|
کدخبر: 113166

واعظی: افزایش اجاره بهاء نباید بیشتر از ۲۵درصد باشد

واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا، گفت: افزایش اجاره بهای مسکن در شهر تهران باید زیر ۲۵ درصد و کلانشهرها و سایر شهرها به ترتیب ۲۰ و ۱۵ درصد اعمال شود.

راه و مسکن واعظی: افزایش اجاره بهاء نباید بیشتر از ۲۵درصد باشد

محمود واعظی امروز، در پاسخ به سوالی در خصوص تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافری ایران در مسیر تهران بیروت گفت: آمریکایی‌ها از تمام سیاست‌های خود طی دو سال گذشته چه در زمینه تحریم، چه در زمینه فشار حداکثری و جنگ تبلیغاتی استفاده کردند و در هر مقطعی برای اینکه به ملت ایران فشار بیاورند همه راه‌ها را امتحان کردند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با تاب آوری مردم و همبستگی که در داخل کشور وجود داشت در برابر این فشارهای آمریکا مقاومت شد.

واعظی ادامه داد: البته این مقاومت هم برای مردم و هم برای دولت آسان نبود و سختی‌هایی را به همراه داشت و موجب گرانی شد شرایط تحریم باعث شد که جابجایی پول صورت نگیرد و افزایش قیمت‌ها را شاهد باشیم، اما هدفی که آمریکا در دو سال گذشته با تحریم، جنگ اقتصادی و جنگ روانی ایجاد کرده بود با شکست روبرو شد.

وی افزود: حرکت آمریکا در تعرض به هواپیمای جمهوری اسلامی ایران یک کار سخیف و مغایر با موازین بین المللی است و اقدام نماینده آمریکا در کشورهای مختلف و صحبت درباره ایران نشان از ضعف آمریکا دارد و قطعا هم آن‌ها موفق نخواهند شد.

واعظی گفت: آمریکا با تعرض به هواپیمای مسافری ایران تصور می‌کرد یک عکس العمل امنیتی در ایران بوجود بیاورد که باعث نگرانی مردم شود.

وی افزود: در این زمینه با هوشمندی برخورد شد و صدا و سیما، بخش‌های مختلف وزارت امور خارجه و هم همه بخش‌های ذیربط با این موضوع از نظر حقوقی و سیاسی برخورد کردند و در سازمان ملل علیه آن اقدام شد و در منطقه نیز مسئولین کشورهای مختلف درباره آن صحبت کردند.

رئیس دفتر رئیس جمهور تصریح کرد: مشکلات داخلی آمریکا و همچنین وجود کرونا که باعث کشته شدن تعداد زیادی از مردم این کشور می‌شود ناکارآمدی دولت آمریکا را نشان میدهد که با همه امکاناتی که دارد نتوانسته در مقابل آن‌ها موفق عمل کند.

وی گفت: هم اکنون دولت آمریکا نسبت به همه مسائل داخلی و خارجی دستپاچه شده و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد ترامپ از رقیب خود عقب‌تر است همین موضوعات باعث سردرگمی‌های دولت ترامپ در خصوص مسائل مختلف می‌شود.

افزایش اجاره بهاء در تهران باید زیر ۲۵ درصد اعمال شود

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا، گفت: افزایش اجاره بهای مسکن در شهر تهران باید زیر ۲۵ درصد و کلانشهرها و سایر شهرها به ترتیب ۲۰ و ۱۵ درصد اعمال شود.

محمود واعظی پس از پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درباره اقدامات دولت در خصوص افزایش قیمت مسکن و اجاره بها در شرایط کرونا، اظهار داشت: همان گونه که مردم مطلع هستند، اجاره مسکن در ابتدای سال مقداری افزایش یافت و وزارت راه و شهرسازی در جلسه ستاد ملی کرونا دو پیشنهاد را ارائه کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس این دو پیشنهاد، برای شهر تهران حداکثر باید ۲۵ درصد اجاره بها افزایش یابد، یعنی به معنای این نیست که حتماً باید ۲۵ درصد اعمال شود، باید طوری محاسبه صورت بگیرد که زیر ۲۵ درصد باشد و برای کلانشهرها نیز تا ۲۰ و شهرهای دیگر ۱۵ درصد تصویب که به قوه قضائیه ابلاغ و آرامشی در این زمینه ایجاد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین گفت: از سوی دیگر در برخی از شهرها، از جمله تهران با توجه به اینکه برخی از مردم نیازمند برای تأمین هزینه ودیعه مسکن هستند، دولت ۲۰ هزار میلیارد تومان در اختیار بانک‌های مختلف با بهره ۱۳ درصد قرار داد که اگر مردم تمایل داشته باشند، از این وام استفاده کنند، هم اکنون مردم در حال ارسال پیامک به سامانه وزارت راه و شهرسازی هستند.

واعظی در ادامه به برخی از شبهات فقهی برای پرداخت وام ودیعه مسکن اشاره کرد و افزود: براساس جلساتی که با شورای فقهی در بانک مرکزی وجود دارد، این تصمیم گیری لحاظ شده است و آنچه ما تصمیم می‌گیریم همان چیزی است که آن شورا لحاظ کرده و ما به آن اعتقاد داریم.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر