|
کدخبر: 216534

انتصابات فامیلی پای وزرای رئیسی را به مجلس باز کرد

نماینده مجلس یازدهم، در انتقاد از انتصابات فامیلی در دولت رئیسی گفت که متاسفانه فامیل سالاری جای شایسته سالاری را در دولت گرفته است و برخی نمایندگان در این باره به دو نفر از وزرا تذکر جدی داده اند.

دیگر رسانه99 انتصابات فامیلی پای وزرای رئیسی را به مجلس باز کرد

عباس جهانگیرزاده، نماینده مجلس یازدهم در انتقاد از انتصابات فامیلی در دولت رئیسی گفت: به طور جدی مخالف انتصابات فامیلی در دولت هستم چرا که صرفا با شایسته سالاری است  که می توانیم کشور را اداره کنیم. اما متاسفانه در این انتصابات، اصلا شایسته سالاری وجود ندارد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مردم انتظارات بیشتری از دولت داشتند اما این توقعات براورده نشد و متاسفانه به جای شایسته سالاری و مردم سالاری، شاهد فامیل سالاری هستیم که بزرگ ترین آفت برای اداره امور کشور است.

او این اقدام را باعث نارضایتی اکثر نمایندگان، مسئولان سیاسی و افکار عمومی دانست و گفت که اکثریت جامعه نسبت به این رویکرد انتقاد جدی دارند.

 جهانگیرزاده ادامه داد: انتظار و توقعات مردم طبق وعده های داده شده قبل از انتخابات، این بود که به جای فامیل سالاری، شایسته سالاری در کشور حاکم شود، اما برخلاف وعده های داده شده به گونه ای دیگر عمل شد.

 این نماینده اصلاح طلب مجلس یازدهم تاکید کرد: کسی نمی تواند منکر این انتصابات فامیلی شود و نسبت ها را منکر شود. اگر شایسته سالاری در کشور حاکم می شد و شایسته ترین افراد و متخصصان روی کار می آمدند که مشکلات مردم را در ک می کنند، مشکلات کشور تا حدی رفع می شد، اما مشکلات مردم با این نوع انتصابات و فامیل بازی ها رفع نمی شود و دردی بر درهای دیگر افزوده می شود.

نماینده پارس آباد و بیله سوار در مجلس یازدهم در عین حال گفت: به دلیل حساسیت ایجاد شده در جامعه و افکار عمومی مبنی بر برآورده نشدن توقع و انتظارات، مجلس قصد ورود جدی به موضوع را دارد.

جهانگیرزاده خبر داد: روز سه شنبه نمایندگان با دو نفر از وزرا درباره این انتصابات صحبت کرده و تذکرات جدی داده اند و احتمالا هفته اینده یک یا دو نفر از وزرا برای پاسخ به سوالات مردم و نمایندگان در این باره به صحن علنی خواهند آمد و پاسخگوی سوالات مطرح شده در جامعه خواهند بود.

او یادآور شد: متاسفانه انتصابات فامیلی در دولت و زدن حکم ها برای بستگان مسئولان در سراسر کشور اتفاق افتاده است و نمی توان منکر آن شد. بنابراین صراحتا تاکید می کنم با این احوال و شرایط ایجاد شده، نمی توان کشور را اداره کرد و باید فکری اساسی برای این رویکرد به کار گرفت. 

جهانگیرزاده تاکید کرد: این موضوع به تنش جدی میان مجلس و دولت می انجامد و در حال حاضر چنین چالشی بین برخی نمایندگان با تعدادی از وزرا با سرعت زیادی ایجاد شده است و وزرا گمان نمی کردند شاهد چنین واکنشی از سوی مجلس باشند. این چالش ها زودتر از آنچه تصور کنند رخ داده است.

 این نماینده اصلاح طلب مجلس یازدهم در پایان افزود: امیدواریم در نهایت این چالش ها ختم به خیر شود و خواسته های مردم محقق شوند و برای رسیدن به مطالبه مردم به سمت شایسته سالاری و حل مشکلات جدی آنها پیش برویم و البته  کشور را درگیر چنین چالش های فامیلی نکنیم.

 

 

 

 

منبع: خبرآنلاین

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها