|
کدخبر: 171761

اتحادیه اروپا از شرکت واکسن آسترازنکا شکایت کرد

مقام‌های اتحادیه اروپا اعلام کردند که این سازمان دیگر برنامه‌ای برای تمدید قرارداد خرید واکسن از شرکت آسترازنکا ندارد.

دیگر رسانه99 اتحادیه اروپا از شرکت واکسن آسترازنکا  شکایت کرد

 خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که کمیسر اتحادیه اروپا در امور بازار داخلی به رادیو «فرنس اینتر» فرانسه گفته که از ماه دیگر قراردادی با آسترازنکا نخواهد داشت و تصمیمی هم برای تمدید اتخاذ نشده است.

سخنان‌ تری برتون یک روز بعد از قرارداد اتحادیه اروپا برای خرید ۱.۸ میلیارد دوز واکسن فایزر بیو ان‌تک تا سال۲۰۲۳ مطرح شده است. ۲ هفته پیش اتحادیه اروپا به‌خاطر عدم‌پایبندی شرکت سوئدی‌- انگلیسی آسترازنکا به تعهدات خود جهت تامین واکسن ۲۷ عضو اتحادیه اروپا طبق قرارداد، از این شرکت شکایت کرد.

کارخانه‌های تولید واکسن آسترازنکا اغلب در اروپا قرار دارند و دسترسی به این واکسن برای اروپایی‌ها بسیار حیاتی بوده است. آسترازنکا اما نتوانسته تاکنون به تعهداتش عمل کند و همین باعث تغییر در برنامه اتحادیه اروپا برای تامین واکسن مورد نیاز کشورهای عضو شده است.

واکسن آسترازنکا برای کشورهای فقیر نیز از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چرا که در مقایسه با واکسن فایزر هم ارزان و هم شرایط استفاده از آن آسان است.

تاکنون انگلیس بخش عمده‌ای از واکسن تولیدی این شرکت را خریداری کرده است. این کشور با واکسیناسیون بیش از ۵۱ میلیون شهروند خود، در صدر کشورهای اروپایی قرار گرفته است. کشورهای آلمان، ترکیه، فرانسه، ایتالیا و روسیه در رده‌های بعدی در اروپا قرار دارند.

 

منبع: همشهری

ارسال نظر