|
کدخبر: 112610

اگر وام ودیعه مسکن می خواهید حتما بخوانید!

اصلانی گفت: دریافت تسهیلات ودیعه مسکن فرم جیم متقاضیان را قرمز می کند، بنابراین امکان ثبت نام در طرح مسکن ملی برای آنان وجود ندارد.

راه و مسکن اگر وام ودیعه مسکن می خواهید حتما بخوانید!

فرزانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه دریافت کد رهگیری در تمامی معاملات و مسکن الزامی شده است گفت: تمامی متقاضیان از زمان اعلام مصوبه پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن ملزم به دریافت کد رهگیری هستند و در صورتی که کد رهگیری دریافت نکرده باشند، نمی توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: طبق قانون شورای اصناف هم اکنون دریافت کد رهگیری الزامی شده و مشاوران املاک حق ندارند معامله ای را بدون کد رهگیری انجام دهند.

اصلانی با اشاره به اینکه دریافت تسهیلات ودیعه مسکن زمینه‌ساز قرمز شدن فرم جیم افراد می‌شود ادامه داد: تسهیلات خرید مسکن با توجه به مصوبات بانک ها نیاز به سبز بودن فرم جیم ندارد اما طرح هایی که در قالب مصوبه قانون ساماندهی بازار مسکن است و نیازمند فرم ج سبز است با دریافت این تسهیلات هم فرم جیم آنها قرمز می شود و دیگر نمی‌توانند در طرح هایی از جمله اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند.

اصلانی با اشاره به اینکه اجرای این طرح ها موقتی است گفت: هم اکنون بازار مسکن تحت تاثیر نوسانات اقتصادی از جمله ارز، سکه و بورس دچار نوسان شده است، بنابراین در صورتی که این بازارها از جمله بورس دچار جهش های هیجانی نشوند، می توان امیدوار بود که این بازار به ثبات برسد.

مدیر کل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: اخذ مالیات از خانه‌های خالی و همچنین برنامه های ویژه دولت برای تولید مسکن توانسته نقش موثری در بهبود وضعیت بازار مسکن داشته باشد.

اصلانی با اشاره به اینکه این تسهیلات برای یک میلیون متقاضی در نظر گرفته شده است گفت: تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار نفر در سامانه طرح اقدام ملی مسکن برای ثبت نام وام ودیعه مسکن ثبت نام کرده اند که این آمار نشان دهنده آن است که متقاضیان و مستاجران از این طرح استقبال کرده‌اند.

افتتاح اولین واحدهای مسکن ملی تا چند هفته آینده

اصلانی همچنین درباره آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: متقاضیان و ثبت نام کنندگان در این طرح در حال پالایش هستند و به زودی تا چند هفته آینده شاهد افتتاح اولین واحدهای طرح اقدام ملی مسکن در چند شهر از جمله کرمان خواهیم بود.

او عنوان کرد: در شهرهای گوناگون ساخت واحدهای مسکونی در مراحل مختلف قرار دارد و بسیاری از آنها در شهرهایی از جمله قم و زنجان پیشرفت خیلی خوبی داشته و در مرحله سقف زنی دوم هستند.

اصلانی توضیح داد: بسیاری از اقدامات در این پروژه ها بر اساس نرم افزارهای مختلف بوده و ممکن است انجام برخی از مراحل با دقت بیشتری انجام شود اما طبق وعده هایی که داده ایم سرعت اجرای پروژه ها در بسیاری از شهرها بسیار خوب بوده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
  • غلامرضاشهبازی ارسالی در

    فقط باید گفت واقعا که! مثلا میخواهید فرض ان ۲۰میلیون ودیعه یکساله بدهید و سودش را هم بگیرید، از آن طرف بدون اطلاع رسانی ب ه وی، او را برای همیشه قرمز بخت کنید!، و به طور کل سهمیه وام مسکن یا زمین مثلا د ولتی را از او بگیرید!!سوء استفاده از تنگ دستی مردم!!!. واقعا که..

  • جعفر ارسالی در

    اگروزارت راه شهرسازی واقعآ میخواد به مرد م درخانه دارشدن کمک کند وهم زودتر به نتی جه برسد اول اینکه انحصار ساخت مسکن وازخو دش دورکنه کی گفته که وزارت مسکن باید خون ه بسازه .این همه زمین خدادادی شهرکهایی ر ادرنزدیکی شهرها ایجاد کنید زمین هارا قطع ه بندی کرده سیستم اب.برق.فاضلاب مهیا کنی د به هردونفریک قطعه ۱۵۰متری تحویل بدین بانقشه ومعرفی به بانک وبامدت دوسال ساخت با تعهد محضری محکم طبق اصول واستاندارد وزارت مسکن.بانظارت مهندسین ساختمان بعد ا ین زمینها راشام افرادی کنید که قبل ازسال ۸۵ به تهران مهاجرت کردند چراکه افراد بو می کمتراز۱۵سال باید برگردن به شهرهای خود شان تاجمعیت درتمام استانها به حالت تعادل برگرده مگرتهران گنجایش این همه جمعیت ود اره با توسعه بیش ازاندازه تهران به کجا م یخواهید برسید.طرف همسرش شهرستانی خودش شه رستانی فرزندش همینطور ازشهرخودش مهاجرت ک رده اومده بخاطر یک شغل کاذب ودست فروشی چ ه بسا اگردرشهرخودش مونده بود این مشکلات ونه برای خودش فراهم میکرد نه برای دولت پ س لزومی نداره برای این افراددرکلانشهرها تدارک ساخت خانه رادرنظربگیرید این افراد راباید به شهرها خودشان سوق دادتا با ایجا د اشتغال حوزه کشاورزی ودامداری به اقتصاد مملکت کمک بشه وهم شهرهای مثل تهران بیش از این بزرگ وبزرگتر نشه با این ترافیک وا لودگی هوا کمبود اب وبرق ....

    • مهدی علی آبادی ارسالی در

      آقای محترم میدونی شهر توکیو پایتخت ژاپن چند برابر تهرانه؟ شما به تهران میگید شهر بزرگ

  • جواد تیمناک ارسالی در

    سلام ۵۸ سالم است دوتا پسرم از فقر خودرا حلق اویز کردن تا بحال صاحب خونه نبودم اق ای روحانی هرروز دروغ روزی نیست که اشتغال ایجاد نکرده باشید حداقل استعفا بده بروخ یلی پررویی

  • افشار ارسالی در

    مستاجرانی مثل خانواده من میدانستیم که دولت روحانی تمهیدی در این زمینه ها ار اول نداشته تا پایان چند ماه هم نخواهد داشت .
    هنوز حقوق حقه کارگران بعد از گذشت پنج ماه از سال همچنان بلاتکلیف و شکایت از دولت در مراجع قضایی ادامه دارد . این طرح هم مثل سایر طرح های دولت اجرا نشده مرگ مغزی شده است چون درصد سودش برای جبران کسری بودجه تنظیم شده که آن هم توسط مراجع ، ربای بین تلقی شده است . ما مستاجرین توسط موجران در این مدت خانه به دوش شده ایم پس کی قرار است کمکی به این قشر ضعیف بشود . شما تاره از بندی صحبت میکنید که نیاز بعدی این جماعت است ؟!
    طرح موضوع بند جیم هم برای فراری دادن خانواده های نیازمند به این وام است که اکنون مستاصل هستند وگرنه هر عاقلی میداند که مستاجر همواره دنبال اقدام ملی مسکن وعده داده شده دیرهنگام دولت برای خرید خانه ارزان است . لطفا حرف های خود را یک کاسه کرده و سخنگویی تعیین کنید که یک نفر بگوید که بالاخره میتوانید در این هشت سال دولت یک طرح نیم بند را اجرا کنید یا این طرح هم در کما خواهد ماند ؟!!

  • سید ضیاالدین آیتی ارسالی در

    دولت برای حل مشکل مسکن باید طرحی را بدهد که هرفرد بالای پانزده سال در کل شهرهای کشور فقط یک واحد مسکونی بتوانند بنام خود ثبت کنند و ایرانیان مقیم کشورهای خارج حق داشتن مسکن در شهرهای بزرگ ایران را نداشته باشند . و ضمنا کلیه شهرها به مناطقی تقسیم شود و دولت قیمت زمین آن مناطق را تعیین کند و قیمت ملک ساخته شده هم مثلا ده درصد بیشتر از قیمت تمام شده آن باشد خلاف آن را هم ممنوع اعلام کند

  • حق ارسالی در

    ودیعه مسکن یکساله که فرم جیم راقرمز میکن ه به در د خود شون میخوره..........

  • ناشناس ارسالی در

    شما یا خبر ندارید یا خودتون رو زدید یه بی خبری صاحب خونه نه تنها دستور دولت رو در اضافه کردن اجاره قبول نداره حتی بیشتر از عرف منطقه هم اضافه کرده من الان از کجا ۵۰ میلیون به پول رهن و یک میلیون هم به اجاره اضافه کنم وقتی هم اعتراض میکنیم میگه هیچکس حرف دولت رو قبول نداره و اهمیت نمیده اول به این موضوع رسیدگی کنید بعد به پرداخت وام اجاره . املاکی ها رو ملزم کنید تا دستور دولت را رعایت کنند یا جریمه بشن یا هر راهی که بهتره انجام بدید به داد ما مستاجرها برسید

  • ناشناس ارسالی در

    همتون برید بمیرید که فقط دزدی بلدین هر چ ی میخورین غده سرطانی بشه تو گلوتون که ان قد به ما مستاجرو قشر کم درامد اذیت میکنی ن اون صاحبخونه هایی که قیمت های نجومی رو خونه هاشون گذاشتن انشالله بفروشن برا در مون استفاده کنن

  • محسن ارسالی در

    خیلی از مردم میگن روحانی مقصر باید استعفا بده چقدر ساده لوح باید باشین کدوم مسکن ملی کدوم وام فکر میکنن اگه این بره درست میشه مثلا رییس جمهور بعدی میگه بفرمایین بالا سال به سال یاد پارسال فعلا دروغ و فساد بالا تا پایین مملکت گرفته زیاد دلخوش نباشین تا حالا کدوم حرفشون راست بوده که الان منتظر مسکن ملی یا وام مسکن باشیم

  • محمد ارسالی در

    ادمین محترم سایت

    اینکه فرم ج بابت دریافت وام ودیعه
    قرمز میشه چندین بار تکذیب شد چرا اطلاع رسانی نمی‌کنید

ارسال نظر