|
کدخبر: 253374

خسارت به اکوسیستم رودخانه شاپور با کاهش حقابه مصوب

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: کاهش شدید دبی آب در رودخانه شاپور شهرستان دشتستان منجر به خسارت به اکوسیستم رودخانه شاپور و تلفات آبزیان شد.

فرهاد قلی‌نژاد افزود: در این راستا باید در کمترین زمان ممکن حقآبه مصوب زیست محیطی رودخانه با همکاری شرکت آب منطقه‌ای تامین و پمپ‌ها بکارگیری شده در بستر رودخانه مورد ساماندهی قرار گیرد.

وی بیان کرد: در این زمینه پیگیری جدی در جهت تامین حقآبه زیست محیطی آغاز شده و تاحصول نتیجه دنبال خواهد شد.

قلی‌نژاد ادامه داد: همچنین میزان خسارت وارده نیز از سوی کارشناسان محیط زیست محاسبه و در جهت بازسازی اکوسیستم از فرد یا دستگاه متخلف مورد مطالبه قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر عنوان کرد: وزارت نیرو مسئول برنامه‌ریزی،  تقسیم و استفاده از آب و تامین حقآبه زیست محیطی رودخانه‌ها و تالاب‌ها است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه صورت گیرد.

قلی‌نژاد اضافه کرد: دغدغه فعالان محیط زیست استان در ارتباط با کاهش حقابه رودخانه‌هایی مانند شاپور ستودنی است و در این راستا از توجه و ظرافت آنان در توجه به مسائل حوزه محیط کمال قدردانی را داریم.

انتشار کلیپ تلف شدن ماهیان رودخانه شاپور دشتستان با بازتاب قابل توجهی از سوی فعالان محیط زیست مواجه شده است.

به گفته فعالان محیط زیست کاهش حقابه در این فصل از سال که به نوعی فصل تکثیر ماهیان رودخانه محسوب می‌شود صدمه‌های جبران‌ناپذیری به آبزیان رودخانه شاپور شهرستان دشتستان می‌زند.

 

منبع: ایرنا

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها