|
کدخبر: 100405

اگر قصد خرید خانه دارید،‌ دست نگه دارید!

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با تدابیر جدید دولت در کوتاه شدن دست دلالان خریداران خانه تا متعادل شدن بازار مسکن دست نگه دارند.

راه و مسکن اگر قصد خرید خانه دارید،‌ دست نگه دارید!

ایمان طاهر با اشاره به افزایش برخی قیمت‌ها در بازار مسکن گفت: در شرایط بحرانی همیشه خرید کار درستی نیست. افزایش قیمت کنونی مسکن به دلیل وجود حباب در دلار، خودرو و سکه است بنابراین توصیه می‌شود مردم فعلاً خانه نخرند تا به دوران تعادل برگردیم.

وی ادامه داد: تدابیر جدید دولت منجر به کوتاه شدن دست دلالان از بازار مسکن می‌شود و دیگر کسی نباید با دید سرمایه‌گذاری وارد بازار مسکن شود.

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی اصفهان تاکید کرد: با تدابیر جدید دولت دیگر کسی نباید با دید سرمایه‌گذاری وارد بازار مسکن شود زیرا احتمال تخصیص مالیات‌های سنگین به خانه‌های بدون سکنه وجود دارد و محتمل است اتفاقی که برای ماشین‌های صفر افتاد برای بازار مسکن نیز رخ دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه مسکن از دسته فرآورده هایی است که مورد استفاده خانواده‌ها است و عوامل زیادی در قیمت‌گذاری آن دخیل هستند بنابراین صحبت کردن درباره آن بسیار پیچیده بوده و با سایر کالاهای مصرفی مردم متفاوت است زیرا هر گاه در سیستم عرضه و تقاضا مشکلی پیش آمد می‌توان با وارد کردن آن کالا مشکل عرضه و تقاضا و قیمت آن را حل کرد، اما این مسئله درباره مسکن مانند کالاهای دیگر نیست.

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان چالش‌ها و شرایط مورد نیاز ساخت مسکن گفت: یکی از این شرایط وجود خدمات زیربنایی و روبنایی است. در گذشته برای ساخت مسکن، ابتدا در زمین‌های مشخص منازلی ساخته و سپس برای این منازل، خدماتی پیش‌بینی می‌شد اما درحال‌حاضر با توجه به پیشرفت بشری و تغییر سبک زندگی، خانواده‌ها وجود خدمات و زیربناها را در نزدیک محل سکونت خود انتظار دارند.

طاهر مقوله ی دوم را وجود زمین مناسب و کافی مطرح کرد و اذعان داشت: هر شهر یک محدوده قانونی دارد، که شهرداری و اداره راه و شهرسازی مجاز به تعیین کاربری برای این محدوده‌ها هستند. کمبود زمین دلایل مختلفی دارد، از یک سو وزارت راه و شهرسازی نمی‌تواند زمین را به شهرها الحاق کند، زیرا این موضوع باعث بزرگ شدن بی‌رویه شهرها و افزایش مهاجرت روستاییان خواهد شد و از سوی دیگر شرط اول خانه‌سازی وجود زمین‌های متعلق به دولت و شهرداری است تا بتوان در آن به ساخت مسکن پرداخت که این موضوع نیز حساسیت بحث الحاق زمین را مشخص می‌کند.

وی با تاکید بر اهمیت مصالح در مسکن‌سازی گفت: در دهه جدید تلاش شده است تمامی مصالح ساختمانی مصرفی در کشور، ساخت داخل باشد که البته موفقیت آمیز هم بوده است. امروز حتی مصالح ساختمانی کشور صادر می‌شود و این نشان دهنده وجود نداشتن مشکل برای تأمین مصالح ساختمانی است.

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه ۳۰ تا ۵۰ درصد مبالغ تمام شده ساختمان‌ها خرج دستمزد کارگران می‌شود، تصریح کرد: افزایش دستمزد کارگران بی‌شک موجب افزایش قیمت مسکن نیز خواهد شد، که این چالش سوم ساخت مسکن دولت برای مردم بود؛ پس باید دولت طرحی را برای کاهش قیمت ساخت مسکن برای مردم می‌آورد که تنها راه آن کاهش مبلغ تمام شده زمین بوده است، زیرا دستمزد کارگر و مبلغ مصالح یک عدد مشخص و ثابت است.

طاهر ادامه داد: موضوع کاهش و کسر مبلغ زمین از مسکن سال ۸۶ با ورود مسکن ۹۹ ساله اتفاق افتاد و سال ۸۸ قانون ساماندهی مسکن در مجلس تصویب شد که به دولت اجازه داد زمینی را که در اختیار دارد بدون گرفتن وجه به صورت ۹۹ ساله در اختیار مردم قرار دهد.

وی طرح مسکن مهر را در اصفهان موفقیت آمیز قلمداد کرد و افزود: در طرح مسکن مهر ۱۶۰ هزار واحد به افراد متقاضی که از سال ۸۸ در این طرح ثبت نام بودند، تحویل داده شد و فقط تعداد محدودی از واحدهای این طرح در فولادشهر و شهرضا نیمه تمام است. این واحدها نیز در یک ماه آینده به متقاضیان تحویل داده خواهد شد.

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: طرح اقدام ملی مانند مسکن مهر به دولت اجازه داد زمین‌های خود را به صورت ۹۹ ساله به متقاضیان اهدا کند، البته با این تفاوت که در این طرح بر خلاف مسکن مهر اجاره سالانه محدودی اخذ خواهد شد، که این اجاره سالانه بین ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان خواهد بود.

وی اضافه کرد: در نخستین گام طرح اقدام ملی باید افرادی که فاقد مسکن هستند و قبلاً از خانه‌های دولتی استفاده نکرده‌اند، شناسایی می‌شدند که این کار در نیمه دوم سال گذشته رخ داد و از آذر ماه تا بهمن‌ماه سال گذشته ۲۴ هزار و ۷۹۲ نفر اقدام به ثبت نام برای طرح اقدام ملی کردند که هفت هزار نفر این افراد از بهارستان، ۹ هزار و ۵۰۰ نفر از فولاد شهر، یک هزار و ۵۰۰ نفر از شهر جدید مجلسی و هفت هزار نفر از سایر نقاط استان بوده‌اند.

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه بعد از پالایش متقاضیان ۱۳ هزار و ۲۷۴ نفر انتخاب شدند، که این افراد کسانی بوده‌اند که هرگز از خانه‌های دولتی استفاده نکرده‌اند. افرادی که یک بار از این خانه‌ها یا از تسهیلات دولتی در این حوزه بهره‌مند شده باشند و پس از آن مجبور به فروش خانه خود شدهاند شامل خانه دولتی در طرح اقدام ملی نمی‌شوند. زیرا در قانون اساسی دولت تنها یک بار باید شرایط را برای خانه دار شدن افراد ایجاد کند.

طاهر درباره مرحله دوم ثبت نام اقدام طرح ملی اظهار کرد: از ۲۰ روز پیش تاکنون ثبت نام متقاضیان شهرهای جدید انجام می‌شود؛ ضمن اینکه در بین متقاضیان واجد شرایط مرحله اول احتمالاً طی هفت تا ۱۰ روز آینده نخستین افتتاح حساب صورت می‌گیرد و اگر برای کسی پیامکی مبنی بر حضور وی در دفاتر پیشخوان دولت ارسال شد، وی با حضور در این مراکز نسبت به تکمیل اطلاعات خود اقدام می‌کند.

طاهر تصریح کرد: بعد از تکمیل اطلاعات و تأیید این اطلاعات افراد به بانک معرفی می‌شوند و برای آغاز ۳۰ تا ۴۰ میلیون برای شروع ساخت از متقاضیان اخذ شده و به مرور، متناسب با پیشرفت پروژه، مابقی هزینه از متقاضی دریافت می‌شود. این هزینه برای ساخت پروژه بوده و فعلاً هزینه زمین گرفته نمی‌شود.

معاون مسکن و بازآفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان تاکید کرد: واحدهای طرح اقدام ملی بین ۸۰ تا ۱۰۰ متر هستند که هر متقاضی با توجه به توان مالی خود بعد از رسیدن به مرحله سفت کاری می‌تواند متراژ واحد خود را تعیین کند، که پیش‌بینی شده است هزینه ساخت این واحدها هر متر سه میلیون تومان باشد، که این موجب می‌شود شخص برای گرفتن این واحدها مبلغی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان نیاز داشته باشد که ۱۰۰ میلیون این مبلغ تسهیلات دولت است و مابقی به مرور بعد از پرداخت ۴۰ میلیون تومان اولیه از شخص گرفته می‌شود.

 

 

منبع: موج
  • ناشناس ارسالی در

    همیشه این حرفا را می زنید تا دو سه ماه م سکن بلاتکلیف میمونه بعدا افزایش قیمت میش ه نمیتونیم بخریم.
    شما از بس خونه ز یاد دارید تشویق می کنید مردم نخرند تا هم یشه مستأجر شما بشن.

    • احمد رعنایی ارسالی در

      این اقا نمیدونه که سهم دستمزد در ساختنان شاید 10ال20%باشد که فرموده بالای 50%درص د چطوری داره تحلیل میکنه

    • رضا دلپاک ارسالی در

      مسکن هم راه حل داره اصلا هم سخت نیست منت هی چون سود آقا زاده ها و سران و بانک ها تو گرونی هست نمیخوان حل بشه تو بعضی کشور ها شرکت های دولتی و یا خصوصی وجود داره که فروشنده اونجا سفارش فروش ملک رو ثبت م ی‌کنه قیمت کارشناسی تعیین میشه خریدار هم از طریق همون شرکت خونه رو بازدید می‌کنه و بدون این که فروشنده رو بشناسه و ببینه معامله انجام میشه و اون شرکت دولتی یا خ صوصی (البته این شرکت زیر نظر بازرس و ممی زی مختلف هست تا تخلف صورت نگیره)درصدشو م ی گیره و قیمت هم کنترل میشه ولی تو کشور ما هر کی بی کار میشه بنگاه میزنه نه مسیو لیتی نه چیزی فقط پول یا مفت میگیرن تازه خودشون ملک ارزون میخرن و تمام سودشون تو گرونی هست چون مبلغی که گیرسون میاد بیشتر ه

    • رضا دلپاک ارسالی در

      مسکن هم راه حل داره منتهی منفعت افراد مجلسی دولتی آقا زاده و بانک ها اقتضا می‌کنه قیمتش بالا بره و کنترلی هم نباشه الان تو ۱سری کشور ها اولا هیچکس حق داشتن بیشتر از۱خونه یا آپارتمان رو نداره البته می‌تونه سرمایه گذاری کنه و از طریق ۱سری شرکت های دولتی و خصوصی که شدیداً ممیزی میشن و بازرسی خونه دیگه داشته باشه و از طریق شرکت ها اجاره داده بشه با قیمت دولتی که ساز و کارش هم اینکه مستأجر اصلا صاحبخانه رو نمی‌بینه و از طریق همین شرکت ها ماه به ماه اجاره شو دریافت می‌کنه و هم قیمت اجاره خونه بالا نمیره و اگر ۱زمانی در خواست فروش ملک و یا همون خونه یا ملکی که خودش ساخته داشته باشه نزد همین شرکت ها سفارش فروش میده و بدن اینکه خریدار بشناس و یا ببینه ملک فروش می‌ره پس از کسر درصد و مالیات غیره پولش و دریافت می‌کنه اینطوری دیگه کسی نمیتونه قیمت و بی خود بالا ببره به نظرتون خیلی سخته این کار نه ولی متاسفانه مسولین مملکتی ما نمیخوان این اتفاق بیفته البته خارج از این سیستم هم تو اون کشورها نه میشه خونه اجاره کرد نه فروخت یعنی سند رسمی و وکالتی ثبت نمیشه پس سهل و آسان هست

  • حامد ارسالی در

    تا حالا هرچی گران شده تا ارزان
    وا قعا مردم از دست شما گیج شدند نه راست گفت نتون معلوم نه دروغ گفتنتون

    • ناشناس ارسالی در

      آقا حامد سلام ، اینها فقط دروغ میگن

  • یه کارگر مستاجر ارسالی در

    چرا اخه روچه حسابی این همه قیمت باید بره بالا.بعد توقع دارید مشکلات ازدواج حل شه .هرکی قیمتو بببنه هیچ وقت دنبال زندگی کردن نمیره واینهمه مشکلات پیش میاد .انقدر دولتهای ما بی لیاقت شدن که اگر توهر استان یه شغلی درست کنن همه راه نمیافتن بیان تواین خرابشده .چرا دولتهاتوهر استان یه وزارتخانه رونمیبره .خسته شدیم بخدا هرروز کارگر بدبختر از دیروز میشه .این همه دردو به کی بگیم .شاید م خودنو زندگیمو جلوی دوربین ها اتیش بزنم خسته شدیم

    • ناشناس ارسالی در

      ترا خدا دولت ی بیانیه بده واسه بنگاهاوام لاک مسکن ان قدر مارا اذیت نکن اه ما مگیر د شمارا

    • ناشناس ارسالی در

      خونه مگه چیه که اینقدر گرون باشه صادراتی نیست که درستش کنین تا مردم بههم نخورن م نتظر چی هستین نکنه این هم سلطان داره

    • ناشناس ارسالی در

      هرکی پول نداره خونه بخره توی این دنیا دو طبقه ویلایی به اسمش قرعه کشی میشه در آن دنیا اما پیش از مرگ باید پول واریز کنه و فیش پرداخت را با حساب بانکی و سیم کارت و کارت ملی بنام متوفی همراه خودش به دیار باغی ببره ، اگر به اسمش خونه درنیامد بع د یک هفته شاید عزرائیل پول را به بستگان عودت بدهد البته با کسر ۹۹ درصدی مالیات.

  • ناشناس ارسالی در

    قیمت میکن توسط کارشناس تعین بشه مشکل حل میشه

  • مسعود‌ ارسالی در

    فعلا شما قیمت ارز و دلار را درست کنید،هم ه قیمتها درست میشود.لطف کن به مردم آدرس دروغ و غلط نده،والا در محضر پروردگار نمی توانی پاسخگوی دروغ باشی!

  • ناشناس ارسالی در

    ما الان به اجاره میریم. یعنی تعویض خانه. ماهی 700تومن.خدا ازتون نگذره. دارم خفه میشم. اگه لیاقت دارین جلوی این همه گرونی را بگیرین

  • مهدی ارسالی در

    کل مشکلات کشور با مالیات سنگین برخودرو دوم وخانه دوم هم برای مردم وهم برای دولت حل میشود.دولت به بودجه میرسد ومردم فقیر هم به خودرو وخانه و اینبار ثروتمندان زیر پا له شوند چرا فقط دولت دست در جیب مردم فقیر کند دست در جیب پولدارها کند ومالیات بگیرد

    • داود ارسالی در

      سلام .واقعا این قیمت مسکن را چه شخصی صبح به صبح مشخص میکنه آخه این قیمتهای نجومی یعنی چی .واقعا یعنی کسی نمیتونه جلوی تورم این رقم های بالا را بگیرد .برتی خرید یک متر مسکن در منطقه ده باید بیست میلیون ت پرداخت کنی درصورتی که دو سال پیش نهایتا متری ۴ م‌ بود .والا مرد میخوام کسی ازدواج کنه.

  • ۵ومان خسروی ارسالی در

    وای باز هم کلیدی در دست ؟
    دل بوعده ها پس نتوان بست ؟

  • ناشناس ارسالی در

    مگر با این تورم و اجاره خانه بالا و حداقل حقوق کارگران وبازنشستگان تامین اجتماعی می تواند خانه دار شود به خدا محال است

  • شهروند ارسالی در

    وجدانا در خصوص پایین آمدن مسکن تمام توان خود را اجرا کنید ما هم از خرید خانه دست می کشیم و ممنون از شما هم می شیم لعنت به هر چی دلال مسکن که پدر مردم رو درآوردند

    • فری ارسالی در

      افرین چه انسان خوبی هستی شما خانه نخر تا مسولین حرف شما را گوش کنن خانه ارزان بشه
      چرا زودتر این کارو نکردی مسولین هم منتظر شما بودن گل گفتی گل گفتی غنچه بودی شکفتی

  • خانم ارسالی در

    مامستاجریم باد بچه. درآمد کم اجاره بالا .خبرم داریم به ما خونه بده

  • ناشناس ارسالی در

    کی پول داره با این قیمتا بخره بجز دلال‌ه ا همه دست که هیچ اصلا مات موندن

  • یه کارگر بدبخت ارسالی در

    ای بابا هرچی گفتید نخریدو نخریدیم گرون شد و کلا نتونستیم بخریم دیگه
    خودتون خسته نشدید عجب رویی دارید
    هرکدوم از مسئولا رو بگی بیلیاقت تر و بی عرضه تر از اونیکی و فقط فکر جیب خودشونن از سال هشتادو هشت
    قیمت طلا و سکه حباب بوده
    تلاطم نرخ دلار و ارز موقتیه
    قیمت خودرو در حال اصلاحه
    گوشی فعلا نخرید
    بانک مرکزی هم میگه از هفته دیگه اقداماتی در دست اجراست
    و هنووووز ک هنووزه ادامه داره این داستان جمع کنید خودتونو بازم سنگ پا

    • ناشناس ارسالی در

      بخدا یه روزی یه مسئولیژمیاد میگه خونه را بیخیال فکر خانه آخرت باش در آن دنیا

  • ناشناس ارسالی در

    سلام‌این‌طرحی‌که‌شما‌میگید‌ شدنی‌نیست‌‌ک سی‌که‌خونه‌‌اضافه‌داره‌باید‌مصادره‌ بشه‌ تاقیمت‌ بیاد‌پایین‌بنده‌مشناسم‌۴۰‌واحد‌م سکن‌مهر‌داره‌ میشنام‌۲۰‌قواره‌زمین‌داره‌ ‌مردم‌ما‌خیلی‌ بدبختن‌ازون‌پولدار‌گرفته‌ تا‌ اون‌کارگر‌بی‌سوادی‌فرهنگی‌داریم‌ درس ت‌بشو‌نیست‌وقتی‌همه‌گرگند

  • ناشناس ارسالی در

    انقدر تو شهر پرند خونه نسازین. هیشکی دست رسی به اونجا ندارد لطفن از تو درون شهر ها بسازین. تو زمینهای خالی وخونه های فر سوده

  • ناشناس ارسالی در

    الن من تو شهر قرچک میشینم اصلن خونه نیست ما اجاره کنیم این شهردار کجاس

  • ناشناس ارسالی در

    کم بگین مسکن مهر چه مهری. بر گردانید به قیمت قبلی حداقل ارزون اجاره کنیم از وقتی که مسکن مهر اجرا شد قیمت مسکن افزایس یا فت جمع کنین مسکن مهراتونرا بزارین مردم ز ندگی کننن

  • معمار گوداسیایی ارسالی در

    سلام نمیدونم چه بلایی به سرمون میاد یک م ترخانه اخه چند بایدباشه والا بخدا دیگه ن ایی براگفتن نمونده مسیولین چرا فکر واندی شه ای بکارنمیگیرین هرکسی کارخودشومیکنه د رزمان نه چندان دور اصلا کسی به فکرخونه ن بود حالا چی اپارتمان منری پانزده میلیون تومان نظام آباد تهران

  • ن ارسالی در

    تو را خدا اگه خدا رو باور دارید یه فکر به این قیمت مسکن داشته باشید

  • زرگل بامری ارسالی در

    سلام من مستجرم 2ماه دونبال خانه میگردم ب ابچه 17ماه چون شوهرم مریضی اعصاب داره نم یتونه بره دنبال خانه نمیتونم بااین قیمته اخانه اجاره کنم قیمت خانهاوحشتناک خداشاه د2دفه دست به خودکشی زدم قسمت نشدراحت بشم توروجان هرکس که دوستداری کاری کنیدخداجو نم فقط منتظرمعجزه هستم پول پیشم کمه اجار ه هم نمتونم بده با2تابچه چیکارکنم کی به فکرماهست کسی که سیرآدم گشنه رودرک نمیکنه کسی سواره آدم که پیاده میره درک نمیکنه خداجونم فقط خودت ازدلم خبرداری بس

  • مسعود خالدی ارسالی در

    واقعا" خداییش من این نظر رو کاملا&q uot; قبول دارم که اگر قیمت ملک رو کارشنا س رسمی تعیین کنه تمام مشکلات مسکن حل میش ه ، از قیمت مسکن تا اشتغال کشور
    اما نمیدونم چرا دولت اصلا" گوش ش بدهکار این حرفها نیست

    و ج اده و مسیر تخلّف را همیشه و همواره طبق د لخواه دلّالان و بنگاههای بی انصاف ، هموا ر ساخته

    جالب اینجاست که خود شون هم میدونن با این مسئله مشکل حل خواهد شد اما بقول اون دوستمون ، بدلیل اینکه خ ود حضرات خونه زیاد دارند ، نمیخوان ملک و اجاره مدیریت بشه

    چون به ای ن قانون پایبند هستند که سود در بی بند و باری و بی ثباتی قیمتهاست

    پس دلیلی برای تعیین قیمت توسط کارشن اس نمیبینند

    اگر خداوند متعا ل به داد مردم برسه ، شاید مشکلات مسکن حل بشه ، و الا صدتا دولت دیگر هم سرکار که بیادش همین آشه و همین کاسه

  • ناشناس ارسالی در

    چقدر قول قرار ي وقت مسكن مهر نسبت ب در امد ارزون بود حالا نسبت به در امد ومخارج زياد است خدا يا ي فكري بحال مستضعف بكن ميگن حكومت از ان ماست ولي هر كه دارد روز به روز اموالش بيشتر ميشود

  • یزدان اولیایی وینه ارسالی در

    همش دروغ دودوزه بازی

  • علی قاجاری ارسالی در

    برای فروش سهام که الان داریم چه کاری انجام دهیم ومبلغ هرسهم یک میلیون تومان است.

  • رضا عابدی ارسالی در

    سلام طرح و ایده شما تقریبا درست هست من خ ودم در شیراز .شهر جدید صدرا مسکن مهر داش تم و به خاطر درمان و بدهکاری متزل خودم ر و فروختم و الان همانجا مستاجر هستم و اکث ر همسایگان که مسکن مهر داشتند فروختند به دیگران و رفتند و جالبتر اینکه افرادی که خریداری کردند گاها از یک واحد تا ۴۵ واح د خریداری کردند و با وجود مستاجر و کرایه های سنگین مبلغ این مسکن مهر رو تا پانصد میلیون رساندند .فقط مشکل کشور ما نبود ب ازرس در تمام مراحل و مقاطع و اداره جات دولتی هست که هرکه هر کاری دوست داره انجا م میده و هر قیمتی دوست داشت بالا میبره م عضل جامعه ما نبود بازرسی هست و بس لطفا ا نتشار دهید که به گوش مسئولین برسد

    • ناشناس ارسالی در

      آقا رضا سلام، شما مسکن مهر گرفتید که با سود و گرونتر بفروشید حالا به هر دلیل ، م تآسفانه هموطنان زیادی داریم مثل شما دوست محترم که به گرانی دامن میزنند.

  • M ارسالی در

    خودتون دارین میگین قیمت هر واحد میکن مهر متری ۳ میلیون تومن .اونوقت چه انتظاری ا ز سازندگان بخش خصوصی و مالکین دارید.شما که در مقام دولت هستین کاش یه نگاه به فان ون اساسی کنید و ببینید ایا تهیه منزل مسک ونی و..جز وظایف شما هست یا خیر؟! یا خودت و زدی گوچ علی چپ.

    • نکته سنج ارسالی در

      باریک الله....‌‌احسن.....افرین زدی توهدف ......مسکن ملی که میگن ارزونترین خونه هس ت پس نتیجه گیری کمترین قیمت واحد متری3می لیون هست که خودشون قیمت دادن تازه ارز ونترینش هستا .....بعد انتظار دارن جاهای دیگه متری6به بالا نباشه مگه داریم مگه می شه

  • U ارسالی در

    مردم رو به مسخره گرفتین؟!اگه شما دولتی ه ا اگه واقعا بخوایین نمیتونید جلوی افزایش قیمت مسکن رو بگیرید.همانطور که توی خیاب ان ها و جادها هر قدمش یه دوربین میزارید برای اخذ جریمه چند تا دوربین هم میتونیت برای جلوگیری از افزایش قیمت مسکن بزارید 😂.یا واقعا کار بلد نیستین یا خودتون چندی ن ملک و املاک داریدو بیخیال مردم هستین..

  • محمد رضا دهداری ارسالی در

    شما قیمت آهن و مصالح رو بیارید پائین که معدن همش رو داریم تا حداقل اونی که زمین داره بتونه یه خونه بزنه نمیخواد کاری به دلال داشته باشید

  • علی ارسالی در

    یه سوال. چرافقط دارید حقوق کارگر ها را م یبینید؟؟؟؟ بی عرضگی خودتون در کنترل وماف یای خودتون درزمین خواری ومسکن و... را ا علام نمیکنید ؟؟؟؟!!!!

  • ناشناس ارسالی در

    دست‌نگهداریدتا‌متری‌۵۰میلیون‌الی‌‌....شود

  • ناشناس ارسالی در

    سلام یادمون رفته خونه واسه آرامش و نشستن آقای طاهر از دولت تدبیر و امید بوی همه چیز به مشام می رسه جز تدبیر و جز امید

    • ناشناس ارسالی در

      دمت گرم

  • ناشناس ارسالی در

    دولت خودش عامل تمام گرانیهاست زمانیکه م صالح میلگرد سیمان تیر اهن کاشی کارگر وب نا چند برابر شده واز همه مهمتر واگذاری م سکن ملی با قیمت بالاتر از بازار در شهرها ی کوچک توسط دولت انجام میشه وهمه مملکت ر ا تهران فرض کرده با این کارشناسان بیسواد ش
    پس هر زمان دولت در مسکن وروود ک رده قطعا باید خرید

  • سلام ارسالی در

    تجربه نشون داده چیزی ارزون نشده
    د ر زمان عادی کم در امدها قادر به خرید خان ه نبودن الان که گرونی شده چه اهمیتی داره آب از سر گذشته

  • حمید ارسالی در

    دولت همت واراده جهت سر‌وسامان دادن وضعیت مسکن نشان نمی دهد واصولا برایش وضعیت مع یشت مردم مهم نیست .دست دلالان ورانت خورا ن را بایستی کوتاه کنند.البته مردم هم به تبلیغات دلالان دامن میزنند.تنها راه کاهش قیمتها نخریدن است .چطور درمدتی پیش بانخ ریدن بلیط هواپیما شرکتهای هواپیمایی قیمت ها را به یک سوم کاهش دادند.

  • مسعود مرادی ارسالی در

    الکی مردم را سر کار نزارید همه چیز گران میشه و شعارتان در حد حرفه .من به حرف شما گوش دادم و یک میلیارد ضرر کردم الان مرد م برعکس حرف شما عمل میکنن اگر توانستی دل ار را بیاری ۱۰هزار و طلا را بیاری ۳۰۰هزا ر و قیمت اهن را ۷۰درصد کاهش بدی وقیمت سی مان را ۱۰۰درصد کاهش بدی انموقع میتونی حر ف بزنی این دولت شده فقط حرف

  • امیر ارسالی در

    سلام اگر قیمت ملکم کارشناسی کنن بازم توش فساد ببار میاد تنها را کنترل قیمت این نیاز ضروری مردم که توسط دلالها و سرمایه داران به گروگان گرفته شده و مردم را بیچاره کردن برای سود و طمع بیشتر اینه که تعداد مالکیت ملک و خانه محدود بشه مثلا 5 یا 10 ملک یا خانه بیشتر نتوانند مالک باشن اضافه ان مصادره شود و به محرومین واگذار گردد یا با نرخ دولتی پایین فروخته شود و به مالک تحویل شود باید تعداد مالکیت را محدود کنن و مدت تعیین کنند تا اضافه انرا به فروش برسانند بعد از اتمام مهلت مصادره شود انوقته که دیگه کسی چند هزار خونه نمیتونه داشته باشه و قیمت بالا ببره و مردم را بدبخت کنه و جلوی ازدواج و تشکیل خانواده و فرزند اوری را بگیره

  • شهرام ارسالی در

    خدا وکیلی چند سال هست اجاره نشین هستم تو شیراز تا میایم پول جمع کنیم ی خونه بخریم پول خونه میشه رهن اون خونه بمیریم بهتره چ زندگی هست پولداره پولش بیشتر میشه ادمای بدبخت بدبختر میشن خدا هم به دادمون نمیرسه

  • محمد ارسالی در

    نکنه مسکن هم میخواد توسط شورای رقابت قیم تگذاری بشه؟
    شما صبر کن تا شهریور م اه بازم حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت م سکن داریم

  • ناشناس ارسالی در

    مدیریت قاطع با اجرائیات مقتدر خیلی راحت میشه جلوی گرونی ها مسکن و گرفت اما متاسفانه تو مملکت ما همه چی دست مافیا و باند بازیه ... همین الان اگه 100 تا سازنده قوی بخوان قیمتا رو بالا ببرن به راحتی میبرن و هیچ کس هم جلودارشون نیس ... متاسفانه مسولین به فکر مردم نیستن

    • ناشناس ارسالی در

      دقیقآ همینطوره : نه سیر از گرسنه خبر دار ه ، نه سوار از پیاده خبر داره و نه دولت انقلابی از مردم خبر داره ، مردم عزیز می شوند وقتی جنگ بشه و مردم باید بروند به ج بهه تا دولت نامردان ما خسارتی نبینند.

  • ناشناس ارسالی در

    رزر

  • ناشناس ارسالی در

    هزار سال دیگه این مشکل حل نمیشه مگر اینک ه خانه با قیمت کارشناسی دولت خرید وفروش اجاره داده بشه وقتی کارشناس بانک مسکن یه خونه رو تقریبا نصف قیمتی که دار خرید وفروش میشه قیمت میزنن چرا باید تو بنگاه ها با این قیمتهای نجومی بیخود خرید وفرو ش بشه مگه با یه اقدام قیمت خود درو یه روزه اینقدر کم نشد حتما برای خونه هم هم ینطوره واقعا خیلی سخته دولتیها طی یکما ه برای خونه ها قیمت بزارن و همه بر اساس همون قیمتا معامله کنن

  • ناشناس ارسالی در

    سلام. اگر دولت بخواهد می تواند قیمت مسکن را به ثبات برساند. مردم واقعا در مضیقه هستند این همه گرانی هم مگر می شود.

  • یه نفر ارسالی در

    دولت نشون داده که هر وقت کاری رو بخواد ا نجام بده حتما انجام میده. اگه بخواد مسکن خوب تولید کنه میتونه اگه بخواد بدست مست حق برسونه میتونه اگه بخواد دسته واسطه رو قطع کنه میتونه اگه بخواد جلوی فساد ادار ی رو واسه پرونده های الکی برای گرفتن مسک ن مفت بگیره میتونه ...تجربه نشون داده وا سه مسکن هنوز نخواسته. مسکن مهر قبلی هم ا یراد زیاد داشت باید دید واقعا میخواد یا نمیخواد. اونی که راس کار قرار میگیره مهم ه.

  • ناشناس ارسالی در

    خانه هم مثل خودرو : وزارت مسکن و ستاد قی مت گذاری و بنگاهی دست به دست هم میدهند و بعدش با شور و شوق انقلابی میگویند : هر کسی که تا بحال خانه به اسمش نگرفته و ... ..... پیش پرداخت بکنه و بقیه را بعد از ق رعه کشی واریز بکنه نتیجه : مسکن ۵۰ الی ٨ ۰ درصد گرونتر میشه!

  • ناشناس ارسالی در

    خانه نخرید تا پولتان بی ارزشتر بشود اونو قت پولی را که الان یک آپارتمان هم به زور میشود خرید را باید برای اجاره پرداخت خل اصه کلام ، نخرید تا پولدار پولدارتر و فق یر فقیرتر شود.

  • مجید ارسالی در

    مگه شعار نمیدادید زمین از ان خداست خدا ک ه این هم نعمت به ما داده گرون هم نمیکنهپ س چه خبره تو این مملکت هر روز که از خواب بیدار میشید یه نقشه برا این مردم بدبخت میکشید. مصالح هم که از امریا نمیاد اهن از سنگ معادن کشوره سیمان هم که الحمالله ساخت کارخانه های خودمون ه توی تموم لواز م خونه هم که خودتون میگید به خود کفایی ر سیدیم پس این همه گرونی مال چیهط

  • کارشناس.اقتصادی ارسالی در

    سلام.به.مصلحت.هست.دولت.بانی.ارزان.شدن.مص الح.سا ختمان.مثل.میله.گرد.اهن.سیمان.گچ.ا یرانیت.و.باشد.تا.مردم.توان.ساخت.ساز.داشت ه.باشند .دوم. خانه.های. خالی .اشخاص.وسود اگران.با.همکاری ...مردم.ضربتی.اطلاع.ر س انی.به.کسانی.که.خانه.ندارند.واحتیاج.مبرم .دارند.بقیمت.دولتی.ف ورا.واگذار.شود.و.کا ر ی.که.برای.خودرو.برائ.ارزان.شدن.انجام.ش د. ارزان.شود...بهر.حال.دو لت.محترم.با.اق دام.وعمل.با. همکاری.مردم.مع ض ل. باب.مسک ن.وخودرو. را.برایهمیشه.حل.کند. و.دعای.خی ر.همگان.را.هم.داشته.باشد.وبه .مالکان.دست ور.مهلت.ده.روزه.ب دهند.تا.خانه.های.خالی. را. معرفی.کند.ویا.قیمتی.که.دو لت.تعین.می کند. بدون.حباب.باشه .بفروشند.همه.کانال.ه ای. خرید.فروش.بدون .حباب.با.کارش ناسی.دو لتی.ونظارت.در.معاملات.مسک ن .از. فیلتر.م سکن.دولتی.عبور.کند.تما.را های.سواستفاده. سوداگران.بسته.شود.....تا.دغدغه.مسکن.حل. شود.واسلام.لطفا.این .دیدگاه.و.پیش نهاد.ا ز.نظر.ها. گذرانده.شود. ثواب.با.خدا.

    • نکته سنج ارسالی در

      دلت خوشه ها دولت صاحب املاک زیادی هست از خداشه گرونتر بشه بیشتر سود کنه

  • ناشناس ارسالی در

    سلام اره راست میگن بزار واحد‌های خودشون که ساختن تکمیل بشه بعد بخرید .چند برابر قیمت دورغ میگن هر چیزی و امروز بخری از ف رداش برنده ای

  • نکته سنج ارسالی در

    چشم نمیخریم تا گرونتر شه بعد میخریم
    چرا انقدر مردم رو منحرف میکنید با این نظرات کارشناسی الکی
    چی توی این م ملکت گرون شده بعد ارزون شده دوتاش رو نام ببرید
    دوستان پول دستتونه برید بخ رید که ارزش پول ملی ساعت به ساعت کمتر می شه

ارسال نظر