|
کدخبر: 120125

خبر خوش برای اقشار کم‌ درآمد

بعد از طرح توزیع خودروی رایگان، حالا نوبت خانه‌دار کردن اقشار نیازمند است. آنگونه که سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خبر داده طرح دو فوریتی ساخت چهار میلیون واحد مسکونی برای اقشار ضعیف آماده شده و به زودی به صحن مجلس می‌رود. اما آیا این وعده واقعی است؟

طی چند سال اخیر برخی از نهادها و سازمان‌ها از ارائه آمار و اطلاعات خودداری کرده‌اند، بانک مرکزی آمار تورم، جزییات درآمد مالیاتی، قیمت هفتگی اقلام و نرخ رشد اقتصادی را منتشر نمی‌کند. گمرک آمار جزییات صادرات و واردات را، وزارت نفت درآمد فروش نفت را و وزارت راه و شهرسازی هم آمار معاملات مسکن را منتشر نمی‌کند.

گویا عدم انتشار آمار حوزه مسکن، دستور خود وزیر راه و شهرسازی است. محمد اسلامی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اعلام کرده بود که «من به معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی هم گفته‌ام که این اطلاعاتی که منتشر می‌شود بیخود است. گفتم تا آن را منتشر نکنند و دامن نزنیم.»

همچنین از اردیبهشت ماه امسال نیز به دستور دادستانی تهران، اعلام قیمت در آگهی‌های املاک دو سایت مشهور خرید و فروش مسکن ممنوع شد؛ اما نظر مجلس در این خصوص متفاوت است.

البرز حسینی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: وزارت راه‌وشهرسازی همانند برخی از سازمان‌ها طبق قانون موظف است آمارها را در اختیار جامعه قرار دهد.

وی در خصوص طرح مجلس در حوزه مسکن عنوان کرد: طرح دو فوریتی برای خانه‌دار کردن اقشار ضعیف‌پذیر آماده شده که براساس آن طی چهار سال آینده برای هر سال یک میلیون واحد ساخته و تحویل متقاضیان داده شود. اگر این طرح تصویب شود مسکن ملی هم در قالب آن قرار می‌گیرد.

وی افزود: در کلیت این طرح ۶۰ تا ۷۰ درصد قیمت مسکن را زمین تشکیل می‌دهد تا زمین ارزان قیمت در اختیار وزارت راه قرار بگیرد. همچنین بین وزیر راه و وزیر جهاد کشاورزی تفاهمنامه‌ای امضا شد تا با یک مکانیزمی زمین‌های حریم شهرها تحویل وزارت راه داده شود.

یه نظر می‌رسد ساخت یک میلیون واحد در سال کمی خوش‌بینانه است، حدود یک سال از آغاز طرح ساخت ۴۰۰ هزار واحد در قالب مسکن ملی می‌گذرد اما هنوز نخستین واحد‌های آن نیز که وزیر بارها وعده افتتاح آن را داده به متقاضیان تحویل داده نشده است.

حسینی در این باره بیان کرد: طی هفت سال گذشته دولت برای مسکن اقدامی نکرده، مسکن ملی هم اقشار متوسط به بالاست، ولی در طرح مجلس موضوع اصلی تامین منابع مالی و زمین ارزان است که اگر وزارت راه مکلف شود منابع را ایجاد کند با توجه به توان فنی کشور ساخت یک میلیون واحد در سال دور از دسترس نیست.

منبع: تجارت نیوز
  • کیش ارسالی در

    7ساله که دولت کاری نکرده حالا تواین یازد ه ماه قرار همه کاری انجام بده همه رو ماش ین دار کنن خانه دار کنن و .... خودشون ه م میدانند تا بخواهند این طرح ها رو تصویب کنن عمر دولتشون تمام شده ورفتن اینها رو میگن که فردا روزی که ازشون پرسیدن بگ ن ما میخواستیم این کارا رو بکنیم اما وقت نداشتیم سر کاری

  • ناشناس ارسالی در

    مسکن مهر 10 سال است تکمیل نشده

  • محمد ارسالی در

    سلام لطفا اگر نظرات رو منتشر نمیکنید ببن ید مردم رو علاف نکنید
    دوم
    بن ظر شما اینها خبر خوب برای مردم هستند چرا با هر ترفندی میخاهید بازدید سایت بره با لا خودم یه نرم افزار نوشتم پول بده بازدی د سایت رو ببرم بالا برای مثال برای همین صفحه 1000 تا میزنم خوشت اومد بگو
    اما پست الکی نزار چون دفعه چندم که میشه کاربر پست رو میبنده

  • م ارسالی در

    این چه خبر خوشی هست مثلا.؟

  • لیلا ارسالی در

    چرا مسئول های ما همش شعار همش دروغ،میگن خسته نشدید.خیلی زشته

  • ناشناس ارسالی در

    از اون دروغ های چهل ساله

  • مهدی ارسالی در

    اول همون جا ماندگان سهام بی عدالتی را ثب ت نام کنین مسکن فعلا پیشکش ،همش در حد حر ف و شعار .

  • جلالی ارسالی در

    چکارکنیم ماه هم خانه یاماشین داشته باشیم

  • محمود ارسالی در

    مجلسم اولش قوی اومد ولی لب دهنه کو مالیا ت عایده سرمایه داری جاماندگان سهام عدالت افزایش یارانه استیضاح زنگنه حرف حرف حرف

  • ناشناس ارسالی در

    خنده داره.با وام ۳۰ درصد میخواند اقشار ض عیف را خانه دار کنند

  • یکی از مردم ارسالی در

    خبرهای خوشتون فقط و فقط و فقط نوشتاری و گفتاریه!!!! به عمل کار برآید که هیچوقت ه یچی ندیدیم!!!!

  • همراهش ارسالی در

    خدا کند یه طرحی بیاد هم خونه هم ماشین ب اقشار کم درآمد بدهند.ما آرزو داریم مسیول ین

  • همراه ارسالی در

    تو رو خدا ب ما خانه و ماشین بدهید.بگذاری د ما هم از این زندگی لذت ببریم .مگر خون بقیه با ما فرق دارد ما حسرت بخوریم بقیه کیف کنند.این انصاف نیست

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها