مسکن مهر افزایش یابد.

مدیر عامل عمران شهر جدید پردیس از آماده شدن یک بسته ۱۰ هزار واحدی برای افتتاح در آذرماه امسال خبر داد و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته امسال ۹۵ درصد از واحدهای مسکن مهر را تحویل می‌دهیم و فقط ۵ درصد باقی می ماند که واحدهایی است که به تازگی ساخت آنها شروع شده است.

هدایت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ۵ درصد مورد اشاره شما هم اکنون روی خاک است و با قیمت حدود ۵۰۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود گفت: آیا این معاملات قانونی است؟ این پروژه‌ها قراردادهای ۵ برگی دارند و اختیار واگذاری آن به عهده مالکان است. در حال حاضر واحدهای مذکور در مرحله فنداسیون قرار دارند و خرید و فروش آنها قانونی است.

وی با بیان انیکه این پروژه ها همگی در فاز ۸ هستند در خصوص طرح ملی مسکن گفت: سهم پردیس از طرح مذکور ۱۴ هزار واحد بوده که ۱۰ تا ۱۱ واحد آن در قالب واگذاری زمین به تعاونی‌ها انجام شده ۳ هزار واحد نیز تعهد ثبت نام بوده که همزمان با افتتاح رسمی مسکن مهر ساخت آنها آغاز می‌شود.

هدایت هزینه ساخت هر متر مکعب واحدهای طرح ملی مسکن را سه میلیون تومان اعلام کرد و گفت: ۲۰ میلیون تومان از یارانه‌های دولتی در زمان نقل و انتقال از خریداران دریافت می‌شود که این کار برای جلوگیری از بورس بازی مسکن مهر صورت گرفته است.

 

 

 

منبع: تسنیم

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها